De geboorte van Devinyo

Discussie in 'De bevalling' gestart door BrendaJ, 2 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BrendaJ

BrendaJ Lid

14 feb 2006
    42
    0
    0
    Roermond
    Woensdag 23 augustus om 12 uur ging ik voor de wekelijkse controle naar de voedvrouw. Bloeddruk werd gecontroleer die was 150/100, terwijl die de rest van de zwangerschap steeds goed was. Ik moest gaan plassen voor controle eiwitten, die had ik maximaal in me urine. Dus moest ik naar het ziekenhuis. Daar aangekomen werd bloed afgenomen en moest ik weer plassen. Ik moest naar de kraamafdeling en daar werd ik naar een CTG-kamer gebracht, het werd al snel duidelijk dat ik niet meer naar huis mocht ik moest plat blijven liggen, mocht niet meer bellen, gordijnen gingen dicht en dat terwijl ik me goed voelde.
    Gynaecoloog kwam kijken en het was beter voor mijn bloeddruk dat ik zou bevallen, ik werd inwendig onderzocht maar had nog geen ontsluiting. Daar lag ik dus uren aan die CTG, infuus was aangebracht, en aan me andere arm kreeg ik een apparaat die om de 5 minuten me bloeddruk aangaf.
    Rond 16.30 uur kreeg ik gel ingebracht om de weeen al wat op te wekken, af en toe kreeg ik wat steekjes enzo maar t zette niet door. Om 17.30 uur werd ik naar zo'n eenpersoonskamer gebracht ik mocht niet uit bed moest blijven liggen, ik mocht geen bezoek alleen me vriend, me ouders en schoonouders, de deur moest dichtblijven enzo. Ik werd nog inwendig onderzocht want de weeen waren ietsjes erger maar nog geen ontsluiting, ik had er ook geen last van want t was allemaal nog onregelmatig. Om 23.00 uur werd ik nog eens inwending onderzocht maar nog steeds niks, de gynaecoloog zei dat het waarschijnlijk 's avonds niks meer zou worden en dat ik lekker kon gaan slapen en donderdag 's morgens zou ik worden ingeleid.
    Ik was zo blij dat ik kon gaan slapen, want de hele dag kon ikwel wat indutten maar om de 5 minuten ging dat bloeddrukapparaat af hehe best irritant. Me vriend ging om 23.00 uur naar huis toen en ik ging proberen te slapen. Langzaamaan werden de weeen sterker maar kon ze goed opvangen als ik op me zij lag ik probeerde nog wat te slapen maar dat lukte niet meer, op een gegeven moment kreeg ik zo'n erge krampen in me buik die ik liggend niet kon opvangen, ik rond 00.30 uur op de bel gedrukt voor de zuster en gevraagd als ik ff naast het bed mocht staan kijken als dat beter ging, zij de voedvrouw erbij gehaald, en die heeft me inwendig onderzocht en toen had ik al 4 cm ontsluiting, ik was dus bezig met de ontsluitingsweeen.
    Dus me vriend, moeder, en schoonmoeder konden weer komen.
    Tegen 01.00 uur werd ik naar zo'n kamertje gebracht en daar is het heel snel gegaan, om 03.15 uur had ik volledige onsluiting en om 04.03 is ons knap lief mannetje geboren!!
    Het hechten (was ingescheurd en ingeknipt) heeft nog langer geduurd dan het hele persen, ze hebben me een uur gehecht! :confused:

Devinyo was bij de geboorte 2775 gr. en 47 cm. Hij heeft bij mij op de kamer gelegen maar na een tijdje ging hij beetje raar ademen, hebben ze hem onderzocht bleek dat hij een longontsteking had, en bij verdere onderzoeken bleek ook nog dat ie streptokok had (bacterie in het bloed) ik ben er blijkbaar drager van (dit heb ik nooit geweten) dit kan voor mij geen kwaad, alleen bij een zwangerschap kan je het overdragen op je kindje. Om een lang verhaal kort te maken, hij heeft een paar daagjes in een couveuse gelegen (hij hield zichzelf niet warm ) en nu ligt hij nog op die afdeling maar in een gewoon bedje, hij heeft tot morgen via het infuus antibiotica (voor de streptokok) en hij heeft het zuigreflex nog niet helemaal in de gaten. Dan drinkt hij de hele fles leeg en af en toe drinkt ie maar een beetje of 5 cc niet en dat moet dan via de sonde..
    Dus als hij nu het drinken onder controle heeft kan mijn mannetje lekker naar huis in zijn eigen bedje slapen!!

Ik ben van vrijdagmiddag 1 september thuis, mijn bloeddruk was 130/75 dus weer normaal Eindelijk!!!!!!!!!

We gaan ons nu klaar maken om na het ziekenhuis te gaan om onze kleine scheet zijn flesje te geven!
    [/list]

2. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    van harte gefeliciteerd met je kleine man!
    Wat een heftig verhaal, zat gewoon op me lip te bijten!

Hele mooie naam trouwens {deze naaam lijkt op een naam die ik ook op het lijstje heb staan :) }
    En nu nog het grappigste, wij wonen vlak bij elkaar in de buurt!

Heel veel suc6 met je kleine ventje!

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Allereerst van harte gefeliciteerd en nog een fijne kraamtijd toegewenst!!

Dat is ook schrikken als je voor een gewone controle gaat en vervolgens in bed moet liggen in het ziekenhuis en er niet meer uit mag. Ik hoop dat je kleintje snel meer naar huis mag.

4. BrendaJ

BrendaJ Lid

14 feb 2006
    42
    0
    0
    Roermond
    Hey dank jullie wel!

Ja was ook wel ff schrikken hoor je gaat voor controle en dan moet je na ziekenhuis waar ik dacht dat ik na een uur weer thuis was..maar nee..daar lig je dan..maar is nog allemaal goedgekomen!

De kleine had om half 5 55cc zelf opgedronken en erna was ie nog op me vinger aan t zuigen..dus ik hoop egt dat ie t goed doorheeft kan egt niet wachten dat ie mee naar huis mag!

In het algemeen fotoalbum staat een foto van hem..ik ga hem nu ook ff in mijn eigen zetten!

Jullie nog een fijne zwangerschap!

5. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Zo das indd wel een heftig verhaal !! Raar kan het nog lopen he!
    Gelukkig is alles goed afgelopen!!
    hopelijk mag ie snel naar huis, ik vondt het persoonlijk heel erg raar toen ik naar huis mocht en mijn kleintje moest daar blijven.

Gefeliciteerd en geniet er toch van ook al is hij niet thuis!!!!

6. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Gefeliciteerd met je zoon!

7. BrendaJ

BrendaJ Lid

14 feb 2006
    42
    0
    0
    Roermond
    Ja is ook raar hoor ben egt blij als ze zeggen van Hij eet nu goed en via de fles dus hij mag mee..ik kan niet wachten dat ik die woorden hoor!

En indd. het kan zeker raar lopen, heel de zwangerschap ging goed enzo en dan op het laatst paf boem naar ziekenhuis enzo, en dat terwijl ik eigelijk thuis wou bevallen! Maar eind goed al goed ;)

8. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hartelijk gefeliciteerd met je zoontje ! Inderdaad een heftig verhaal, maar super dat alles nu goed gaat.

Hoe kun je dat weten dat ze die streptokokken bij je draagt ? ik heb er al meerdere verhalen over gelezen ... ik denk dat je daar zelf niets van merkt, toch ? Controleren ze dat tegenwoordig nog ? Ik heb een boek, blijkbaar ouderwets, waarin staat dat de VK dat met 36 weken controleert, maar dat heeft ze vandaag bij mij niet gedaan ...

Geniet maar lekker van jullie kleintje ! Ik hoop dat hij ook snel naar huis mag !

Groetjes,
    Nikki F

9. BrendaJ

BrendaJ Lid

14 feb 2006
    42
    0
    0
    Roermond
    Beetje erg late reactie maar internet lag eruit vandaar!

Maar ik wist niet dat ik die streptokok bij me droeg, ze zijn er achter gekomen (denk ik) nadat bleek dat Devinyo een longontstekinkje had, en dat ze toen mijn bloed zijn gaan controleren. De dokter zei tegen mij van als ik weer zwanger wilde worden dat ik MOEST melden dat ik die bacterie bij me droeg want zo konden ze t in de gaten houden enzo..
    Zelf merk je t niet en t kan voor jezelf ook geen kwaad alleen voor je kindje dus.

En als de vk dat controleert?? al sla je me dood haha zou t echt niet weten sorry!

Nou meid nog ffies (of je bent al bezig wie weet!) en dan heb jij ook je kleine beeb in je armen!

Succes en veel geluk

Deel Deze Pagina