het ongelooflijke is gebeurd...we zijn zwanger, zomaar spontaan zwanger geraakt...nadat we in november een MA hadden na een ICSI behandeling... Nu probeer ik positief te blijven, maar het is zo eng allemaal!! Morgen naar de huisarts, omdat ik geen idee heb hoe ik hier mee om moet gaan
Eerst en vooral wil ik je een dikke knuffel geven! Hier ook weer zwanger na drie miskramen, wel de eerste keer met hulp en na een operatie ivm vorm baarmoeder. Ik begrijp dus heel goed hoe je je voelt. Ik hou mezelf gewoon maar voor dat een miskraam niet mijn fout is en dat ik er niets van in de hand heb, dus dat ik dan maar beter kan proberen genieten en positief blijven Veel succes bij de huisarts! Ik zal voor je duimen dat alles dit keer goed gaat!
Gefeliciteerd. Wat een wonder toch♥ Ik hoop dat alles goed mag gaan, begrijpelijk dat je het eng vind
Gefeliciteerd!! Ik ken je gevoel! Het duurde 7 maanden voordat ik ineens weer zwanger raakte na mijn MA. Gek genoeg heb ik vanaf moment 1 een goed gevoel gehad bij deze zwangerschap. Dit had ik de eerste keer niet.. Wellicht toch intuitie. Hoe gek ook, maar dat gaf mij enigzins rust. Maar ik heb wel met 6 weken, 7 weken, 8,5 week en 10 weken extra echo's gehad hoor Dus de angst zat er sowieso wel.. Logisch ook denk ik. Probeer toch een beetje te genieten!
dankjulliewel!!! @Lutty en Claudia, wat fijn dat het bij jullie ook weer is gelukt. gek genoeg voel ik me er deze keer wel beter over dan de vorige keer. Bij de vorige keer had ik een week voor de 12 wk echo ook een extra echo aangevraagd omdat ik een slecht gevoel had..later bleek dat hij rond die tijd ook is overleden (!!!). Misschien moet ik toch echt leren vertrouwen op mijn intuitie. geniet van jullie zwangerschappen!
Had je slechts één miskraam gehad hiervoor? Bij mijn tweede zwangerschap had ik ook echt een heel goed gevoel en ook wel een beetje het gevoel dat het mij geen tweede keer zou overkomen. Voelde me redelijk veilig. Derde zwangerschap had ik zoiets van "derde keer goede keer". En toch ging het dus twee keer mis. Nu leef ik echt van dag tot dag, durf het niet geloven. Wil het nog niet vertellen, was ervan overtuigd gisteren niets te zien op de echo. En toch gaat alles goed.
Pardon? Wat bedoel je met "slechts"? Komt nogal bagatelliserend over als je het mij vraagt.. Niet de meest bemoedigende reactie naar mijn mening. TS, Wat ontzettend fijn voor jullie! Het is nu natuurlijk ontzettend spannend. Vertrouw op je gevoel, je meest diepe gevoel. Je kunt wel dénken dat het niet goed voelt, maar diep van binnen kan het anders zijn. Dat had ik deze zwangerschap. Oppervlakkig dacht ik: het zal wel weer mis gaan. Maar diep van binnen voelde het gewoon goed. Deel je twijfels en angsten gerust, je hebt lotgenoten!
Ja zo haal je er natuurlijk uit wat je wil hé Ik bedoelde gewoon of het er één was of meerdere... Meer hoef je daar niet achter te zoeken en al helemaal niets bagatelliserend
Nou nee hoor, ik haal er niet uit wat ik wil. Ik zou namelijk niet willen dat je het bedoelt zoals het (op mij) overkomt. Maar kan het zijn dat je uit België komt? Dan heeft het gebruik van "slechts" misschien een andere betekenis dan in het Nederlands en ontstaat daar het misverstand?
Ben inderdaad een Belgje dus dat zou het verschil in interpretatie wel kunnen verklaren! Het was alleszins niet kwaad, slecht of bagatelliserend bedoeld, naar niemand toe, sorry als dat zo overkwam!
No worries Lutty! Het is idd zo dat ik nog maar een miskraam heb meegemaakt. Dat hoop ik zo te houden. Zwanger worden is al zo lastig voor ons... Ik begin het langzaam aan wel te geloven , maar nog niet zo dat ik mijn handtekening hier durf aan te passen
Nee, dat het kwaad bedoeld was had ik ook niet verwacht, hoor! Maar soms doen mensen echt onhandige uitspraken hier waarvan ze gewoon niet snappen dat het echt onhandig is, ook al bedoelen ze het niet zo. Ik stond er te laat bij stil dat je misschien een zuiderbuur was
Hoe is het eigenlijk gegaan bij de huisarts? Ik hoop voor je dat je snel bevestiging krijgt dat het echt goed zit!!
Hier ook weer zwanger na een miskraam vorige zomer, augustus. Ik ben 5.6 weken zwanger en af en toe overvalt de angst me wel. Ik heb het als zo traumatisch ervaren dat ik zooooo bang ben voor een tweede keer. Dus ik hoop zo voor iedereen hier dat het plakkerdjes zijn. Van de week at ik per ongeluk blauwe kaas. Zat in een salade en dat had ik niet door. Ik ben dagen bang geweest...
hoi dames, @palace, gefeliciteerd met je zwangerschap! We zitten in hetzelfde schuitje! Ik had een heel fijn gesprek met de huisarts, die zelf ooit zwanger is geworden door IVF en daardoor mijn angsten goed kon begrijpen. Ze heeft me er van overtuigd om niet een vroege echo aan te vragen; dat geeft geen zekerheid voor de toekomst, alleen voor dat moment. Daarbij hebben we de vorige keer twee keer een vrolijk levend wezentje gezien en 1 week later was hij toch overleden, dus het zou mij in het bijzonder weinig rust geven. Vertrouwen op de natuur...het kan ook goed gaan...kijk naar alle mensen om ons heen!
Ik kan me goed voorstellen dat je je zo voelt. Maar denk dat je het ten alle tijden zelf aanvoelt. Ik weet nog dat ik voor t eerst zwanger was en de verloskundige moest bellen. Ik vroeg meteen wat ik moest als het een miskraam werd. Heel stom.. nog nooit gehad. Maar je voelt zoiets.. ga uit van het positieve. En vertrouw op je baby. Dat gaat bij mij nu elke week een beetje beter. Angst blijft. Maar dat heeft elke toekomstige ouder. Geniet er van!!
Ik heb besloten om met de dag te leven. Vandaag ben ik nog zwanger, en vandaag ga ik ervan genieten. Maar ik leef natuurlijk wel heel erg naar de echo toe. Pfffff dubbel allemaal. Hoe voelen jullie je? Ik heb hele gevoelige borsten en heel af en toe ben ik misselijk.
Hier ook pril zwanger (5,3wk) na een eerdere missed abortion. Enerzijds geniet ik al echt en ben ik 24/7 met dat wonder in mijn buik bezig,anderzijds ook heel onzeker dat t misschien toch mis kan gaan. Ik heb al twee dochters dus weet ook hoe t goed kan gaan, maar ben toch onzeker en mis dat stukje roze wolk waar ik de drie eerdere zwangerschappen al vanaf de test op zat. Hopelijk komt dit na de eerste echo's. Succes allemaal dames met onze hopelijk plakbaby's.