FF verder over het breken van de vliezen-->

Discussie in 'De bevalling' gestart door oolltjuh, 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oolltjuh

    oolltjuh Lid

    8 aug 2007
    38
    0
    0
    ik heb net dat andere stukje gelezen over die vliezen en nu was mijn vraag daar op!

    * ik heb laatste ook zo'n knappend gevoel gehad en het water stroomde langs mijn benen!
    maar ik verder helemaal geen last van weeen of wat anders en loop er nu al langer als een week mee rond!
    Hoe weet ik nu of dat mijn vliezen waren?

    greets!
     
  2. Niet meer actief

    Dat kunnen wij vanaf hier niet zien, ik zou zeggen; bel je VK/GYN
    Suc6!
     
  3. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Meid bel alstjebleift je VK of Gyn.
    Dat klinkt als vliezen, en als je daar echt een week mee rond loopt is dat niet goed.

    Laat je even weten hoe het afloopt?
     
  4. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Idd onmiddelijk contact opnemen met je gyn of verloskundige; dit klinkt idd als gebroken vliezen.
     
  5. oolltjuh

    oolltjuh Lid

    8 aug 2007
    38
    0
    0
    Oke dan ga ik dat morgen gelijk doen!
    voor dat ik straks alleemaal rare infectie of zo iets heb.

    thnx greets ooljuh
     
  6. Mama007

    Mama007 Niet meer actief

    Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk bellen idd. Als je vliezen gebroken zijn mag je volgens mij maar 24 uur er mee doorlopen en dan moeten je weeen begonnen zijn. (ik hoop dat mijn info correct is!)

    Succes meid!
     
  7. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Nee niet morgen: Nu.
    24 uur na gebroken vliezen met de kleine geboren zijn.
    ( bij mij ging dat de eerste keer ook mis en werd het 48 uur) maar hij heeft zijn vruchtwater echt nodig om in te leven.
     
  8. Niet meer actief

    NU BELLEN EIGENWIJS! ;)
    Suc6!
     
  9. Mama007

    Mama007 Niet meer actief

    weet je al meer?
     
  10. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    BELLEN! Als je nog vocht verliest moet je een beetje proberen op te vangen om te kijken of het helder is. Mijn vliezen waren gebroken en na 24 uur moest ik naar het ziekenhuis omdat je niet langer mag rondlopen met gebroken vliezen ivm infectie gevaar.
     
  11. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik zou meteen bellen en niet wachten tot morgen.
    Net wat de andere zeggen mag je eigenlijk niet doorlopen met gebroken vliezen dan 24 uur.
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    ik weet dat al meerdere mensen het hebben gezegd, maar bel alsjeblieft vandaag nog meid! Hier mag je echt het spoednummer voor gebruiken hoor, echt doen.
    Laat je horen hoe het afloopt?
     
  13. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.362
    1.763
    113
    Jeetje ik schrik hiervan zeg :confused:

    BELLEN!NU naar het spoednummer!(voorzover je dat nog niet gedaan hebt..)

    Dat ze je dat niet verteld hebben. Je brengt je kindje in gevaar als je doorloopt met gebroken vliezen, je kindje leeft in het vruchtwater, als er niet meer genoeg en de placenta komt droog te liggen.......Als je vliezen breken moet je echt altijd bellen, zeker als je nog maar 35 weken bent, al is het midden in de nacht!
     
  14. Cookie

    Cookie Bekend lid

    25 jun 2007
    705
    0
    0
    Even ter info: je moet niet bevallen binnen 24 uur, maar wel beginnen met bevallen binnen 24 uur. Da's net even wat anders. Bij mij was dat dus het geval. (de vliezen braken zaterdagavond en maandagochtend werd de bevalling in het ziekenhuis opgewekt)
     
  15. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    EUHM,ik was 18 uur na een scheur in mijn vliezen(verloor veel vruchtwater) nog niet bevallen en ik heb een infuus gekregen met iets om een infectie tegen te gaan.

    Hoop dat je vliezen niet gebroken zijn...
     
  16. nicol

    nicol Actief lid

    8 nov 2005
    142
    0
    0
    Ik hoop dat je vliezen niet gebroken zijn! En dat je alsnog gelijk gebeld hebt met je vk of gyn.

    Gr Nicol
     
  17. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik hoop dat je gebeld hebt en dat je nu niet kan reageren omdat je in het zh huis ligt. Zo niet laat dan nog even horen wat de vk of gyn zei?
     
  18. oolltjuh

    oolltjuh Lid

    8 aug 2007
    38
    0
    0
    Ik moest het even in de gaten houden als ik nou nog meer vocht ging verliezen wordt het wel gehad!
    maar ik heb nog voldoende vocht voor mijn laatste 4 weekjes zijn mij verloskudige dus ik hoefde me niet zorgen te maken!
    dit kwam wel vaker voor zei zij!

    in ieder geval bedankt iedereen...


    Groetjes
     
  19. Debby21

    Debby21 Lid

    30 jul 2007
    41
    0
    0
    limburg
    Ik had even een vraagje over het breken van de vliezen
    ik ben gister na de vk geweest en ze zei dat de kleine zo vast zit dat het breken van de vliezen bij mij geen plons word maar met beetjes omlaag komt
    had ik gister avond een natte plaats in me broek en dacht eerst dat het urine was maar het rook anders verder niet meer over gedacht en gaan slapen en nu heb ik vanmiddag weer af en toe een natte plaats in me string vooraan is het gewoon vochtig en bovenaan is het opgedroogd en wit klonterig.
    dus heb ik net de vk gebeld en dat gezegd van vanmiddag en erna weer gebeld en dat van die natte plaats van gister verteld dat was ik ff vergeten
    ze zei dat dat klonterige gewoon vaginale afscheiding was maar toen belde ik de 2x omdat ook van gister avond te zeggen en toen zei ze dat het vruchtwater kon zijn maar dat ik moest wachten tot morgenvroeg en kijken hoe t verloopt en haar dan bellen
    ik maak me nu best druk of het nu wel of geen vruchtwater is en kan het geen kwaad om tot morgen te wachten?
     
  20. Cookie

    Cookie Bekend lid

    25 jun 2007
    705
    0
    0
    De vk vraagt altijd naar de kleur van het vruchtwater, daar kan je aan zien of je vruchtwater nog goed is of niet. Toen mijn vliezen waren gebroken verloor ik ook steeds een klein beetje vocht, ik heb toen een heel klein beetje vocht opgevangen in een potje. Toen de vk 's morgens kwam testte zij met een strookje of het vruchtwater was. En dat was het.
     

Deel Deze Pagina