hoi hoi ik zat even ergens mee mijn zoon van 6 maanden wil de fles niet meer smorgen al helemaal niet om 12 smiddags dan drinkt hij wel maar niet van harte en dan savonds wil hij wel de papfles gelukkig. wie heeft dit nog meer mijn schema ziet er als volgt uit rond 6 uur wakker geen fles wil hij niet dan rond 9 uur nog een keer proberen weer geen fles dan maar brood wil hij wel dan om 12 uur wel de fles en dan smiddags maar fruithapje want meneer wil geen fles savonds warm eten en af en toe een fles en dan rond half 10 papfles verder geef ik wel rosvisee tussendoor omdat hij anders te weinig vocht binnen krijgt hij lust trouwens wel gewone melk ben ik achter en die drink hij wel op wat moet ik doen Edit moderator: Verplaatst naar voeding.
Vlgs mij mogen ze pas gewone melk met 1 jaar; heeft ergens mee te maken, weet zo niet waarmee. Kan je proberen hem smorgens een bordje brinta te geven? Het kan trouwens ook een fase zijn; mijn dochtertje heeft dat ook rond die lftd gehad en later dronk ze weer gewoon haar flessen.
hoi hoi ik heb niet veel melk gegeven hoor lees nu net dat dit ivm de niertjes niet goed is hij heeft misschien al met al 30ml op dus valt wel mee hij dronk eerder zowat nog 6 flessen en nu wil hij er eigenlijk geen een meer
En als je gaat lepelen ? Dus rijstebloem erdoor heen, zodat de melk dikker wordt en dan van een bordje geven? Ik kan me voorstellen dat je daar op dat tijdstip niet zo'n zin hebt, maar de opvolgmelk is nog zo belangrijk... Wij hebben hier overigens ook wel een fase gehad dat ze minder dronk, half meestal, maarja, dat is beter dan niets.... Volgesn mij zouden ze nog zo'n 500 cc opvolgmelk moeten drinken, anders moet je extra vitaminen bij gaan geven (d + K geloof ik, de precieze hoeveelheden weet ik niet) .
sprongetje? hier had ik precies hetzelfde en dat gewoon doorgaande tot 2 dagen terug. en in die (bijna maand!) tijd dronk ze de ene keer meer dan de andere keer maar nooit veel. zelfs dagen dat ze maar 60ml dronk. (per fles dan he!) wat wel hielp was pap maken en met de lepel geven, of extra fruit ofzo. Nu is ze weer terug op dr oude schema gelukkig! halverwege de maand werd ze wel ziek trouwens. van vrijdag tot dinsdag vorige week. maar dat zal er wel niets mee te maken hebben. denk dat ej met een sprongetje te maken hebt!
Voor zover ik weet moet je kindje minimaal 300 cc opvolgmelk binnen krijgen op een dag en minimaal 500 a 600 cc vocht in totaal. Ik moet eerlijk zeggen dat ik 6 flessen ook wel erg veel vind voor een kindje van 6 maanden. Als ik het goed begrijp drinkt je zoontje so wie so 2 flessen en af en toe 3? Dat lijkt mij naast fruit, groente en brood wel voldoende, misschien het cb eens bellen om te vragen wat zij vinden?
hoi hoi ja ik ga morgen even naar het inloopspreekuur toe vandaag heeft hij nog maar 200 cc op moet straks nog een geven dan drinkt hij 250cc weg en verder geef ik dan brood en fruit en groente want ja hij moet toch wat binnen hebben 6 flessen doe ik nu ook niet meer hoor maar soms kwam hij snachts van de honger en overdag had hij dan ook nog erge honger en ja dan gaan de flessen er wel goed in maar nu sinds een week dus niet meer