ik heb op zich geen echt extreme dingen gedaan alleen omdat ik normaal he-le-maal niet zo netjes ben is het contrast gewoon groot bijvoorbeeld voor het eerst in 3 jaar tijd de ramen gelapt, en de keukenkastjes uitgesopt wat ook alweer een tijdje geleden was. stapels met oude papieren doorgenomen en bijna alles weggegooid, allerlei spullen op de vliering gezet, kasten verplaatst en opnieuw ingedeeld. heb me erg moeten inhouden vanwege BI anders had ik het halve huis verbouwd denk ik.
Op de helft van m'n zwangerschap had ik er wel last van. Nu helemaal niet meer. Terwijl ik toen dus echt expres dingen niet heb gedaan en had opgeschreven voor m'n verlof. Dat moet nu nog gedaan worden, pppppffff..... Heb er geen zin in!
Ik heb het toentertijd niet eens echt ervaren als nesteldrang, maar achteraf denk ik wel dat dat het was. Want ik zag ineens vuil op plekken waar ik eerder nog nooit over na had gedacht! Mijn hoogtepunt? De onderkant van de traptreden! De trap naar zolder is van hout, en ineens bedacht ik me dat ik de onderkant van de treden nog nooit gepoetst had! Dus heb ik een sopje gemaakt en gaan poetsen. Nou, wat daar vanaf kwam...! Bah bah, volgens mij waren die in de geschiedenis van dit huis nog nooit schoon gemaakt. Heb echt staan gruwelen en zelfs manlief nog opgebeld om hem te vertellen hoe ongelofelijk vies ze waren. Niet te geloven dat ik dat nog nooit had gedaan! Nou, inmiddels is dat alweer een jaar geleden en ik heb verder nooit meer aan de onderkant van die treden gedacht. Sja, donkerbruin he, daar zie je echt niks op! Ben benieuwd wat deze zwangerschap gaat brengen.
Ik wil mijn man niet meer in huis hebben... heb enorme schoonmaak en opruimwoede en hij maakt overal meteen weer een bende van! Nee, dit is geen grapje
Oh wat leuk om dit te lezen zeg! Hoe vermoeiend en lastig ook met die dikke buik, het móet gebeuren he! Ik ben van mezelf al vrij netjes en ik gebruik mijn verlof (vandaag aan 5e week begonnen) om het hele huis bij langs te gaan. Elke ochtend dat ik geen verplichtingen heb ga ik lekker soppen, 's middags lekker relaxen. Heb vandaag de babykamer goed gesopt, maar heb ook de rest van de bovenverdieping maar gedaan. Stofzuiger erdoor, dweiltje er achter aan. Dat was eigenlijk al de 2e x binnen 4 weken. Daarnaast heb ik ook al een x alle keukenkastjes + lades, de koelkast en de diepvries schoongemaakt (ook al moet het op de knieën!!!, en natuurlijk de ramen van binnen en buiten! Van de week moet de benedenverdieping er nog maar weer aan geloven en de kelderkast ook nog maar. Vorige week heb ik ook nog de hele garage van 27 m2 uitgemest. Opgeruimd, troep weggegooid, spinnewebben weggehaald (en ooooh wat een enorme spinnen gezien, iiieeeh!!!) En de dag erna de hele auto uitgemest van binnen. Want die moet er wel netjes uit zien als we naar en van het ziekenhuis moeten!!! Voor alle dames met nesteldrang: veel succes met jullie schoonmaak/opruim-drang en voorzichtig he!!!
Ach jeetje waar ga ik beginnen; - Hond paar keer per dag kammen(ontharen) - ramen 2 keer per week (onzin,maargoed) - Alle kleertjes op kleur leggen - OP de knieen de vloer dweilen - als het kon 3 keer per dag douchen(je weet maar nooit, en je wilt fris zijn) - Huis spik en span, iedere dag...Je wilt het toch netjes hebben. - Lijstje ( to do list) klaarleggen voor manlief - Manlief 8 keer bellen( hij naar mij + andersom) Rommelt het wat dan kom ik hihihi... - Owja het ergste was nog wel, dat ik zelfs alle radiatoren schoonmaakte(pfff wat een stof) en alle apparaten in huis uit mekaar hield het schoonpoetste...tjonge eigenlijks belachelijk... En achteraf in het zh bevallen maar wel in eeen suppppppper schoon huis thuis gekomen hahah... Wat hormonen wel met je kunnen doen, en ben zelf wel een klein slordervosje
Bij de eerste helemaal geen last van gehad. En nu doe ik uit mezelf toch wel de normale klusjes (normaal voor anderen dan, 1 keer per dag de wc, 2 keer per week de badkamer, 1 keer per week dweilen enz) terwijl ik me er voor de zwangerschap maar moeilijk toe kon zetten .
Ik wacht met smart op de nesteldrang. ben een ontzettende sloddervos en hou NIET van poetsen. Hoop dat dat nog verandert komende maanden . Want hou wel weer van een schoon huis...
Hahaha leuk om te lezen! Ik kreeg van de kraamverzorgster 'op m'n kop' omdat alles zo netjes was en ze niets meer te doen had Terwijl ik net zo trots was dat ik eindelijk alles had schoongemaakt
Hier bijna 34 weken en nestekdrang tot mij oren. Terwijl bij de eerste ik niks had maar mijn vriend wel Maar lees hier boven net over de auto uitmesten! Wat een goed idee dat ding ziet er niet meer uit.