de fles na het wakker worden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door 11je, 30 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 11je

11je Lid

30 nov 2007
    67
    0
    0
    als ons zoontje wakker wordt huilt hij vaak heel hard van de honger. ik heb dan vaak een paar minuten nodig om zijn fles klaar te maken en moet dat alleen doen, met hem op de arm lukt het me niet. ik vind het wel zielig om hem zo te laten huilen (hij brult echt gigantisch).
    ik ben benieuwd: hoe doen jullie dat? is er misschien een andere manier?

wakker maken voor een voeding werkt niet echt, hij is dan te slaperig om te drinken.

2. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    Heel herkenbaar... hier ging dat ook zo. Ik legde Nikky dan gewoon even (helaas vaak huilend...) in de box, want dan ging het flesje maken veel sneller. Soms even de muziekmobiel aan, dan was ze vaak van verbazing heel even stil en kon ze op adem komen. Het is rot om ze huilend even weg te leggen, maar dan is de fles wel sneller klaar!

Tegenwoordig wordt ze mopperend wakker, en zodra ik dat hoor, maak ik vast de fles. Dan ga ik naar boven, verschoon haar (met altijd het zelfde muziekje aan die in de babyfoon zit, waar ze rustig van wordt), en als we dan beneden komen is de fles klaar en krijgt ze die voordat ze de kans krijgt het op een schreeuwen te zetten. ;)

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    heir ging dat vanzelf over. Maar heb het ook maanden zo gedaan, even in de box ondertussen fles maken en geruststellend roepen dat de fles er aan kwam enzo ;)
    Sinds een week of 6 wordt ze niet huilend wakker van honger. Wel wakker, maar kan rustig gnog even wachten voor ik de fles geef en dat doe ik dus ook. Ze huilt bijna nooit meer van honger eigenlijk.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Overdag dan huilt Lianne eigenlijk nooit als ze de fles moet. Vaak ligt ze dan geduldig te wachten in de box of zit ze in het wipstoeltje. 's Avonds maak ik haar wakker voor de laatste fles en dan begint ze vaak wel te brullen. Meestal wil ze meteen haar speentje wel, dus dan leg ik haar met de speen in de mond in de box en dan doe ik ook even de muziekmobiel aan of ik geef haar een knuffeltje om mee te spelen. Meestal blijft ze dan wel stil totdat ik de fles klaar heb. Ach, eventjes huilen is toch ook niet erg? Na twee minuten heb je de fles wel klaar, toch? Mama kan ook niet een flesje toveren, dus een beetje geduld moet ze toch hebben. ;)

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij legden C ook in de box.. Met hem op de arm duurde het flesje maken nog langer.. En hij werd toch niet stil.. Dus dan maar even in de box, terwijl ik zo snel mogelijk voedsel bouw..

6. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ik maakte het wat van te voren klaar. doe ik eigenlijk nog steeds ook met de groente. geduld is neit amy haar sterkste kant haha

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Misschien zou je wat beter na de kleine kunnen luisteren (hmmm dit klinkt lullig maar dat bedoel ik niet) Ik bedoel meestal beginnen ze in de slaap wat te murmelen, wat te smekken, wat geluidjes te maken -> eerste hongersignalen signaleren. Dan dat flesje vast gaan maken iets te heet, even zilverfolie oid eromheen of in een handdoek rollen, blijft ie lekker warm. Dan tegen de tijd dat de kleine echt wakker is is zijn flesje al lekker klaar en kan er meteen aangevallen worden! ;)
    Liefs, Hanneke.

8. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    En kun je hem niet zolang troosten met een tutje?
    Dat werkt bij Justin wel, geef hem even zn speentje, daar kan ik hem echt wel even mee rekken hoor...

En ik zorg ook dat ik na 4 uur ook zorg dat ik weer een flesje klaar heb staan, dat ik eventueel alleen even de poeder erin moet doen, maar dat is maar 1 minuut werk....
    (je kunt ook van te voren van die bakjes klaarzetten met het juiste aantal schepjes? scheelt weer een minuutje en voor een huilend kindje is dat al lang natuurlijk...)

9. 11je

11je Lid

30 nov 2007
    67
    0
    0
    bedankt allemaal voor jullie tips. ik ga kijken wat het doet wanneer ik een flesje alvast klaarzet. een klein beetje sneller dan normaal is al prettig. durfde dat nooit omdat ik dacht dat het maar 1 uur bewaard mocht worden.

(afleiden met muziekmobiel of speen helpt helaas niet bij deze jongen)

10. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Hi, heb je niet een voorraad flesjes dan? Ik heb altijd flesjes in de koelkast, dus het duurt iets van 55 seconden in de magnetron voor het flesje klaar is. En dat doe ik met Nathan op mijn arm.

Overigens komt het zelden meer voor dat hij huilt van de honger.

groetjes, Aukie

11. 11je

11je Lid

30 nov 2007
    67
    0
    0
    okay, tnx. dat wil ik ook wel proberen.

enne... moeten die flesjes in de koelkast dan met gekookt water zijn klaargemaakt? hoe lang mogen die in de koelkast blijven nadat ze klaargemaakt zijn?

en in de magnetron... doe jij het met of zonder speen?

12. valhalla

valhalla Niet meer actief

De kraamhulp zei dat je het een dag van te voren kon maken, dus gewoon wat je nodig hebt maken met koud (kraan)water, roeren, in de koelkast en als je flesje gaat geven gewoon het flesje in de pling zonder speen en je bent in een minuutje klaar.

Zelf laat ik Lena altijd gewoon effe brullen. Die kan ook zo van blij naar totaal hysterisch gaan in drie seconden maar maak de flesjes toch pas als ze honger heeft en niet van te voren. Jammer, ik kan niet toveren ofzo hoor.

13. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Persoonlijkv kook ik al het water altijd. Ik woon in Dublin en gebruik Cow and Gate voeding en op het pak staat dat je het water moet koken. Nu is het water hier ook maar zozo, dus ik kook het met liefde.
    Meestal kook ik 's avonds water en vul ik 6 gesterileerde flesjes.
    Ik maak alvast 1 flesje voor de eerste voeding tussen 6 en 7. De rest maak ik de ovlgende ochtend voor de hele dag.

Ik warm het met de speen erop op en het hangt natuurlijk van je magnetron af en van hoe koud het flesje is hoe lang het in de magnetron moet. Ff goed schudden en klaar is klara.

Voeding mag je max 12 uur bewaren, of misschien zelfs wel 24 uur, dat weet ik even niet meer, maar ik haal de 12 uur eigenlijk niet eens.

Deel Deze Pagina