iets verzenden na kopen Hoe snel?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamaa6, 28 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    De laatste tijd koop ik regelmatig voor een verzameling iets via marktplaats
    en echt elke keer betaal ik direct en krijg je de melding als het geld op mijn rekening staat verzend ik het meteen
    nou is het 9 van de 10 keer dat het toch een paar dagen later verzonden wordt dan krijg je ineens een berichtje met ja ik doe het dan en dan want ... reden
    Ik irriteert me daar echt aan het is ook niet een dag nee dan meteen een paar
    en echt bijna altijd! Voorbeeld geld vrijdag op de rekening dan dinsdag verzenden
    allemaal prima maar zeg dan niet ik ga het meteen doen zeg gewoon ik verzend deze week

Hebben jullie dit nou ook?

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.654
    5.696
    113
    Ik zelf geef wel aan wanneer ik het op de post ga doen. Vaak de zelfde dag als het geld binnen in. Vind ik wel zo netjes :)

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Ik meld voor de koop altijd dat ik alleen op maandag-woensdag-vrijdag kan verzenden ivm werk

4. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Ik vermeld bij het verkopen ook dat ik alleen kan verzenden in het weekend ivm werk en met uitzondering (als ik dus op tijd thuis ben) op de woensdag. Vermeld dit altijd gelijk.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik verzend iets altijd op dezelfde dag (als betaling dus binnen is) of de dag erna.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Heb nog een mooiere..

Ik wacht ook op iets. Verzendkosten 2,92 betaalt.

Nog niks ontvangen.. krijg ik ineens een berichtje dat ze voor een opdracht in mijn woonplaats moet zijn en het dan afleverd bij mij in de b-bus. Dat ze dit vaker doet om verzendkosten te "winnen" ??????
    Uiteindelijk ging haar afspraak niet door en heeft ze het alsnog met de post verstuurd (hoop ik dan maar).
    Maar als ze het had langsgebracht had ik mooi de verzendkosten terug ge-eist!

7. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Op de dag dat het geld op de rekening staat en anders een dag later. Dat meld ik ook voor de koop.
    Ik stuur altijd een mail als ik het verzonden heb.

8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik probeer het zelf ook altijd direct te verzenden als ik het geld binnen heb maar soms kan dat niet meteen, ik kan niet alles opzij gooien om het pakketje ineens op te sturen. Ik houd altijd de koper netjes op de hoogte. En ja het is wel eens voorgekomen dat het een paar dagen duurde maar goed, je houd de koper netjes op de hoogte dus ik zie het probleem niet zo. Maar over het algemeen verstuur ik het meteen de dag zelf of de dag nadat ik het geld binnen heb gekregen.

9. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Joh, ik kan een boek schrijven over irritante markplaats "gewoontes".
    Het is dat ik er al heel veel geld mee "verdiend" heb, maar anders...

10. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik vind het niet netjes, maar ik zou proberen me er niet aan te irriteren als een particuliere verkoper het vervolgens binnen een week verstuurd en dat ook netjes vermeldt.

11. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Vandaag op mijn tekening is direct dezelfde dag of uiterlijk de volgende dag verzonden. Ik heb er Indd zelf ook een hekel aan als ik lang op iets moet wachten.

12. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Heel irritant ja. Niet netjes. Ik laat het altijd gelijk weten en als ik van te voren al weet dat het een paar dagen duurt, zeg ik dat voor ze het geld overmaken.

Wat ik laatst had; ik kocht een slaapzak voor 8 euro inclusief verzendkosten. Ging ik mee akkoord. Kreeg ik na echt een aantal na geld overmaken bericht; het past niet door de brievenbus. Wat is je mail, ik ga het met Kiala verzenden. Echt heel raar om het zo te brengen, vond ik. Heb email gegeven en denk, wacht even af hoe nh verder. Nou, ging weer heel aantal dagen over heen voor ze het eens weg bracht naar Kiala. Echt rare gang van zaken. Toen ik het ontvangen had, heb ik wel even gemeld dat ik het vreemd vond. Kiala is prima, maar laat de keuze wel even over aan mij en bied aan om geld terug te storten. Dan had je maar geen prijs inclusief moeten aanbieden.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.069
    113
    Ik verzend de dag dat het geld erop staat of de dag erna. Moest laatst een week wachten zonder bericht en dat vind ik niet kunnen.

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik probeer altijd te verzenden als het bedrag op de rekening staat en anders meld ik het meteen. Heb nu bijv. een pakketje die ik pas woensdag kan verzenden en daar is de koper mee akkoord gegaan. Ik ben er altijd wel heel duidelijk over.

15. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Weet je wat het wel is trouwens?
    Als ik wat verkoop en de mailwisseling gaat snel, verwacht ik ook dat de koop en verzending ook snel gaat.
    dus stel de deal is rond op maandag, dan weet ik dat het geld er snel op kan staan (want geen weekenddagen ertussen) en dan kan ik plannen wanneer ik het verzend. Dat laat ik dan ook weten, hoe mijn agenda ervoor staat en wanneer ik naar het postkantoor ga. Plus nog een mail als met verzendcode oid.
    Maar als de verzender ineens 4/5 dagen wacht met geld overmaken, dan is mij planning anders en kan het zomaar zo zijn dat ik niet binnen 2 dagen kan verzenden omdat ik te druk ben.

16. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Ik verkoop alleen grote dingen op MP.
    Maar als ik iets koop, tja, dan wacht ik erop. Ik begrijp ook wel dat de meeste mensen geen tijd en zin hebben om gelijk op te springen om iets naar het postkantoor te brengen.
    Zolang ik een mailtje krijg met wanneer ik het kan verwachten vind ik het prima.

17. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Overkomt mij ook weleens, dan kom ik er niet aan toe. Ik bied altijd mijn excuses aan. Soms loopt het zo. Meestal verzending de volgende dag na ontvangst betaling. Maar als iemand bijv. op vrijdag geld overmaakt, dan vindt de verzending pas op maandag plaats, omdat de bus niet geleegd wordt in het weekend.

18. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93

Wachten vind ik geen probleem , het gaat me om het vooraf als jij nu overmaakt dan verzend het vandaag of morgen en dan twee dagen later ineens mn hond had last van zn linkerbeen of ik moest toch ineens dit en dat ik doe t overmorgen of dingen die je vooraf al kon bedenken
    dat irriteert me vooral die ~smoesjes~
    bedoel antwoord gewoon zodra t geld op de rekening staat post ik het in de dagen erna prima hoor je mij niet
    maar echt serieus 9 van de 10 keer en ik overdrijf niet zeggen mensen specifiek wanneer ze posten en t dan weer t berichtje vooral op de dag dat je het pakketje zou ontvangen

19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.336
    10.295
    113
    We proberen het op de dag zodra het geld binnen is. Ik pak het altijd in, aangezien het meestal om kwestbare dingen gaat pak ik het super goed in. Neemt iets meer tijd in beslag. We hebben ook en kleine knul en kan niet altijd meteen het pakket maken en versturen. Meestal is het de volgende dag.

We geven dit wel aan en nog geen klachten:)

20. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Opzich probeer ik mij er niet aan te irriteren alleen 1x gehad dat ik mega lang moest wachtten. Ik had zo rond 23 juni een zwangerschapsjurk gekocht en dacht miss nog op tijd voor ik op vakantie ga (vertrok 1 juli). Nou die jurk heb ik pas de laatste week van AUGUSTUS ontvangen met steeds wat smoesjes en ondertussen was ik al over de 30 weken ;)

Deel Deze Pagina