De ganse nacht slapen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sjeetje, 3 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjeetje

Sjeetje Lid

10 feb 2009
    87
    0
    0
    Verkoopster
    Hoi dames,

Onze jongen is nu bijna 3 weken en ik moet 2 à 3 maal per nacht op
    wat ik goed te doen vind
    maar toch wou ik het even vragen.
    Vanaf hoeveel weken sliep jullie (b)engeltje een ganse nacht door
    en dit op basis van borstvoeding?!
    Hebben jullie iets aan de voeding of ritme verandert? (Mss stomme vraag)

grtz

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hier met een week of 10, dit gaf ze vanzelf aan, ik heb na een week of 5 gekeken hoelang ze door zou slapen als ik haar niet wakker zou maken na de laatste voeding van 22 uur, ze sliep steeds iets langer door.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

fynn met 1 jaar en dan wil hij nog wel eens wakker worden

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier een mannetje wat nog niet doorslaapt, hij krijgt overigens wel vanaf het begin flesvoeding

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier sliepen beide kids met BV rond de 10-11 weken van ca. 23.30 tot ca. 6.30 uur. en ja daar heb ik wel iets in gestuurd door rond de 10 weken ze een keer even te laten mopperen (half uurtje of zo) en kijken of ze weer in slaap vielen voor ze meteen aangelegd werden en daarna werden ze zelf pas later wakker. Dus toen ik na mijn verlof weer ging werken heb ik incidenteel nog wel eens echte nachtvoedingen gehad (m.n. tijdens regeldagen) maar verder nauwelijks. De late voeding heb ik bij beiden wel tot ca. 7 maanden of zo gegeven.

6. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hier 18 maanden met FV.. hoop dat het deze keer wat sneller gaat..

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nog steeds niet...

8. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Hayden heeft sinds donderdag (5,5 week) geen fles meer snachts, vanaf 23.00 tot 7.00, maar moet hem snachts an en toe nog wel een speentje geven...
    De oudste sliep ook met 7 weken door, van 23.00 tot 6.00u. Ook met hem moesten we hem af en toe wel een speentje geven...
    en nog steeds word hij wel eens wakker snachts, vooral al hij ziek of niet in zijn hum is, is het snachts af en toe raak.. Hoort erbij, hoe vervelend het ook is...

9. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    van 8 weken sliep ie door (van 23:00 tot 6 of 7:00). Nu slaapt hij al sinds 4 maand van 8 tot 8

10. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Julia slaapt van 19 uur tot 4 uur 's nachts, voeden, en dan weer op bed tot 7.30 uur. Hier ben ik heel blij mee! Soms wil ik haar "lange" slaap later op de avond krijgen, zodat ik niet om 4 uur hoef te voeden, maar ben bang dat ik haar ritme dan helemaal verstoor. Trouwens ze heeft 1 keer van 19 tot 7 uur geslapen toen werd ik automatisch om 4 uur wakker. Toen kon ik geen slaap vatten omdat ik dacht dat ze zo wakker zou worden. Ik vind die ene voeding eigenlijk wel knus:D

11. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Jayro sliep op borstvoeding rond de 2-3 maanden door van 20:00-5:00, eigenlijk dus wel heel netjes...
    Wil je alleen niet bang maken haha, maar dat heeft totaal misschien een maand geduurd, toen werd het tot 3:00... en daarna is het van 4 maanden tot 9 maanden echt dramatisch geweest, hij sliep vaak hooguit 2 uurtjes achter elkaar!!!
    Toen gestopt met borstvoeding, over gegaan op fles (niet met doorslapen als reden!) en hij sliep weer iets beter.
    Tot een paar weken terug werd hij sowieso 2-3 keer per nacht wakker. Maar hij hoeft geen voeding 's nachts meer.
    En nu heeft hij in 2-3 weken tijd zelfs een stuk of 5 nachten helemaal doorgeslapen van 19:00-5:30, was supertrots op hem.
    Helaas was zondag op maandag de laatste nacht, dus ben benieuwd wanneer dat weer gaat gebeuren haha...
    Dus tsja, hier viel/valt het doorslapen wel tegen.
    Maar moet ook zeggen dat ik het minder zwaar vond zolang ik nog borstvoeding gaf, toen sliep ik zelf ook weer veel sneller verder!

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    sinds 1.5 week slaapt hij zoieso van 21.00 tot 6.00.. af en toe (zoals vanmorgen en 3 dagen geleden) tot 7.30uur.. heb hem op een gegeven moment niet meer wakker gemaakt voor de voeding 00.00uur om te kijken wat hij zou doen.. hij sliep tot 4 uur en zo werd het steeds later...

13. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Mijn oudste sliep met 8 weken door op BV. Sarah sliep met 9,5 week door op FV.

14. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ons dochtertje sliep na 6 weken de hele nacht door. Nu wordt ze soms eens wakker, bij uitzondering, maar helaas meestal als ik de dag erna werken moet. Maar we mogen niet klagen ! Bij ons zoontje heeft het 1,5 jaar geduurd voordat hij écht door sliep. Beiden met BV trouwens ! Als ons meisje 's nachts wakker wordt probeer ik haar niet te voeden, want daarmee hou je het 's nachts wakker worden in stand.

Groetjes,
    Nikki F

15. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Hier vanaf 2 maanden ook doorgeslapen van 21 uur tot 06 uur dan voeden en dan viel ie weer in slaap tot 09 uur maar dat is nu helemaal over helaas. Hij wordt wakker rond 4 uur, voed hem dan maar en dan is ie om 6 uur echt helemaal wakker! Huilen, geen speen willen en na een uur van aanrommelen valt ie weer in slaap, ja net als ik eruit moet voor de meiden.... pfff, dan vind ik m'n nacht wel kort!

16. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Mijn binkie slaapt van 19.00-07.00. Dit doet hij sinds 2 weken en hij krijgt bv.

17. Sjeetje

Sjeetje Lid

10 feb 2009
    87
    0
    0
    Verkoopster
    hey dames,

bedankt voor jullie reactie's.
    Zoals ik al merk is dat voor iedereen verschillend.
    toch fijn om te weten wat sommige er s'nachts aandoen om de kleine
    rustig te krijgen zonder eigenlijk aan de borst te hangen ;)

18. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    HIer eentje die (op de geboortedag na) altijd officieel doorgeslapen heeft met bv. De eerste 2 weken sliep ze van 00.00 tot 5.00/6.00. Na die 2 weken was het van 23.00 tot 7.00 en vanaf een maand of 5 was het van 19.30 tot 8.00/9.00 (met een wakkermaakvoeding om 22.00). En sinds 8 maanden is het van 19.00/19.30 tot 8.00/8.30 aan 1 stuk door :D. Ze heeft 9,5 maand volledige bv gehad.

19. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Berend slaapt sinds 1 week nu 'snachts door (niet te hard roepen). Van 23 u. tot 7 u. Ik maak hem om 23 u. wakker schone broek en pyama aan en leg hem dan nog even aan. Ook als hij om 21.30 voor het laatst heeft gedronken. Ook heeft hij een speentje deze moet ik soms rond 4 uur geven. Hij heeft dan geen honger als ik hem dan aanleg drinkt hij 1 slok. Ik heb bij beide kinderen alleen gestuurd door op het moment dat ik ga slapen hun nog even aan te leggen. O ja mijn dochter sliep al door bij 5 weken is een heel ander verhaal.

gr tanna

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre sliep door met 14 maanden. Precies vanaf het moment dat ze de avondtiet weigerde en om een fles (koe)melk vroeg.

Tobe heeft al officieel doorgeslapen: van 19.30 - 1.30 :D ... maar ja met die kleintjes is het zo bewerkelijk. Ik zou er niet in sturen persoonlijk, denk ook niet dat dit kan. Als je kindje toe is aan doorslapen dan gaat hij dat vanzelf doen. En de meeste kindjes zijn daar in het eerste jaar nog niet zo aan toe (of slechts een korte periode).

Deel Deze Pagina