wanneer van 4 naar 3 flessen?

Discussie in 'Voeding' gestart door flipflop, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.252
    1.010
    113
    Zuid-Holland
    mn jongste dochter is nu 6,5 mnd. ze zit nog op vier flessen, krijgt inmiddels 's ochtends fruithap en 's middags groente hap erbij. wanneer geef je de fles van 15u niet meer en geef je dan koekje/fruit en drinken???
    K ben het even vergeten van mn oudste.

2. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Lucas wilde na het sprongetje van de 8 maanden geen melkvoeing meer rond 16u.
    Nu eet hij sinds die tijd (nu 3 a 4 weken al) ontbijt, lunch en avondeten mee.2 melkvoedingen en 1 warme maaltijd zonder melk maar met water.

Wat in de plek is gekomen rond 16u is een fruithapje.Als ik meer gaf dan gutste het de uren erna allemaal eruit.

3. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Wij kregen het advies van het cb om met 7 maanden de middagfles eraf te halen. Duurde een paar weken en toen lukte het. Ws omdat hij toen ook brood ging eten en dan om 15 uur minder honger had en het wel lukte met een soepstengel (of zoiets) en wat sap.

Succes!

4. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.252
    1.010
    113
    Zuid-Holland
    o mooi, dan zie ik rond de 7 mnd wel even wat ze dan doet en wil. k bied nu al wel eens een broodkorstje aan en daar sabbelt ze wel op, maar zodra een stukje brood loslaat in haar mondje dan spuugt ze het wel weer uit. k heb ook helemaal geen haast om de 15u fles eraf te halen, maar wist t even niet meer.
    ons cb heeft nu ivm bezuingingen het 8 mnd bezoek afgeschaft dus ik hoef er pas met 11 mnd weer heen. tuurlijk kan ik er met vragen wel terecht, maar ach...dit forum beantwoord ook zoveel vragen :)

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik gaf met 6,5 maand thee/water bij de boterham. En dan om 15.00/16.00 een fles.
    Met 9 maand gaf ik nog een halve fles bij de boterham en drinken+snackje(fruit, liga, rijstewafel) in de middag.

6. misa

misa Niet meer actief

Toen simon goed brood at hebben wij dat gedaan. Maar we hebben al snel de fles na de boterham verplaatst naar 15:00 uur. Vond het te veel na de boterham. Maar daarna liep dat schema toch weer niet helemaal lekker en hebben we de fles (180+6) van 15:00 opgedeeld. Nu krijgt hij naast de ochtend en avondfles nog 2 flesjes. Na de boterham 120+4 en om 3 uur 120+4. Hij redt het niet met alleen een tussendoortje tot aan de warme hap. En doe ik de warme hap nog eerder, dan redt hij het niet tot de avond.. :) Dus dit werkt goed voor hem.

Ik zou dus ook kijken naar je kindje. Als je denkt dat hij voldoende heeft aan de bijvoeding om een fles te laten vallen, dan kun je het doen. Je zou ook eerst kunnen minderen. Succes!

Deel Deze Pagina