De geboorte van Tristan

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door TiTaRa, 29 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Maandagavond lag ik in mijn bed en was echt heel erg moe...Het was inmiddels al 12u 's nachts en was nog beetje aan het woelen...Ineens voel ik rond half 1 stekende pijn in mijn onderbuik! eerst dacht ik dat het gewoon krampen waren want moest ook hele tijd gaan plassen (had het gevoel dat ik moest plassen, maar er kwam niets uit) :( Zo heb ik nog een half uur op en af naar de wc en mijn bed gelopen maar die krampen bleven komen! Om de 3 minuten zelfs :confused: Het deed echt enorm pijn!

Toen wist ik dat ik het niet meer kon houden en dacht ik ga mijn mama wakker maken en zeggen dat de weeën zijn begonnen. Ik mama wakker gemaakt, mijn vriend gebeld dat de weeën waren begonnen en ondertussen nog een paar laatste spulletjes zoals make-up, tandenborstel,... in mijn koffer gestoken. rond half 3 was mijn vriend thuis, hebben we de koffer van mij en de kleine gepakt en vertrokken naar het ziekenhuis!

Daar ben ik langs spoed binnengegaan omdat dit de enige ingang is 's nachts :) Daar heb ik wat papieren ingevuld aan de balie en toen hebben ze mij en mijn vriend door naar boven gestuurd op het 4e verdiep. Daar moesten we op een bel duwen en kwam er iemand opendoen! Daar begeleidde de verpleegster ons naar de bevallingskamer en zei dat ik mijn pyjama al mocht aandoen en op het bed te gaan liggen. Ook mocht de kleine zijn mutske klaargelegd worden zodat deze kon worden aangedaan na de geboorte voor het lekker warm te krijgen.

Daar heb ik ongeveer een kwartierke gewacht op de verpleegster en toen is ze komen kijken hoe alles met me ging. De pijn viel nog een klein beetje mee en ze hadden mij aan zo en machine aangesloten om het hartje van het kindje en mijn weeën op te volgen..Daar heb ik een 20-tal minuutjes zo gelegen en toen kwamen ze nog eens langs. Ik moest toen enorm hard plassen! Ik vroeg of ik naar de wc mocht en dat mocht, dus ik naar de wc gegaan en ineens hoor ik echt een plons! Ik keek in de wc en er was allemaal bloed...Was dus mijn prop helemaal verloren :) Toen ik buiten kwam zei ik dit tegen de verpleegster en ze zei dat dit een heel goed teken was, toen gingen ze kijken naar mijn ontsluiting en deze was al 9 cm! :confused: Dat ging snel*

Ik was half aan het doodgaan van de pijn van mijn weeën want ze kwamen van het begin al om de 3minuten! Dus had ik maar om een epidurale gevraagd...Het zetten van de epidurale viel echt heel erg mee, want had het echt wel veel erger verwacht! En dan het gevoel dat je de pijn minder en minder voelt is gewoon zalig...Ook kreeg ik een pompje naast mij liggen waar ik op moest duwen als ik wat verdoving bij wou hebben en dan spoot deze automatisch meer in mijn rug...Ik lekker veel op knopje zitten duwen :) Ik moet zeggen: pijn had ik echt niet meer!

Toen gingen ze kijken hoe het kleintje met zen hoofdje lag maar hij lag nog een beetje te veel met het hoofdje naar links..dus moest ik een tijdje op mijn rechterzij liggen zodat het kindje nog wat naar het midden kon schuiven..Zo heb ik een uurtje gelegen ongeveer en toen kwamen ze nog eens kijken hoe het kleintje met zen hoofdje lag...en hij lag al helemaal klaaar! :confused: Toen zei de vroedvrouw dat ze de gynaecoloog maar eens snel ging bellen omdat de kleine er helemaal klaar voor was...

Ze hebben ook een bedpan onder mij gelegd en mijn water gebroken zodat het nog allemaal wat sneller kon gaan...Eens de gynaecoloog er was werden de beugels omhoog getrokken en mij uitgelegd wat ik moest doen. Ik moest iedere keer er een perswee kwam mijn knieën vastpakken en naar mij toe trekken en dan heel erg hard persen...En de beugels waren er alleen maar om even in uit te rusten tussen 2 persweeën in.

We gingen er dus aan beginnen en toen zei de vroedvrouw tegen mijn vriend neem de kodak maar want het gaat beginnen! Mijn vriend de kodak gepakt en we gingen beginnen met persen...Mijn vriend foto's aan het maken terwijl ik aan het persen was en binnen de 5 minutjes was ons klein ventje er al uit! Ze legde hem op mij en ik kon mijn schatje eindelijk vasthouden.... Hij hing helemaal niet vol bloed en zag een beetje blauw, maar de kleur was heel snel bijgetrokken tot mooi roze! :)

Zo hebben ze de nageboorte nog laten komen terwijl ik het kleintje vasthad en daarna namen ze het kindje mee om te wegen, meten en zijn mutsje aan te doen. Toen gaven ze ons zoontje aan mijn vriend en zo hebben zij een uurtje gezeten en ik lag nog op het bed...Verdoofd en helemaal high van de epidurale *hihi*. Was echt een prachtig zicht om mijn zoontje samen met mijn vriend te zien! Toen kwam er een verpleegster en gaf ons zoontje de pap...Dan nog even op het boertje wachten en toen kwamen ze met mijn bed aangereden...Hebben ze mij overgedragen op het ziekenhuisbed en mijn kleintje in mijn armen gegeven. En zo hebben ze mij naar mijn kamertje gereden!

En sindsdien heb ik mijn kleine schat heel dicht bij mij ! Ik heb een hele snelle en makkelijke bevalling gehad zonder ingeknipt te worden of zonder scheuren...Ik zou het zo opnieuw doen! Mijn zoontje is nu echt mijn alles...Het is gewoon een prachtig gevoel om je kleintje bij je te hebben en er voor te zorgen dat hij helemaal niets te kort komt!

Edit Elmo:
    * verwijderd ;)

2. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    gefeliciteerd met de geboorte van je zoon Tristan.

super naam!

3. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Gefeliciteerd met je zoontje !

(ik wil ook z,n bevalling hihi :D )

Liefs !

4. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Gefeliciteerd! En trouwens mooie naam (had ik voor als het een jongen zou worden :) )

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik schrok me wezenloos stond een sterretje achter zijn naam dus dacht dat er iets was gebeurd pfffff gelukkig alles goedd....

6. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ja dat dacht ik ook... Maar gelukkig is alles goed gegaan. Gefeliciteerd met je zoon!

7. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Hier precies hetzelfde....dacht ook dat het mis was gegaan. Maar aan de manier van schrijven, kon ik er uit opmaken dat het niet zo was! GELUKKIG!

GEFELICITEERD!

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.063
    2.202
    113
    Brabant
    pfft, ik schrok ook door het sterretje.. misschien kan je die nog weg halen? (mods?)
    Iig gefeli!en een mooie bevalling zo, zou ik zeggen!

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Gefeliciteerd met je zoon en wat een mooie naam (als Charlotte een jongetje was geweest had ze zo geheten namelijk haha!). Geniet maar lekker van je gezinnetje!

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Waarom een sterretje, ik schrok me rot :( Kan die alsjeblieft weg?

Iig van harte met je zoontje..

11. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Dag dames..Dank u allemaal voor de fijne reactie's...
    Ik heb er niet bij stilgestaan dat jullie zouden denken dat er iets met men zoontje gebeurd was maar dat sterretje staat er omdat hij de ster in mijn leven is...Ik zet in nicknames enzo ook altijd sterretjes bij dingen die ik belangrijk vind...Ik heb geprobeerd het sterretje weg te halen maar dit gaat alleen het eerste uur nadat het bericht gepost is...

Maar toch heel erg bedankt allemaal! :D

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!

Ps. Als je het sterretje liever weg wil hebben, kan je het even aan een mod vragen ;)! Die kunnen het even aanpassen voor je.

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.063
    2.202
    113
    Brabant
    sorry, ben je voor geweest (thnx mod)

Deel Deze Pagina