Mijn zoontje is binnen 2 dagen overgegaan van 5 naar 3 flesvoedingen.. Nu het probleem.. ik krijg amper die 3 voedingen er meer in, meneer draait constant zijn hoofd weg en begint hartbrekend te huilen als je wil dwingen om zn fles te geven.. Ik weet niet wat ik ermee aan moet vanaf wanneer mogen ze op 2 voedingen zitten???
ja op het advies van het cb savonds aardappels/vlees/groente, dat was ter vervanging van de 4e fles zeg maar... en sochtends een klein potje fruit, maar dat wil die ook vaak niet helemaal..
Dat heeft timo ook n tijdje gehad, misschien de tijden vervroegen of verlaten of iets minder in de fles doen. Bij timo ging het trouwens vanzelf weer terug naar normaal
volgens mij heeft t wel een weekje of 2 weken geduurd weet t niet meer zeker. En waardoor het kwam weet ik nog steeds niet, misschien een groeispurt dan schijnen ze ook moeilijker met eten te doen
Oh hier zeiden ze dat ze met een groeispurt nou juist meer eten willen... ik snap er werkelijk echt helemaal niks van
Bij mij komt het altijd als er poep dwarszit. Dan wordt de druk op haar buikje teveel en gaat ze ook wegdraaien en gillen. Ik hou haar dan een tijdje overeind en probeer het steeds weer, niet dwingend. En op het gegeven moment pakt ze hem ineens en is het goed. Héél rustig blijven en niet forceren (ik weet hoe irritant het is).
Kan het zijn dat het aan speen ligt? Onze dochter heeft sinds kort een groter gat in de speen en dat heeft geweldig geholpen! Ze drinkt nu alle flessen leeg, met hooguit één stop om te boeren en ze draait haar hoofdje niet meer weg. Het is weer leuk om haar de fles te geven Wat trouwens goed helpt als ze niet wil drinken, is haar plat op haar rug leggen, bijvoorbeeld op de bank of op het bed, of haar in de wipstoel laten drinken. Dan heeft ze meer "bewegingsruimte" en dan heeft ze minder behoefte haar hoofd alle kanten op te draaien en drinkt ze beter.
26-weken-sprong misschien? Hier ook een ventje dat af en toe z'n fles niet wil. Hij is dan helemaal hyper van alles wat hij gedaan/gezien heeft.
Geen idee wat het is, maar hij wil zijn melk dus echt niet meer. Afgelopen week contact gehad met een kinder dietiste en ik moet even de melk laten voor wat het is, vooral niet forceren. Mag een flesvoeding vervangen door een boterhammetje in de ochtend en doe nu 3 schepjes voeding door 100ml fruit heen.. ook doe ik diksap door zijn flesje en daar heeft hij ook 140 van op vanmorgen...