De gelukkige huisvrouw nu op rtl 4!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door wondertje78, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Heb het gezien!!! Jong dan!
    Wat heftig zeg....jeutje! Zat gewoon met tranen in mijn ogen te kijken. Hoop echt dat ze het financieel gaan redden zeg, wel heel knap van ze dat ze het "gewoon" doen!
    Zat de gelukkige huisvrouw half te kijken, maar ben blijven hangen bij Jong tijdens het zappen! Echt petje af!

Zo..wilde ik even kwijt ;)

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Heb het boek gelezen, was er echt van onder de indruk.. Heeft een extra dimensie die de film een beetje mist.

Heb mijn ma nog tijdens de film aan de telefoon gehad, was even moeilijk, zij heeft na het verlies van mijn zusje en een miskraam met 24 wk ook een opname meegemaakt, ook zo tussen de "gekken" zoals ze het zelf zegt.. Herkende er veel in, zij had ook een(postnatale) psychose..

Ik vond het een goede film al vond ik het boek dus beter...

Ik vond het wel

3. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Mijn vriend keek me tijdens die bevallingsscene met een grijns aan en vroeg of ik er al zin in had :p De lomperd!
    Vond het echt een hele goeie film, net als het boek. Erg heftig!

4. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Ik heb het boek gelezen. De film wil ik nog wel zien maar ik vind dat gedoe met die psychoses zo eng :( Dat verhaal van de bevalling vind ik trouwens ook eng maar ik geloof niet dat zoiets allemaal echt gebeurd. (Althans,dat hoop ik.)

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Die van mij deed zijn handen voor zijn ogen tijdens de knip.. Terwijl ie bij mijn eerste bevalling echt een bikkel was, ook tijdens de knip en het hechten.. Haha..

Ik kreeg het zelf een beetje benauwd, mijn eerste bevalling was echt heel vlotjes (5 uur) en prettig, hoop dat me dat nog een keer gegund is :D

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Helaas gebeurt dat dus wel in het echt en is dit geen fictie. Alhoewel ze (volgens ons ziekenhuis) een tangverlossing tegenwoordig niet zo heel veel meer uitvoeren. Ze werken meer met vacuumpompen.

Ik vond het zelf een erg heftige film. Mijn vriend ook. Die vond het "geen plezierige film" om naar te kijken. Ik kon er niet naar kijken toen ze het kindje badderde en toen opeens met twee handen de spiegel schoonmaakte. En het kindje lag dus omgedraaid in dat badje. Werd er zelfs misselijk van. Ook toen ze haar baby in die doos stopte met een deken/dekbed erop en toen de doos dichtdeed. Heb er met een half oog naar gekeken terwijl ik me intussen probeerde te concentreren op een woord voor Wordfeud.....Hoef die film niet nogmaals te zien. Zijn ook halverwege opgehouden met kijken trouwens.

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Wij hebben m afgezet, na die scene dat ze dr kindje in bad aan t doen was. Konden er echt niet naar kijken.

En mijn man had t wel moeilijk met de bevallingsscene, die zij ook al...ppfff, het is net of ik naar jou bevalling van Eva zit te kijken. Die ging ook niet zonder slag of stoot zullen we maar zeggen;)

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik denk wel dat het belangrijk is dat mannen dit zien en beseffen dat dit dus echt kan gebeuren. Zelf hoef je het niet eens door te hebben. Ik heb echt met mijn man hierover gepraat en gezegd dat hij bij de kleinste twijfel iets moet doen, mijn vader heeft immers mijn moeder ook moeten laten opnemen. Dat is ook liefde...

Die badscene vond ik ook verschrikkelijk, mijn vriend schrok zich een ongeluk..

9. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    de voorstukjes waren zo heftig dat ik m niet ben gaan kijken. denk dat ik t niet kan verdragen.
    (kop in het zand steken ik weet het. helaas zijn er vrouwen die dit doormaken! verschrikkelijk!!)

10. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Persoonlijk vond ik de film echt helemaal niks. Het verhaal opzich is heftig, maar daar is mijn ogen ook alles mee gezegt. Vond hem heel slecht neergezet, niet overtuigend.

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier nu net zo.. Bah werd er misselijk van toen ze de doos dicht deed.. Wil m wel afkijken, maar weet niet of dat lukt..

Lijkt me vreselijk als je zo ziek bent na de geboorte van je kindje..

Die bevalling gaat in het echt ook soms zo hoor.. Onze oudste is ook met de vacuüm geboren, hoewel de bevalling een stuk korter duurde..

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Ja zo heeft elke vrouw andere gevoelens na een bevalling.

Ik geloof dat Brooke shields ook zoiets heeft gehad.

Bij mij heel anders. Tijdens mijn zwangerschappen wel zwaar gehad ( letterlijk door mijn dikke buik) maar direct na de bevalling super verliefd op mijn kindjes.

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ja hier net zo.. Kan me er eerlijk gezegd ook geen voorstelling van maken, maar hoe vreselijk moet het zijn om zo over je kind(eren) te denken..

14. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Heb de film helemaal afgekeken maar vond er niet veel aan eerlijk gezegd :)
    Zeker, de bevalling was heftig, de badscene ook heel heftig maar verder vond ik het nogal slappe hap, oerhollands... :)
    Ik lees liever de boeken, dit boek nog niet gelezen maar de verfilmingen van een boek vallen bijna altijd tegen vind ik.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zus heeft veel last gehad van prenatale en postnatale psychoses, het komt dus wel degelijk voor en het is doodeng.

Ik ben pas laat in de film gekomen maar ik kan hierbij wel aangeven dat het beeld van de psychiatrische instelling waar ze terecht komt heel realistisch is neergezet. (behalve het eten... dat gaat wel een beetje anders gelukkig).

Ik blijf het bijzonder vinden dat in Nederlandse film altijd sex moet zitten en altijd blote tieten.. zo niet nodig

16. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ja dat vond ik ook nergens op slaan, waarvoor zijn al die sekscenes nou zo nodig.

Wij vonden het allebei een aangrijpende film en hebben hem samen zitten kijken.

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Iemand die mij het einde kan vertellen? Had m opgenomen, maar blijkbaar liep de film uit.. Haar vader liep het water in (na het gesprek in de auto) en toen weg film:(

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik had hem met mijn schoonma en schoonzus in de bios gezien. Zelf kon ik me er niks bij voorstellen dat een bevalling echt zo zou kunnen gaan. Vond het nogal primitief, maar blijkbaar gebeurt het soms tegenwoordig nog zo...

Wat ik vooral heel erg vond was dat niemand haar serieus nam. Niemand luisterde naar haar. Haar man niet, haar moeder niet en zelfs bij de kraamhulp ging er geen lichtje branden toen ze weg gestuurd werd..
    Dat vond ik kwalijk en dus sneu/verdrietig voor 'Lea'.

Carice van Houten heeft het geweldig gespeeld.
    Op twitter ging trouwens een bericht rond van de dochter van Heleen van Rooyen en daarin stond iets van dat mensen niet zo moesten zeuren en dat haar moeder haar niet echt in een doos had gestopt;) ik vond het wel grappig.

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Het buurvrouwtje van mijn schoonouders is 3 dagen na de bevalling met de ambu opgehaald. Wij dachten misschien een baarmoeder ontsteking, bleek dat ze in een psychose zat. Ze was haar moeder een maand voor de bevalling kwijt geraakt en blijkbaar was het haar te veel.
    Ze is nu opgenomen, al bijna 3 maanden.
    Kleine baby is bij haar zus, haar man woont bij haar zus in. Haar zus heeft ouderschapsverlof kunnen opnemen en op deze manier verzorgen ze de baby nu.

Krijg elke keer een brok in mijn keel als ik er wat over hoor, want het gaat echt niet goed daar.

Het lijkt me zo verschrikkelijk als je niet meteen kan genieten van je baby. Die tijd krijg je nooit meer terug, en als je dat beseft....

20. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    \

mee eens. En altijd dat gevloek, hou ik ook niet van.
    Maar heb de film weggezapt halverwege de bevalling. Toen was ik er wel klaar mee.

Deel Deze Pagina