De fles op verzoek? Wat doen jullie?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door LvB, 14 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LvB

LvB Actief lid

21 jan 2008
    188
    0
    0
    Een vraagje.

Omdat ons dochtertje waarschijnlijk aan het begin een stille hongerlijder is geweest heb ik een poos de fles op vaste tijden moeten geven.

Dus gewoon wakker maken.

Dit vond ik erg handig want overdag weet je dan ook precies waar je aan toe bent.

Nu wil ik gaan uitzoeken of ze met 6 flessen van 120 cc kan of met 5 van 135 cc. Nu ben ik vandaag begonnen om haar zelf te laten komen. Dus voeden op verzoek.

Maar dan krijg je toch altijd andere tijden? Of komt er op den duur dan zo'n vast ritme in?

Ben benieuwd wat jullie doen!

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Demi krijgt nu 6 flessen en ik hou er minimaal 4 uur tussen, maar als ze dan nog slaapt maak ik haar niet wakker. Dus dan laat ik haar zelf komen. Hierdoor verschuiven de tijden enorm en zijn er eigenlijk geen twee dagen dat ze dezelfde tijden de fles krijgt.
    Ik zag daar in begin best tegenop omdat ik zelf graag weet waar ik aan toe ben. Maar uiteindelijk valt het me best mee.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    In het begin was het wel onregelmatig. Maar we zagen steeds vaker dezelfde tijdstippen terugkomen. En dezelfde tijden tussen de flessen. Vanaf 3 maand begon hij echt zelf een regelmatig ritme te krijgen. Daarvoor was elke dag anders. Met hier en daar herkenbare momenten.
    Dat is wel even wennen, maar je moet gewoon even anders denken..
    Zo van: ze slaapt nu, dan wordt zo over ongeveer een uurtje wakker voor een fles, dan kan ik nu even eten. IPV ik eet om 12 uur een boterham, en dan heeft de kleine ook net honger..

4. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Mijn zoontje heeft tot een week of 10 zijn fles op verzoek gehad ( rekening houdend met overdag max. 4 uur tussen de fles). Bij mij wisselden de tijden ook erg, het enige "vaste" patroon wat we zagen is dat hij na zijn voeding van tussen 17-20 uur aan zijn nachtslaap begon en hij vervolgens midden in de nacht weer kwam voor een volgende fles.

Wakker maken voor een fles rond 23 uur was lang geen succes ( slecht drinken en wel lekker lang sabbelen aan de fles als het aan hem lag), maar sinds een week of 2 gaat dit heel goed. We maken hem nu rond 23 of 23:30 wakker voor zijn laatste fles en sinds vorige week slaapt hij dan tot de volgende morgen 6 uur.

En nu hebben we dus een prettig vast schema! Heerlijk.

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Heb eerst 6 weken gekolfde bv gegeven en dat op verzoek gegeven en ben daar gewoon mee doorgegaan toen we overgingen op flesvoeding.

De ene keer drinkt ze 4 flessen, de andere keer dik 6.

Echt gekke tijden heeft ze niet, vanaf 6 weken sliep ze van 11 tot 7. Toen een tijdje van 19:00 tot 3 (minder) en nu weer vaak van 20 tot 7. Kortom, al met al mag ik niet klagen met de tijden waarop ze zelf heeft besloten te willen eten :D

En Lena is ook echt een vreetzak als het aantal flessen de spuigaten uitloopt ga ik gewoon weer over op friso voor hongerige kindjes en dat gaat perfect!

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Er komt idd vanzelf ritme in. Ik heb ook altijd op verzoek gevoed.

Deel Deze Pagina