signalen gehad... achteraf gezien?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Dora, 16 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora

    Dora Bekend lid

    25 apr 2006
    762
    0
    0
    Hoi,

    ik vroeg me af of jullie achteraf gezien lichamelijke signalen hebben gehad waardoor je had kunnen weten dat de bevalling er aan kwam.
    (en dan bedoel ik niet de slijmprop, etc)

    je leest diaree, kramp... zijn die dingen er geweest? trillerig, misselijk, chagerijnig?moe? juist fit? etc?

    ben erg benieuwd!
    x Dora
     
  2. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik lees met je mee dora...ben namelijk reuze benieuwd! ;)

    voel ook al 2 weken van alles maar kan er geen touw aan vast knopen.

    liefs
     
  3. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    opeens moest ik alles voor elkaar hebben wat nog ontbrak voor de kleine (o.a. een goeie kruik, die we hadden lekte, en nog wat belangrijke dingetjes). ik schoof het al weken vooruit maar nu moest het opeens. de halve nacht die eraan vooraf ging was ik erg rusteloos, ik kon maarniet in slaap komen, bleef maar draaien, buikpijn, misselijk, in het geheel niet lekker voelen. nu had ik dit natuurlijk tijdens mn zwangerschap vaker gehad, maar dit was toch heel anders. alleen wist ik toen natuurlijk nog niet dat een paar uur later mn vliezen zouden breken :D (bij 36 weken en 5 dagen)
     
  4. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Ik had de avond voordat mijn vliezen braken ontzettend veel last van harde buiken. 's Nachts heb ik er geen last van gehad, maar de andere ochtend begon het weer. Toen ik wilde gaan bijhouden hoeveel tijd er nou eigenlijk tussen zat, braken mijn vliezen.
    Ook was de kleine in mijn buik heel rustig. Ik voelde hem erg weinig.
    Hopelijk heb je er wat aan.
    x Linda
     
  5. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik ben 4 weken te vroeg bevallen, zonder medische reden. Achteraf gezien heb ik wel wat signalen gehad, maar of je je daar aan vast kunt pinnen?
    Een week van te voren had ik bij de vk een wat hogere bloeddruk dan normaal.
    In het weekend van de bevalling hield ik ineens veel vocht vast, ik herkende me eigen bijna niet terug op foto's.
    De dag van te voren begonnen m'n weeën, wat ik ervaarde als wat rugpijn.
    's Morgens had ik bloed bij m'n urine en toen begon het door te dringen.
     
  6. Roos

    Roos Bekend lid

    2 jan 2006
    783
    0
    0
    Ik was ineens erg fit tijdens de enorme hitte van 10 Juni vorig jaar.
    Heb alles in huis gehaald want ik nog nodig vond.
    Bloemen, extra frisdrank enz enz enz.
     
  7. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Niks, 't was een complete verrassing. 3,5 week te vroeg. Ben de avond tevoren nog uit geweest.
     
  8. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik ben twee weken eerder bevallen..

    Ik ging niets vermoedend gewoon voor controle naar de dokter..
    Mijn symptonen: ik had vreselijke (echt VRESELIJKE) pijn in mijn rechter (of linker herinner ik niet meer) bil..het trok van mijn onderrug echt helemaal mijn bil in..en soms ook mijn bovenbeen..ik kon ook nauwelijks meer lopen of opstaan vanuit ligstand of omdraaien in bed..
    Het bleek (zei mijn dokter) dat het dus te maken had met de bevalling die op gang kwam..ik had 4cm ontsluiting toen ik op die controle kwam..
    Verder overigens nergens last van..wellicht had ik wel last..maar die pijn was zo intens dat het al het andere teniet deed :D
     
  9. Dora

    Dora Bekend lid

    25 apr 2006
    762
    0
    0
    tjee het zijn wel bij iedereen andere verhalen zeg! wel erg leuk om te lezen hoe het nu begon! ;)
     
  10. melle

    melle Bekend lid

    31 mei 2006
    921
    1
    0
    nope helemaal nix! Met 41.5 bevallen en die dag ervoor nog naar verjaardag geweest en natuurlijk rondbazuind dat ik gewoon ingeleid zou worden (had 'm helemaal niet meer verwacht) volgende ochtend vroeg begonnen de weeen....
     
  11. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hier ook geen tekenen (tja de slijmprop, maar dan kan het nog wel een week duren)

    "s avonds om 21 uur had ik honger en heb nog een tosti naar binnen gewerkt. Toen ik die op had, braken de vliezen
     
  12. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    een vriendin van mij (werkt op verloskunde in zh) vertelde een week voor de bevalling dat ik nog te druk was in mijn doen en laten.
    de dag voor de bevalling was ik moe, sagerijnig en stilletjes.
    achteraf zei mijn vriend: 'zie je wel dat jacq gelijk heeft gehad?!'.

    zelf had ik de dag ervoor nooooit verwacht dat ik ooit nog uit mezelf zou bevallen,
    was ervan overtuigd dat ik ingeleid zou moeten worden.
    was ik ff blij :) :) :)
     
  13. missyb

    missyb Niet meer actief

    2 dagen van te voren voorweeen die ik daarvoor nooit had.
    een dag niks.
    op de dag dat het begon krampen en erg chagerijnig.
     
  14. mik2sept

    mik2sept Fanatiek lid

    19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Ik was de dag voor de bevalling moe, sagerijnig en stilletjes.

    Ik ging met mijn moeder boodschappen halen en die vroeg gelijk of er wat was.
    Ik voelde op dat moment nog niets rommelen of had nog geen idee dat Sven er de volgende dag zou zijn, zelfs'toen ik 's nachts wat last van mijn buik kreeg viel bij mij het kwartje nog niet.
     
  15. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ook ik MOEST ineens een tas met spulletjes hebben klaarstaan, ik was toen 33 weken dus zou nog alle tijd hebben, maar die tas moest en zou er diezelfde dag komen. Ben met 34 weken en 2 dagen bevallen... Dus misschien toch een voorgevoel gehad?
     
  16. Agapi

    Agapi Bekend lid

    31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Helemaal niets hier. Het begon gewoon opeens.
     
  17. Marjanne

    Marjanne Fanatiek lid

    13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Hoi hoi,

    Mijn zus en ik zijn tegelijk bevallen en hadden allebei de dagen ervoor diaree.
     
  18. Pipo1973

    Pipo1973 Actief lid

    30 jan 2007
    431
    0
    0
    De kinderwagen stond nog bij mijn schoonouders en die wilde ik persé 's avonds om 21.00u nog ophalen. Mijn man verklaarde me voor gek, ik was 37 weken zwanger. Diezelfde nacht braken de vliezen...
     
  19. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik moest de avond voordat mijn weeen begonnen ( s'nachts 5 uur) erg vaak naar de wc ( grote boodschap). Tot ongeveer 1 uur s'nachts. Ik ging slapen en werd wakker om 5 uur van kramp.

    Ook merkte ik de avond voor de bevalling dat isabella nog meer was gezakt. Ik kon haar beter voelen in het bekken en voelde dat bij het lopen.
     
  20. Pipo1973

    Pipo1973 Actief lid

    30 jan 2007
    431
    0
    0
    toevoeging bij mijn vorige bericht [te snel gepost]:
    Ik was de hele dag al onrustig en kon mijn draai niet vinden, geen honger, nergens zin in.
     

Deel Deze Pagina