Zow zow, hier ben ik dan... Tja, waar ga ik beginnen?! Eerst een heel intake-gesprek. Had een verslag van de voorbije 14 maanden meegenomen zodat hij duidelijk kon zien wanneer er wat gebeurt is. Had ook de resultaten van m'n bloednames meegenomen en hij zei dat ik de eerste keer Clomid toch wel een mooie eisprong heb gehad (net als vorige gyn zei) en m'n prog.waarde was 9.8?! Hier zegt iedereen dat dat te laag is! Vreemd! Dan; op de echo zag hij dat ik nog maar heel recent een eisprong heb gehad (waarschijnlijk maandag dus toen ik die pijn had) en nu moet ik 2 weken afwachten. Als ik dan niet ongi ben: bloedname. Niet zwanger: HSG (hysterosalpyngografie), Primolut en Clomid 100mg. Indie HSG goed: 3 maanden met Clomid verder, dan niet zwanger: fertiliteitskliniek. Indien HSG slecht (dus verklevingen): direct fertiliteitskliniek voor IVF... Momenteel dus nog 2 weekjes wachten...hij zei dat de kans dat dit een goed ei was (op zo'n lange cyclus) en dan nog de kans dat het bevrucht is geraakt minimaal is maar hij wil het risico niet nemen om het te verpesten met die HSG. Baarmoederslijmvlies was trouwens nog/weer erg dik, wel 2cm! Hij zei dat als ik ongi werd, het een serieuze ongi zou worden maar daar geloof ik dus niks van. Vorige keren was m'n slijmvlies ook zo dik en had ik ook niet zo'n heftige ongi. Arts was ontzettend lief, heb er 3 kwartier bij geweest. Hij heeft alles héél goed uitgelegd en was erg voorzichtig tijdens de echo.
Linda, fijn dat je met de Clomid kan beginnen! Ik denk over die Primolut toch ook hetzelfde als Maartje...kan me niet voorstellen dat het geen kwaad kan. Tali, fijn dat je nu een normale cyclus hebt! Welke datum mag ik in ons lijstje zetten? Maartje, wat jouw ei betreft...ik weet het niet. Morgen zeker eens navragen! Spannend! [-o<
Elke wat lekker voor je dat je nu goed te woord bent gestaan, alles je duidelijk uitgelegd is en je nu tenminste een strakke planning hebt voor de vervolgbezoeken! Wat betreft je prog, mijnes is nu 8.8. Is dat dan wel hoog genoeg om een eisprong te hebben gehad? want dan zou ik ook kans hebben dat ik er een heb gehad misschien.. De vorige eisprong die ik had, in september, had ik ook een dag licht bloedverlies rond mijn ei, dus.. dan begin ik weer te twijfelen. Heb je nog geklust dit weekend? dan heb je een kans dat je bevrucht bent geraakt toch.. nu dus twee weken afwachten en t kan dus nog alle kanten op, spannend hoor! blij dat je zo goed bent geholpen dit keer?
Wow Elke, er komt wel schot in zeg! Want als het allemaal niet lukt zit je dus binnen 3 maanden bij de kliniek voor IVF, als ik het goed begrijp? Niet eerst IUI of ICSI? Jee heftig hoor meis! Maar op welke dag heb je nu je ei gehad?
Maartje, ICSI wordt toegepast in het geval van héél weinig zaad en dat is bij ons niet het geval. IVF wordt toegepast wanneer er weinig zaad is of wanneer er verklevingen zijn bij de vrouw. IUI is enkel een optie als er bij mij geen verklevingen worden gevonden. Anders wil ik dat ook eerst proberen. Wil zeker nog een half jaar zo proberen als ik geen verklevingen heb! We willen nog niet zo snel IVF...
jeetje elke en lyn.. wel weer duidelijkheid.. das lkkr maar leuk is anders ofcourz.. mjah hier nog geen ongie.. zal wel komen 1 dezerdagen want ben me weer stressy... heel verhaal over vandaag waardoor ik dus stressy ben en me morgen ziek meld! vandaag dus bij het werkwilde ik de laatste werkbijeenkomst meemaken (half uurtje in de week die ik normaal mis, omdat ik vrij ben op de do..) dus ik zit rustig te wachten samen met mn collega's tot de directrice eens een keertje binnen waggelt.. is ze eindelijk binnen..ziet ze me zitten.. begint meteen tegen me van huh wat doe jij hier? ik dus heel droog: aan het wachten op u voor weekoverleg.. zij weer: in de regel is dat degene die ontslag hebben genomen geen vergaderingen meer bij hoeven te wonen. ik: ik ben nog steeds betrokken bij het team dus ik heb er alle recht toe. en ik heb zo pauze.. (was an het eten ook op dat moment ) zij: Ik vind het belangrijker als die en die erbij zijn dat jij op de kk let! ik: ik laat me niet wegjagen, ik heb pauze.. en zij heeft al d;r pauze gehad dus kan zij op de kids letten (de desbetreffende collega wilde er niet bij zijn..) etc etc.... naja dus lekker middagje achter de rug.. ze heeft het overleg niet laten plaatsvinden en is zo weggelopen.. aan het eind van de middag wilde ik haar opzoeken omdat ik me vernederd voelde.. is ze al naar huis! ik ben zoooooo boos! oooh echt! en dan ook nog eens van dat nieuwe werk moet steeds al achter mn contract aanrennen.. ook goed begin.. pfft... wordt er zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo moe van! nu di ook weer sollicitatie gesprek en als zij me op korte termijn meer uren kunnen geven (oorspronkelijk 25,5 ofzow) dan ga ik daar direct op in.. (grotere organisatie..) sorry ff flink ego bericht.. maar moet ff mn ei kwijt.. heb het mn vriend al verteld maar tzit me nog hoog! liefssss
Jee Renaat, das een lekker mens zeg! Tjonge jonge, wanneer heb je daar je laatste dag? Hopelijk tref je haar nog ff om haar aan haar mouw te trekken!
lolz vergeet bijna het leuke nieuws! we hebben een nieuwe bank gekocht.. zwart leatherlook hoekbankk! wooohooo! 3maal is soms idd scheepsrecht! ow en btw las iets over mee blerruh in de auto.. hier nog 1! momenteel het nr van beyonce remix met r.kelly iF if was a boy heel popijopie bij mij liefss
Renaatje ik snap je echt goed hoor. heb 7 jaar een eikel van een werkgever gehad, en het laatste jaar alleen maar ruzie over mijn ziekteverlof, zonder respect behandelen waar collegas en klanten bij waren en geschreeuw maar ik trok uiteindelijk wel t hardste aan t touw want ik ging ook de ziektewet in, had de arbo dienst achter me staan, mijn baas mocht namelijk niet eens meer tegen me praten, zo erg had ie me op de kast.. hij kreeg waarschuwingen en ging er zelf slecht van slapen omdat ik m veel geld kostte... in totaal ben ik ruim drie maanden ziek geweest, eerst lichamelijk maar door hem daarna mentaal. Ik kan je zeggen dat gaf voldoening Heb op een lullige manier ontslag gekregen omdat ik van uren moest veranderen ivm school en hij wou die niet geven, waarop ik met opgeheven hoofd kon vertellen dat ik al ergens anders was aangenomen. En steek die in je zak SUKKEL! whaha wordt nu nog kwaad als ik erover praat.. wat een Zak! Dus in dat opzicht geef ik je groot gelijk dat je morgen ziek meldt hoor! Lekker vroeg van je weekend genieten dus Ik ben tegen mensen die zomaar ziek melden maar je hebt een goede reden als ik t zo lees.. En op je nieuwe werk wel achteraan gaan hoor! Succes en laat je niet gek maken
thnx voor de reacties dames, doet me goed op de een of andere manier.. en lynn ik hou er ook niet van om me ziek te moeten melden, heb er net als jij een bloedhekel aan! maar zelaat me geen keus.. en wordt er zelf gewoon zwaar onrustig van ben eigenlijk ook nooit echt ziek.. en alsk het dan ben ben ik het ook ff goed.. en die keer dat ik lekker ziek was ben ik toch gewoon gaan werken.. maar daar kijkt ze niet naar.. neej.. en ook niet naar die momenten dat ik over heb gewerkt voor haar! pfff..b--ch.. !
Leuk trouwens van je bank! Tot wanneer moet je daar werken Renaat? Ik ga zo mijn auto naar de garage brengen, voor zijn beurtje en nieuwe radio Daarna naar het ziekenhuis. Ik breng jullie vammiddag ff op de hoogte.
spannend maartje! nieuwe radio is altijd leuk! wat voor 1tje gaat het worden weet je dat al? eentje met usb of mp3 erbij of alleen cd? er is gewoon zoveel keus en ben ook erg nieuwsgierig hoe het bezoek bij het ziekenhuis afloopt... spannend! (je was er overigens wel weer vroeg bij deze ochtend.. pff) en die bank is echt superrrr! komt zaterdag al... dus alsk zaterdag terug kom van het shoppen dan staat die gewoon binnen! heerlijk! moet tot en met woensdag.. en woe ochtend tot 11uur dus das lkkr kom vandaag waarschijnlijk geregeld lanx.. vandaag ga ik het 1 en ander opruimen hier.. kan het huis wel uit voor de hond maar de auto wordt em niet... (de variant heeft weer wat... weer n veer ofzo stuk..) liefsss renaat
heej dames, ik lees straks even bij. Ik ben gister bij de gyn geweest samen met manlief. Heb een inwendige echo gehad. Er was nog niet heel veel te zien, ze zag wel iets in de baarmoeder zitten, het zat ook op de goede plek, maar ze wilde niet met 100 % zekerheid zeggen of het een zwangerschap was, als er een was dan was het een hele prille, zo'n 5 weken. . Maar ik mocht me wel zwanger rekenen. OVer 3 weken heb ik een weer een echo. Dan zou ik zo'n 8 weken zijn en moest er hardactie te zien zijn. Mijn eierstokken zagen er in ieder geval goed uit. Ik zie het wel posietief in, waarom zou ik anders niet ongi worden, en zo misselijk zijn e.d. Manlief is ook heel positief. Dus nog even wachten tot 6 januari. Ik lees vamiddag even de rest bij, ons hondje is een beetje aan de diarree en moet nog boodschappen doen. Liefs mona
mona, mocht je twijfelen en je hebt nog een zwangerschapstest... haal die dan uit de verpakking iig goed nieuws! w000h000 idd is nog pril om wat te kunnen zien..wel vaker gelezen hier.. wel echofoto's al? liefsss
ja, die heeft ze gemaakt, maar heb ik niet meegekregen, was ook nog niet heel veel op te zien, een kleine verlichting.
Vliegje ik ben benieuwd of je daadwerkelijk een eisprong krijgt.. snel laten weten he Wij zijn zelf met onze marathon begonnen, de komende weken om de dag lekker vrijen, willen t goed aanpakken deze maand Zou toch mooi zijn, nog even voor t einde van 2008 een klein flubbertje verwekken he Mona voor jou dus even afwachten, het is idd nog erg vroeg om iets te kunnen zien he, dat had ik ook al gelezen op deze site, maar geen zorgen, je bent gewoon lekker zwanger, ga je t wel evengoed aan je fam vertellen? omdat je nog moet afwachten tot 6 januari? Renaat succes met shoppen en wat voor bank krijg je? en al ongi? of heb je symptomen deze maand?
oh mona wat leuk! die foto's bewaren ze als het goed is, dus als je 6 januari weer gaat en alles is goed in orde, kan je ze misschien wel vragen, het lijkt me geweldig om vanaf het prille begin foto's te hebben! kan je later zeggen, kijk, meis ... hier was je 5 weken oud... *zucht* oja, Elke je kan bij mij eh denk/ hoop ik me op 14 januari, derde ronde. Dank je wel alvast... Renaat, het lijkt mij verschrikkelijk om op je werk ''mentaal gepest'' te worden ik heb dat nog nooit meegemaakt, misschien omdat ik n type ben die niet gauw over me heen laat praten geen idee. Maar mijn moeder is nu al 6 maanden thuis door pesterij. Ze werkte eerst in het ziekenhuis, voor 5 jaar lang ging dat allemaal goed ze had het erg naar de zin en iedereen was erg blij met haar hulp. Toen kwam er n nieuwe ''baas'' ze was n jaar of 30 en ze wilde graag respect winnen van alle mederwerkers maar op n slechte manier... mijn moeder is 1 jaar lang getreiterd en ze werd bijna elke dag bedreigd met onslag omdat ze teveel service verlengde! nou ik kon mijn oren niet geloven toen ik het hoorde... mijn moeder heeft thuis ook niets verteld omdat ze bang was dat wij haar niet zouden geloven , of dat we bv naar die vrouw toe zouden gaan om verhaal te halen. Uiteindelijk is mijn moeder ingestort en is terecht gekomen bij de eerste hulp, ze kon niet meer slapen en zweette heel erg alleen bij de gedachte dat ze de dag daarna moest werken. We vonden haar 1 dag huilend naar haar bed, we hebben haar naar de eerste hulp gebracht en vanaf dat moment is ze nu thuis, haar baas heeft ontslag gekregen en ik heb haar op haar gedrag aangesproken samen met mijn vader, om eerlijk te zijn was is niet erg vriendelijk en respectvol, maar dat was ze ook niet geweest voor mijn ma dus geen schuldgevoel Ze gaat nu naar n maatschappelijk werker toe en krijgt fysio voor haar gespannen spieren. Ze begint wel weer op mijn vroege moeder te lijken alleen lacht ze wel veel minder... zo, wat n verhaal he, hahaha ik stop met typen moet zometeen de haren van mijn buuf kleuren Tot zo!
Meiden ik snap niks van mijn tempen hoor. Ik tempte ruim een week lang iedere dag 36.4 en nu zit ik niet meer onder de 37! alleen maar 37.2/ 37.3 enz.. hoe kan ik er nu via tempen achter komen dat ik een eisprong heb gehad...?
Ff ego berichtje, kom straks op allemaal reageren! Nou, nog steeds geen groei, alles nog klein. Eisprong is dus inderdaad zeer onwaarschijnlijk. Maandag heb ik mijn vaste follikelmeter hahaha, dus hopelijk kan zij me meer vertellen over die ovutest, deze wist er niet veel van.. Maar waarschijnlijk krijg ik maandag weer primolut om weer een ongie op te wekken en zal ik de volgende ronde meer Clomid (hogere dosis) moeten slikken. Balen dat het niet aanslaat Oja, ze kon ook heel moeilijk mijn eierstokken vinden, heb veel last van mijn darmen en daardoor kon ze het moeilijker zien (?).
Temp je iedere dag op zelfde tijd? Dan heb je misschien toch een ei gehad.... Of het komt door je ongie. Hij moet wel gaan zakken nu de komende dagen!