Hebben jullie jezelf weleens perongeluk verwond? Ik was afgelopen maandag aan het frituren en ik had 2 bamischijven die zaten bevroren aan elkaar. Ik wou er een mes tussen doen om ze los van elkaar te krijgen, ik zette behoorlijk wat kracht en toen zat het mes in mn mand. Het mes ging er in mn handpalm in en stak er aan de bovenkant weer uit, dwars door mn hand heen! Gelijk naar het ziekenhuis. Gelukkig geen zenuwen oid geraakt. Wat een schrik! En heel dom haha.
Oh ja, heb je even...? Stomste was denk ik wel die keer dat ik de boor wilde gebruiken. Mijn man had hem het laatste gehad en is linkshandig. Dus het voorste handvat zat links. Ongeduldige ikke bedacht het handvat TIJDENS het boren los te maken om het naar rechts te doen. Gevolg: handvat kwam tegen de boorkop en klapte echt keihard bovenop mijn rechterhand. Waar dus een bloedvat knapte. Onmiddellijk een bult zo dik als een ei op de hand. Ik wist niet hoe gauw ik moest gaan koelen, haha. Dussss... Boren mag ik ook al niet meer.
@ Ts, jakkie. Ik denk dat ik gelijk flauwgevallen was. Ik had een keer, toen ik nog aan het werk was op een kinderdagverblijf, dat ik fruit wilde pureren met een staafmixer. Ik had de stekker al in het stopcontact gedaan en ik moest het onderdeel nog op het andere stuk draaien. Terwijl ik dat doe, druk ik per ongeluk op het knopje waarbij dus die mesjes gaan draaien. Zo een klein stukje van mijn duim af. Bloedde als een rund. Ik trok helemaal wit weg. Een collega heeft me toen naar de eerste hulp gereden. Uiteindelijk bleek alles mee te vallen gelukkig.
Bovenstaande acties zouden ook zomaar die van mij kunnen zijn, haha! De dag voor oud en nieuw, appelflappen bakken. Appels door de kaneelsuiker en beslag en hup in de olie. Lekker hoor kaneelsuiker, en steek zo de vork waarmee ik de appelflap in de olie had gedaan in mijn mond.... Lippen verbrand en manlief kon even langs de apotheek
omg ik zou dan ook gaan flippen idd. het idee alleen al whaaa.... ergste wat ik had was zo hard op de grote glazen ruit slaan dat die dus in duizend stukken brak en mijn binnenkant van mijn pols 2x doorsneed. op een haar na de slagaders aan beide kanten gemist.... gelukkig was mijn vriend thuis en bracht me naar de ehbo... 10 hechtingen en een permanente zenuwbeschadiging en litteken waardoor iedereen denkt dat ik mezelf van kant probeerde te maken verder... (krijg ook zat vragen steeds erover) mag ik nog van geluk spreken dat de boel niet is gaan ontsteken of erger, gezien de ehbo niet eens mijn verlopen tetanusprik vernieuwd heeft.... nee dat doe ik NOOIT en NOOIT meer...
Gelukkige niet hele heftige dingen zoals bovenstaande. Paar jaar geleden wel een hele pijnlijke. Ik was de zolder aan het leeghalen en had heel veel zooi die in de kliko moest. Op de een of andere manier stond ik bij de kliko niet op te letten en terwijl ik met mijn arm in de kliko stond klapt de klep ineens dicht en zit mijn arm dus klem. Was erg pijnlijk en ik heb echt ruim een maand met hele flinke bloeduitstortingen gelopen.
Oh ja... mijn man wordt er af en toe zelfs boos om omdat ik altijd mijzelf brand, snijd, val, stoot....zucht!
Och dat met dat mesje heb ik ook gehad! Met twee frikadellen ook dwars door mn hand heen.. Ik wilde wat van de grond rapen neem een snoekduik zo tegen de deurpost gat in mn kop. Vanmorgen even mn broek naaien prik in mn vinger. Mn mond verbrand aan een kaassoufle.
Mijn handen zitten vol littekens. Ik brand mij dus echt iedere keer aan de oven, al gebruik ik ovenhandschoenen het maakt niet uit, ik krijg het voor elkaar. En met de kaasschaaf uitschieten over mijn hand ben ik ook kampioen in.
Oh bah, ik krijg helemaal kippenvel van jullie verhalen! Ik ben onwijs onhandig, maar wonderbaarlijk genoeg heb ik mijzelf nog nooit ernstig verwond. *klopt heel hard af*.
Niet Domste actie? Met een te bot mes groenten snijden met als gevolg dat ik door mijn nagel heen sneed. Weken lang deed het nog pijn als ik iets probeerde op te pakken en daarbij de betreffende vinger gebruikte Maar ik zit sowieso altijd onder de blauwe plekken, ik stoot me minstens tien keer op een dag en verbrand me trouwens ook regelmatig omdat ik weleens vergeet dat een voorverwarmde oven warm is. Maar dat is minimaal vergeleken met de verhalen hier. Had vroeger trouwens wel een vriendin die met haar hand op een schaar viel. Ging er dwars doorheen joh.
Ik heb een keer met mijn stomme hoofd een tuutje (met tandjes) van een spuitzak willen afwassen door mijn vinger er doorheen te halen. Heen ging wel, maar terug... bleven die tandjes als een soort weerhaken in mijn vinger hangen. En hoe meer ik bewoog, hoe dieper ze gingen. Ik kon niet voor of achteruit!! Toen heb ik een schaar gepakt en tandje voor tandje uit mijn vlees moeten trekken om ze af te knippen. DE HORROR!!!
Ja kartonnen doos kapot snijden. Net een nieuw mesje in het stanleymes gedaan en ging iets te fanatiek te werk, steek zo dat mes in mn bovenbeen. Gelukkig niet ernstig, wel even een tripje huisartsenpost.
Heb een fobie gekregen voor harde broodjes open te snijden. Aauw! Gelukkig niet door mijn hand heen, mijn duim is altijd het slachtoffer. 2 weken geleden mijn knie gestoten op het werk. Ik wilde een trapje op en mijn knie ging recht tegen een ijzeren plaat naast het trapje. Heb het 4 dagen gevoeld. Raar genoeg geen blauwe plek of niks! Maar recht op mijn zenuw gestoten denk ik. Heel mijn been deed pijn, in het begin trok het zelfs door tot in mijn schouder.
Mijn vinger tussen de autodeur geslagen, deur was ook letterlijk dicht en ik stond ernaar te kijken... zo plat als een dubbeltje. Nagel van de vinger is nooit meer geworden zoals het was. Natuurlijk gewoon aan het werk, ik heb twee dagen met mijn vinger omhoog bij de receptie gezeten... (het was mijn middelvinger). Wat een pijn deed dat. Maar ik lees ergere gruwelverhalen brrr.
Doos openmaken met een schaar en hup zo de schaar in mijn bovenbeen. Was niet zo handig. Verder vele lichte brandwonden opgelopen aan tosti-ijzers, houtkachels, ovens etc. Ik ben soms een beetje afgeleid. Maar al met al valt het mee, ik mis gelukkig nog geen lichaamsdelen!
hmmm even denken, mijn handen/vingers en noem maar op verbranden omdat ik toch mijn hand op een heet plaats, of tosti rooster doe, voet en been stoten terwijl het niet nodig was, als ik mijn snij of stoot of brand zucht mijn vriend ook, want meestal is door iets dom het gebeurd ook wekelijks de ergste is in mijn tiener jaren, ik was/ben nogal druk in gezellig schap en sloofde me toen heel vaak uit, we hadden gym en er lange gang tot de deur, ik dacht ik glijd voor de lol naar de deur en maak zo mijn intrede het glijden ging goed, alleen ging de deur op dat moment open, vervolg, een gigantisch donker blauw (bijna zwart oog en wang) en 1 tand in mijn tandvlees gedrukt en 3 tanden in mijn lip nou ik heb de INDRUK wel achter gelaten alhoewel mijn mede scholieren het wel stoer vonden hoor en mijn broers en zus, maar mijn ouders OEEI helaas van de tand in mijn tandvlees jaren later nog veel last van gehad, ben er namelijk nooit mee naar de tandarts gegaan, deed ook niet echt pijn, pas jaren later is er ontsteking ontstaan met een grote bult in mijn mond, chirurgisch verwijderd, nu heb ik afentoe nog fantoom pijn daar, omdat het gewoon de diep er in zat, tandarts hoorde verhaal aan toen en zei die heeft een harde klap opgelopen, het is een wonder dat je geen last had al die jaren
herkenbaar hahaha, mijn man pakt nu bij voorbaat al dingen uit mijn handen, even uitje snijden ooo schat laat maar ik doe dat wel waarin meestal geneigd ben om te zeggen halloooo ik kan heus wel een ui snijden en mijzelf vervolgens toch in de vingers snij en ja dan wordt manlief best boos
Iieeeuuuwwwww... Heb ik ook eens gehad met een spijker toen ik nog een jaar of 11 was. Kwam er ook aan de bovenkant weer uit, er zat nog wel een dun veeletje op maar je zag een hele bobbel. Ik was gevallen precies in een spijker die naar boevn stak.