Hallo, Jenthe sliep vanaf 9 weken ineens lekker door, heerlijk. Nu is ze de laatste dagen overdag ineens wat onrustig, komt eerder voor de voeding maar dus ook snachts weer ineens. Flessen hebben we al opgehoogd en ze krijgt nu al aardig wat binnen. 3 x 180, 1x 190 en de laatste fles 200cc. Wat kan dit nu zijn? Sprongetje (12 weken), fase? Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt en hoe lang duurde het? Ik snap er niets meer van. Met die nachtvoeding erbij krijgt ze ook veel te veel voeding binnen natuurlijk. Laten huilen werkt niet want ze krijst de boel bijelkaar want heeft echt honger en speen wil ze niet meer sinds een week, ze word gewoon boos als ik de speen probeer te geven (ook met in slaap vallen wil ze hem absoluut niet meer) Snap ff niets meer van mijn kind, en had haar net aardig door dacht ik. Yvonne
Hi Yvonne, Ik denk dat het te maken heeft met een sprongetje of ze begint misschien een beetje ziekjes te worden? Mijn kleine man had het rond 5mnd. Ze krijgt idd best veel voeding, ter vergelijk; ik geef nog volledig BV, maar als hij de fles krijgt, drinkt hij 4x 150cc. Daarnaast krijgt hij in de middag een fruithapje en 's avonds een warm hapje. Sterkte, het gaat vast weer snel over!
Mijn zoontje van 10 weken had het gisteren ook ineens dat hij zich om 4 uur 's nachts meldde terwijl hij al 2,5 weeek "doorsliep" tot ca 6 uur. Speentje wilde hij niet en echt luidkeels brullen van de honger! Ook hij krijgt behoorlijk wat voeding. 5x 180-200cc nutrilon forte. (hij is 5,5 kilo/ 57 cm). Ik wil dus ook niet meer ophogen met voeding. Wat ik deed toen hij zich om 4 uur meldde (en wat ik ook weleens doe als hij om 5 uur wakker wordt): ik maak een half flesje met 100cc. lekker warm maken zodat ie snel weer soezerig wordt, speen met 1 gaatje erop zodat hij er wat langer over doet en dan om 7 uur 's morgens je normale voedingsschema weer hervatten zodat hij niet onregeld raakt. (die van mij heeft dan echt wel weer honger...) Wrs heeft hij een groeispurtje of sprongetje en is het een kwestie van een dag (of 2...) voor het weer als normaal is. Maar ik herken je baal-gevoel: denk je m eindelijk te snappen en denk je er eindelijk een ritme in te hebben... Vind het soms zo'n klus om altijd maar bezig te zijn met puzzelen om maar niet te veel voeding te geven en rekken om maar wat regelmaat in je schema te krijgen, etc..
Bedankt voor de antwoorden. Druif78, Ik vind het inderdaad ook een gedoe om maar niet teveel voeding te geven en te rekken enz. Jenthe is ook een flinke dame hoor, ik denk dat ze rond de 5,5 tot 6 kilo weegt en het is echt een hongerlapje. maar het gekke is dat ze vorige week iedere keer delen van de fles liet staan en soms niet ens wilde. En nu ineens dit. Als ze snachts komt geven we ook maar een half flesje voeding. Dus 160cc water maar met maar 2,5 schep melkpoeder erin. Heeft ze toch een vol gevoel. Maar in de ochtend komt ze dan tussen 7 en 8 weer hoor en heeft ze ook echt weer honger. Zit te denken om overstappen naar de forte voeding als het zo blijft gaan maarja ze krijgt nu HA en forte is dus niet HA en vind het eigenlijk zonde om van de HA af te moeten stappen. Ik hoop maar dat het inderdaad tijdelijk is.
lorena laat ook delen van de fles staan, maak me hier zorgen over, moet ik het maar gewoon laten gaan dan? en kijken hoe het loopt?
Dat verdunnen van de fles is mij nu ook door meerderen aan geraden maar waar ik mee zit: er is mij door het CB verteld dat ik liefst onder die 1000 cc moet blijven ivm belasting van de niertjes. Geldt dat dan voor 1000cc voedingen en niet ook voor 1000cc vocht??? By the way: ik gebruikte eerst ook HA voeding. Dat schijnt ook lichter verteerbaar te zijn. Niet zo gek dus dat ze er meer van nodig heeft! In overleg met het CB mocht ik overstappen op forte voeding. Aangezien de allergieen die bij ons in de familie voorkomen niet dus danig ernstig zijn. (Geldt vlgs mij meer voor risico op koemelk allergie enzo). Overleg het dus even met het CB. Misschien is het bij jenthe de noodzaak ook niet zo hoog? Bij mij scheelde die forte voeding toch wel een half uur tot een uur dat hij het er langer op uit hield! Wat betreft het laten staan van gedeeltes: Onze Olaf heeft dat ook een paar dagen gehad. Ik maakte me er ook zorgen dat ie dan niet zou doorslapen en vaker zou komen op de dag. Toch viel dit wel mee. Niet anders dan anders. Ze geven zelf aan wat ze nodig hebben. Geef je dan toch meer, spugen ze het weer uit is mijn ervaring. En blijkbaar zitten ze dan toch vol.
Nou over het laten staan van de voeding heb ik me geen zorgen gemaakt, ze kwam toen snachts ook niet extra ofzo. De reden voor HA is omdat mijn vriend last heeft van eczeem, verder geen allergieen in de familie. Maar aangezien ze ook net af is van de krampjes vind ik het toch eng om over te stappen naar de forte. Maar als dit zo door blijft gaan dan ga ik er wel over na denken. Het verdunnen van de fles maakt niet uit volgens mij. het gaat voornamelijk om de echte voeding. water mag altijd!
Als water wel mag dan kan ik ook een verdund flesje geven in noodgevallen dus. Dat is wel prettig om te weten! Ik heb zelf eczeem en mn vriend hooikoorts. Bij mn schoonfamilie komt astma/ COPD voor, vandaar onze keuze voor HA voeding. Toch vond het CB dit geen reden genoeg om mee door te gaan! Denk dat ze dat bij jou dus ook niet vinden? Hoop het voor je! O, en wat betreft krampjes: dat had Olaf wel heel erg bij het overstappen. Toch wel zo'n 5 dagen last van gehad. Maar hoe ouder ze zijn hoe minder moeite het kost volgens mij. En wat hielp is de eerste paar flessen half om half te geven en later volledige forte voeding. En ik gaf m preventief cinababy van VSM voor zn flesje...
Ja dan zou ik eerst inderdaad kunnen mengen zodat ze eraan kan wennen. Pffft het is wat he? met al die voedingen. Zo blijven we puzzelen.
als ik jullie zo hoor zijn jullie kleintje allemaal op een sprongen leeftijd. dit duurt ongeveer een week of 2 en dan is het weer over en zie je aan je kleinje dat ze weer wat meer kunnen. mij werk altijd gezegt niet de voedingen te verdunnen ivm het weten wat ze echt binnen krijgen. van je wel kan doen ik gewoon alleen warm water geven. als je kleintje dit pikt natuurlijk. groetjes sabrina
Dit pikt Jenthe dus niet en ik geef dus gewoon lekker de verdunde voeding. Ik doe er 2, 5 schep in dus weet wat ze binnen krijgt. Vannacht trouwens weer 7 uur achtereen geslapen, dus hopenlijk gaat het vanaf nu beter. Maar daar durf ik niets over te zeggen natuurlijk (want dan gaat ze vannacht juist spoken ben ik bang)
Goeiemorgen! Die van mij ook weer een kleine 7 uur achter elkaar geslapen! Het was 5:45 uur hier... Ben nu wel weer erg aan het rekken om vanavond toch weer na 18 uur uit te komen aangezien hij het anders niet redt tot 23 uur en ik een extra flesje moet geven...