De Flubbers

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door vliegje, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    elke maar wat nou als je al jaren geen pil hebt en nog onregelmatig bent ?

Ik had vanmorgen al een test gedaan al is het veel te vroeg nega natuurlijk

Nu wil ik prpoberen het tot 9dec vol te houden

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Melanina, dat vind ik iets anders. Maar ben je zo onregelmatig dat je kans om zwanger te worden echt miniem is? Je zit natuurlijk nog wel maar in je 5e ronde. Zolang je per jaar minstens 10 kansen hebt om zwanger te worden, vind ik het wel meevallen... ;)

3. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    nee hoor denk niet dat de kans minimaal is
    gebruik gewoon ovutesten om me ei te vinden zodat ik ong alles een beetje kan berekenen.
    en ik ben gewoon ongeduldig maar weet wel dat het bij mij niet aan ontpillen ligt mijn onregelmatige cyclus dat bedoel ik.
    Ben nog niet wanhopig ofzo hoor.
    was ik wel een beetje maar de ovutesten hebben me gerust gesteld .
    Ik heb iig een ei :) en dan is zwanger worden al een stuk makkelijker ;)

4. Zus

Zus Fanatiek lid

25 jun 2008
    1.081
    0
    0
    Elke, heel veel sterkte donderdag. Zal wel een zware dag worden. Ik zit nu op CD 31. Ga uit van een cyclus van ongeveer 34 dagen. Ik ga vrijdagochtend testen.

Ben heel erg benieuwd. De spierpijn en de smaak in de mond, wat ook een kwaal kan zijn, zijn er echt. En ik heb gelukkig nog geen grieP.

Vind het heel spannend! Heb met vriend afgesproken pas vrijdag te testen, dus moet nog even geduldig zijn.

5. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ik ben het niet geheel met je eens Elke ;) Mijn cyclus was vroeger al zo slecht, inmiddels zit ik op dag 72 zonder ei. PCO is vastgesteld dus zelf een eisprong krijgen is zeer minimaal. En dan is het fijn dat de natuur een handje geholpen wordt met Primolut en Clomid. Al krijg ik nu een ongie met Primolut, dat ei krijg ik niet helaas...
    Daarbij hebben wij ook de achtergrond met mijn broers, dus een begeleiding via de gyn lijkt me voor ons geen overbodige luxe.
    Bij meiden die vroeger een normale cyclus hadden en nu redelijk normale cyclus maar nog niet zwanger zou ik ook zeggen van, oefen nog ff door hahaha.
    Ligt maar net aan je verleden, hoelang je met de pil gestopt bent etc.

Veel sterkte morgen meis!

Melanina, heb je je ei gevoeld?
    Zus, spannend :)

6. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Ik ben t net als Vlieg niet helemaal met Elke eens, kijk tuurlijk zit ik al snel bij de gyneacoloog, maar dat is omdat ik al wekenlang met onderrugpijn en zere liezen rond loop. Niet zwanger ben, en aan de hand daarvan heeft de huisarts zelf besloten om me nu al door te sturen.
    De gyn trekt de conclusie dat PCO hele grote kans heeft, zit nu ook inmiddels al bijna op 60 dagen, en waarschijnlijk dan zonder ei.
    En aangezien mijn eierstokken vol zitten met kleine blaasjes maar geen een die springt, heb ik dus gewoon een extra duw in de goede richting nodig.

Op dit moment zou ik maar drie tot vijf keer in een jaar vruchtbaar kunnen zijn en als die kuur medicijnen helpt waarom zou ik dat dan niet doen? Begrijp me niet verkeerd maar ik wil gewoon heel graag zwanger worden en dan doe ik alles om dat te bespoedigen wanneer het tegenzit. Wacht het bloeduitslag af en dan zien we weer verder. Mocht ik geen pco hebben dan wachten we gewoon af wat de natuur ons brengt.
    Ik snap dat het voor jou vervelend overkomt omdat jij al langer bezig bent dan gemiddeld en dan is t niet leuk om te lezen dat ik al zo snel aan de bel trek misschien. Sorry daarvoor, maar ik denk dat een ieder het op zijn eigen manier doet en dat we daar allemaal onze redenen voor hebben.

Ik hoop in ieder geval, en dat gun ik iedereen zo erg, dat we volgend jaar die weddenschap keihard van tafel vegen omdat we allemaal bij elkaar zijn met een aankomende bevalling en/of beebje!

Elke heel erg veel sterkte nog morgen, hou je taai.

Ga vanaf vandaag tempen op idd aanraden van de gyn, weten jullie waar je die tabelletjes kunt vinden ergens? En wat is je normale temp bij wakker worden ongeveer? Ik had 36.5 vanochtend.

Zus wat spannend! Hou ons op de hoogte he :D
    Liefs

7. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Fertility Friend, wat jouw normale temp is weet je pas na een aantal weken tempen. Meestal tussen de 36,4 en 36,8 zo. Als hij boven de 37 is heb je je ei gehad. Maar iedere dag tempen op hetzelfde tijdstip VOOR je uitbed gaat.
    Dus je hebt je ogen nog niet open bij wijzen van ;)

8. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Heb t gevonden, dank je wel!
    Hoe is t met jou nu?

9. mona23

mona23 Niet meer actief

goeiemiddag flubbers,

dank voor jullie lieve woorden. Ik ben het net als lyn en vlieg niet helemaal eens met elke. Ik zit inmiddels op dag 47 en nog niks. Als de gyn me kan helpen dan ben ik hier heel erg blij mee.
    Ik snap dat het bij jou ook moeilijk is, maar bij mij in de buurt is er niet zo'n spreekuur voor als je een kinderwens hebt. ( dit is toch wat je bedoelt?)

Aangezien ik hoop dat het niet uitkomt waarvoor ik heel erg bang ben( mijn man heeft maar 1 zaadbal, is vroeger niet ingedaalt) zit ik nu op hete kolen. Ik zit me vanalles in mijn hoofd te halen, straks is hij helemaal niet vruchtbaar ofzo, of heb ik iets ernstigs.........
    Vanmorgen eff een potje moeten janken. Zit niet zo lekker in mijn vel. Heb ook helemaal geen zin in de kerst.
    Mijn man en ik hebben het er ook verder met niemand over gehad, hij wil dit nog eff voor zich houden. Al voel ik soms wel de behoefte om gewoon even mijn hart te lcuhten bij mijn moeder/schoonzusje ofzo. Dit vindt ik wel moeilijk. Want voor hun doe ik me dan vrolijk voor.

Sorry voor het warrige verhaal, kan er eff niks aan doen.

10. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Ah Mona toch, een dikke knuffel van mij!
    Balen dat je er even doorheen zit, die stomme rotzenuwen ook!
    Kan me voorstellen dat je af en toe ff je hart wilt luchten maar daarom zijn er hier een aantal lieve meiden bij wie je dat kunt :)
    Hoop dat je je snel weer wat beter voelt en dat je bezoek aan de gyn mee blijkt te vallen! Wat die zaadbal betreft er zitten miljoeeeenen zaadjes in? dus met de helft zal t ook wel lukken toch ;) Eentje is voldoende :) Positief blijven denken !

Ik schommel hier ook de hele dag heen en weer in emoties.
    Omdat de gyn wel een blaasje heeft gezien, en dit een prille zwangerschap kan zijn.. hou ik toch een beetje hoop.
    Afwachten is t enige wat ik kan doen helaas, en hoop maandag meer te weten te komen. Ga dan nog een inwendige echo eisen zodat ik zeker ben dat t iets of niets is! Gelukkig heb ik drukke dagen dus genoeg afleiding.
    Gister wel gewoon een wijntje gedaan op verjaardag hoor, anders kan ik helemaal niks meer.

11. Elke1984

Dag lieve Flubbers!

Ik ben blij dat jullie je niet aangevallen voelen door m'n opmerking. Toch? Ik had ook niet verwacht dat iedereen het met me eens zou zijn maar het is gewoon hoe ik erover denk. ;)
    Ik ben er ook van overtuigd dat je door er zo erg mee bezig te zijn een grote invloed op het uitblijven van je menstruatie kan uitoefenen. Ik geloof ook dat dat bij mij een deel van het probleem is. :rolleyes:

Ik vind dat jullie elk een goede reden hebben om naar de gyn te gaan en ik begrijp dit echt héél goed! (beter dan ik zou willen... ;) ) maar ik denk gewoon dat je moet oppassen dat je niet te snel in de MMM beland, je mag het niet gebruiken als het niet snel genoeg gaat. IK vind dat het iets is dat gebruikt moet worden als het gewoon niet anders kàn...

Wat die preconceptionele sessie betreft, hier is een link met informatie over de plaats en sessie die ik gevolgd heb: http://www.geboorte-infocentrum.be/
    Die verloskundige zei me dat het in NL veel vaker gedaan wordt dan hier. Ik ben er maar toevallig achtergekomen dat het bestond...

Lieve groetjes!

12. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ik snap je ook wel hoor Elke, MMM wilt eigenlijk niemand, diep van binnen. Ik baal ook, straks slik ik pure hormonen, god weet hoeveel last ik daarvan krijg...
    Maar een ei krijg ik zelfstandig niet, of die kans is zeer klein. Dus een handje helpen is nodig helaas.
    Maar inderdaad, het beste is gewoon om zo'n lang mogelijk uit de MMM te blijven.
    En ja, ook het teveel ermee bezig zijn is niet goed, ik ken het allemaal. Alleen het is zo moeilijk om los te laten he!

13. Elke1984

Het is idd héél moeilijk... ](*,)

14. kanjer

kanjer Bekend lid

8 mei 2008
    626
    6
    18
    Vrouw
    heeejz dames,

elke.. nee ook hier voelt het niet als aanval ofzoow.. ;)
    maaruh bij ons puur toeval, want wij gingen idd vanwege mijn altijd al onregelmatige ongesteldheid naar de HA..
    deze wilde voor mij te onderzoeken eerst de zaadjes testen.. en tjah helaas niet zulk nieuws gekregn als gehoopt.. en dus nogmaals en zodoende toch bij de gyn terecht gekomen..

tjah niet omdat wij hetr nou zou leuk vinden, of er om staan te springen dat we er hulp bij krijgen..
    maar ben er enigzins wel blij mee.
    Ik geloof ook dat als je er teveel mee bezig ebnt dat je hiermee je ongesteldheid dus uitkunt stellen..

jezelf voorde gek kunt houden met je denken..

wat bij mij altijd al het geval was/is.. is als ik me ergens druk om maak/stress etc.. dan is de kans groot datik eerder ongesteld wordt.. (ondanks toendertijd de pil.., werd het er dwars door heen (niet altijd alleen door zulke gevallen) )

dus tjah.. alles heeft zn voor en zn nadelen.. en ik begrijp heus wel dat als je alles normaal hebt/alles goed is.. dat je dan nog ff lekker door mag gaan klussen.. had ik het liefst gedaan echt!

anywayz slaap lkkr, ben helemaal brak weer... (laatste loodjes wegen het zwaarst heh..)
    morgen lkkr vrij, maar ga nog ff lanx op het werk ivm sint..
    daarvoor eerst nog naar de fert.arts voor alle uitslagen! jahoeee! (hopelijk beetje positief.. ben stiekem best bang voor nog meer slecht nieuws...)

15. Elke1984

Renaat, ik zal aan je denken morgen. Ik hoop dat er niet nog meer slecht nieuws komt...

Slaap lekker allemaal!

16. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Renate, heel veel succes vanmiddag! Laat je het ons weten?!

17. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Renate heel veel succes! En hoe ging het? [-o< dat je hier met goed nieuws komt!
    Liefs.

18. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ze moet vanmiddag pas denk ik haha :)

Maare, ik ben overal helemaal klaar mee. Ben nog steeds aan het leren, morgen die examens en zie er zo tegenop.... :( ik kan me zo slecht concentreren om echt goed te leren, daarbij is het zoooo moeilijk!

Zus, welke vragen kreeg jij allemaal?
    heb jij schade/leven/basis gedaan?
    Zou je me wat kunnen vertellen over de vragen, misschien kan ik me dan beter voorbereiden.
    Ik snap werkelijk geen zak van de WIA (ja dat wel) maar die formules. Bah, het zijn er zoveel...
    Thanks ;)

Sorry voor mijn geklaag maar wou dat ik het had gehaald en dat mijn ongie kwam en dat mijn ei kwam en dat ik zwanger raak.. zucht.. even een dipje..

19. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Enne succes met testen morgenochtend ;) Ik lees het dan nog wel, ben morgenochtend nog thuis om te leren, moet rond half 1 weg.

20. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Hai Vliegje,
    Je hebt een baalmoment dus. Hmm dat is niet zo leuk. Kan je een hand geven, ik was er vanochtend ook even helemaal klaar mee, ben ipv naar school gaan lekker in bed blijven liggen.
    T kon me even gestolen worden! :)

Is je ong al onderweg of nog geen symptomen? Hij zou komende dagen toch wel moeten komen, niet?
    En ik weet uit ervaring dat leren met afleiding niet makkelijk is, hoop toch dat t je lukt en je morgen je examen fluitend maakt. ;)

Hoeveel dagen zit jij nu met je cyclus, ik richting de 60.
    Van mij mag t nu ook weleens over zijn. Geef me óf die posi test in handen, óf laat mijn menstruatie doorkomen want dat wachten is niks zo.
    Ik vind t niet erg om een aantal maanden/jaren nog niet zwanger te raken, dat verwacht ik ook niet maar ik wil gewoon dat kleine beetje duidelijkheid hebben waar ik aan toe ben... :confused:

We zitten in tzelfde schuitje dus gelukkig kunnen we elkaar een beetje steunen!

Deel Deze Pagina