Het onderwerp zegt het eigenlijk al. Wat mag je kindje allemaal? Edit moderator: Verplaatst naar voeding. Graag goed opletten, waar je een topic start.
gewone melk wordt tot 1 jaar afgeraden ivm het zoutgehalte suikerhoudende dranken liever niet of met mate (bijvoorbeeld ranja) liever: water, (aangelengde) thee, opvolgmelk, aangelengd vruchtensap, roosvicee Daarnaast bevat yoghurt, fruit en groenten veel vocht
ik ga er vanuit dat sonja ook opvolgmelk bedoelde Met thee zou ik overigens wel vruchtenthee nemen, daar zit minder of geen caffeine in. Wij hebben zelf kinderthee gekocht, maar dat is overigens niet perse nodig. Verder idd wat sonja en zwaantje al aangeven
Mijne kreeg yogie,thee,melk,opvolgmelk. Ik ben niet zo van die strengen CB regels. En uit de boekjes.Je moet lekker doen wat je denkt dat goed is. met 8 maanden zat hij ook al te snoepen aan een chocolade letter van sinterklaas. En mijn jongen is nog nooit ziek geweest.Alles uit de boekjes vind ik onzin.Tuurlijk eet hij niet altijd ongezond.Maar je kan je kindje ook voorbereiden als hij dadelijk een dreumes is.
en hij heeft geen overgewicht!!!!!zit netjes op de lijn en hij is nu 13 maanden en hij heeft de lengte van een baby van 15 maanden
maar als je kind geen opvolg melk lust moet je toch wat. Esmee was 7 maanden toen ze al aan de gewone melk zat (i.o. met het cb), je weigerde opvolg melk ,spuugde het uit.
Het grapje is juist dat de vetcellen op hele jonge leeftijd gekweekt worden, maar het resultaat vaak pas iets later zichtbaar is. En iedereen weet wat ongezond voedsel op een termijn kan veroorzaken. Ik leef zeker ook niet volgens de boekjes, maar zolang mijn kind niet om snoep, zoetigheid oid vraagt, dan krijgt hij dat nog niet. En als hij de leeftijd bereikt wanneer hij er naar gaat vragen krijgt hij het zeer met mate. Maar de vraag ging over drinken. Op dit moment krijgt mijn zoontje van 9,5 maand naast opvolgmelk: water, rooibosthee, soms diksap. Het rare is dat hij diksap het minste lust. Zijn favoriet is rooibosthee en water.