9 maanden en niet goed drinken overdag

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nynke31, 4 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik geef nu al 9 maanden BV en vraag mij af hoe jullie de produktie goed houden als je kindje overdag niet goed drinkt. Mijn meisje is snel afgeleidt en drinkt niet zo heel veel. Kleinere beetje over de hele dag. Voorheen had ik vaste momenten overdag, na het slapen/ dan eten/ voor het slapen. Nu wil ze na het slapen niet goed meer drinken. Moet echt maar haar gaan liggen en er moet niet te veel afleiding zijn. En ook nog maar een borst per keer, best kort.
    Merk aan het kolven op het werk dat de melk minder wordt. Logisch denk ik. Is na 9 maanden de BV stabiel genoeg, zodat het niet helemaal gaat stoppen? Tussen 20.00 uur 's avonds en 6 uur 's ochtends voed ik soms rond 5 uur, maar meestal niet. Ze krijgt om 23 uur een papfles want anders komt ze meerdere keren per nacht en dat trok ik dus niet meer.

Wordt het drinken overdag beter, als het nieuwe om hen heen er een beetje van af is?

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik denk dat ze die nachtvoedingen juist nodig heeft om over de hele dag genoeg melk te kunnen drinken en je productie hoog te houden. Misschien een paar daagjes stoppen met de papfles en kijken wat ze doet?

3. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Stoppen met de papfles is geen optie. Ik heb altijd 's nachts gevoed en het lang volgehouden dat ze 2 tot 3 keer kwam drinken. Maar eens houdt het voor mij op. Dus sinds een paar weken krijgt ze een papfles en nu slaapt ze regelmatig tot 5 uur door.

Er zijn toch genoeg kindjes die 's nachts geen voedingen krijgen en wel overdag nog genoeg drinken.
    Ik vraag me alleen af hoe het komt dat ze overdag er de tijd niet voor neemt en of dit snel weer over is. En hoe lang mijn produktie dit volhoudt.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ben het eigenlijk wel met Appeltje eens. Misschien heeft ze idd gewoon die nachtvoeding nodig om je productie op peil te houden, zodat er genoeg is voor haar. Anders misschien in ieder geval kolven savonds wanneer je haar die papfles geeft? Heb je meteen je terugloop in het kolven overdag terug verdiend zegmaar.

Maar verder, misschien gewoon zorgen dat er geen afleiding is als je gaat voeden? Dus samen naar boven, donker/schemerig maken en zo voeden. Misschien dat ze dan meer drinkt dan enkel een slokje.

Je productie, lastig om er iets van te zeggen, rond de 9/10 maanden zou het redelijk stabiel moeten zijn geloof ik.

Hier zelf nooit echt last gehad van kinderen die echt niet wilden drinken. Donker rustig plekje opzoeken hielp hier altijd prima om de aandacht bij de borst/fles te houden. En voor de jongste helpt het om achter de pc te gaan zitten...spiekt dan ondertussen naar het beeldscherm en drinkt super. Geen idee wat dat met haar is, maar vooruit, voor af en toe kan het wel :p!

En tuurlijk zijn er genoeg kindjes die overdag genoeg drinken en snachts doorslapen! Maar er zijn ook echt meer dan genoeg kindjes die hun voedingsinname goed verspreiden over de 24 uur, en die kindjes komen dan dus gewoon snachts ook voor een voeding. Is gewoon heel erg verschillend per kindje.

Liefs, Hanneke!

Deel Deze Pagina