Baarmoeder ligt al heel hoog met 7 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Whitepearl, 3 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whitepearl

Whitepearl Bekend lid

7 sep 2013
    518
    1
    18
    Ik ben vandaag 7 weken ik moet me nog inschrijven in het ziekenhuis.

Ik ga niet naar gewone verloskundige omdat ik doodgeboren dochtertje heb gehad.

Ik kan met mijn vraag dus nog niet terecht bij ziekenhuis.

Ik heb vanochtend gevoeld of ik mijn baarmoeder al kon voelen omdat bukken al pijn doet en mijn broek en hij zit al vijf vingers boven mijn schaambeen ik voel hem heel duidelijk en ik weet wat ik moet voelen.

Iemand dit ook ooit meegemaakt?

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik kan het me amper voorstellen behalve als je misschien een vijfling verwacht? Waarom heb je het ziekenhuis nog niet gebeld? Daar heb je toch ook rond de 8 weken de intake?
    Had je toevallig op dat moment een volle blaas?

3. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Zelf nooit gevoeld eigenlijk, maar de verloskundige wel. Bij mij lijkt mijn baarmoeder heel hoog te liggen.
    Zowel bij mijn eerste als deze zwangerschap. Hierdoor heb ik alleen maar extra groeiecho's gehad om te controleren of de baby echt niet te groot zou zijn. En dat bleek niet zo te zijn..

Persoonlijk denk ik dus niet dat het heel veel kwaad kan, maar das vanuit mijn ervaring. Ze zullen bij de gyn ook wel gaan voelen en dan kun je er altijd naar vragen.

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met dit soort vragen kun je toch prima even bellen naar het ziekenhuis? Gewoon de poli gynaecologie eens bellen en je vraag stellen.

5. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat lijkt mij bijna onmogelijk, bij een tweede gaat het sneller maar niet zo snel.
    Hier op 9 weken kwam mijn baarmoeder net boven mijn schaambot en dat vond gynaecoloog al snel!

6. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Dat is gek. Ik zou maandag gewoon even de poli bellen als ik jou was :)

7. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Lijkt mij eigenlijk onmogelijk.. Wellicht dat je darmen opspelen waardoor je broeken al wat strakker zitten dan normaal.

8. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Was dat voor of na het plassen? Misschien een rare vraag, maar als ik in de ochtend voel voordat ik heb geplast, lijkt het of ik mijn baarmoeder voel. Echt een harde bol. Dat is het echter niet, want na het plassen is alles weg. Ik voel mijn baarmoeder alleen als ik sta en dit is mijn derde kindje.
    Gewoon even het ziekenhuis bellen hoor en gelijk een afspraak maken voor de intake.
    Je hebt je overigens niet vergist, dat je misschien 4 weken verder bent?

9. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Dit was ook mijn eerste gedachte

10. Whitepearl

Whitepearl Bekend lid

7 sep 2013
    518
    1
    18
    Ik heb ooit cursus verloskunde gedaan maar nooit afgemaakt ik heb nog wel meegekregen over baarmoeder voelen.

Het is niet mijn blaas het was na het plassen waarom ik nog niet gebeld had is omdat het er gewoon nog niet van gekomen was eigenlijk ben ik erg zenuwachtig en stel ik het moment uit.

Ik heb ook clomid gebruikt dus kan me niet vergissen in weken ben ook erg bang dat het er twee zijn

Bij mijn eerste zwangerschsp lag hij ook erg hoog maar niet zo hoog

Deel Deze Pagina