Mijn zoontje wilde vanaf 7,5 maanden geen fles meer, die sloeg hij driftig weg! Daarom kreeg hij toen 3 keer pap op de tijdstippen van de fles, zodat hij toch zijn cc's melk binnenkreeg.. Toen hij dat ook niet meer wilde, kreeg hij 's morgens en 's middags een boterham met een open bekertje melk (maar zat daardoor aan te weinig cc melk per dag)... Nu wilt hij sinds 2 a 3 weken opeens wel weer uit de fles drinken, nouja, ik blij, nu krijgt hij weer genoeg melk binnen (tussen de 400 en 500cc per dag)... Maar nu kreeg ik vandaag op het CB te horen dat ik dat zo weinig mogelijk moest doen en toch ook die 2 flessen uit een open beker proberen te geven ivm de spraakontwikkeling? Ik vind het maar onzin, 2 flessen kunnen toch geen kwaad? De rest krijgt hij wel uit een open beker en soms uit de anti-lek beker... Vind het heerlijk dat hij weer tegen me aankruipt en dan lekker zn flesje drinkt! Wat vinden jullie?
De meningen zijn daarover zeer verdeeld. Het is inderdaad waar dat drinken uit een beker de mondmotoriek verbetert, maar ik vind dat men daarin tegenwoordig een beetje in doorslaat. Het schijnt dat we zo vroeg mogelijk babys van hun babytijd af moeten helpen. Ik vind het allemaal een beetje overdreven, een kind gaat echt niet langzamer door praten als hij al goed kan drinken uit een beker, maar nog 2 flesjes per dag krijgt. Vooral als het om een BABY van 10-11 maanden gaat. Geniet nog lekker van je baby en laat hem inderdaad lekker bij je op schoot kruipen met een flesje. Ik vind het onzin om dat nu maar te gaan weren, hij kan al uit een open beker drinken. Dat is echt al heel wat voor 11 maanden!
nu hij al uit een open beker kan drinken dan lijkt mij dat 1 of 2 flessen geen kwaad kunnen. Maar rond een jaar zou ik persoonlijk wel stoppen met de fles en dat is hij ook bijna.