Veel sterkte Ik hou me maar vast aan het idee dat je lijf er voor gemaakt is en er allerlei hulp aanwezig is... maar het is wel spannend! Veel plezier straks van je kindje
Ik heb ook ''er komt een vrouw bij de dokter'' gezien en dat was wel een goede film..wel heftig natuurlijk. Maar voor mensen die pas een kind hebben, vind ik de gelukkige huisvrouw toch ook wel heftig.. Toen wij zagen dat ze haar kind in die doos wou leggen en ze haar aandacht er niet meer bij had toen ze hem in badje deed..en hij met zn gezicht in het water lag..had ik echt zoiets van, komen er nog meer van dit soort dingen..?? Stond echt bijna op het punt om weg te gaan Voor de rest vond ik het geen geweldige film en geen aanrader, had er wel wat meer van verwacht, aangezien ze best vaak goeie films heeft/. Er zaten soms wel grappige stukjes in, zoals dat ze in dat gekkenhuis zat en dat oude vrouwtje haar schreeuwend achterna zat ( haar manier van begroeten )
Ik denk niet dat ik deze film ooit ga kijken. Mijn zus heeft bij haar eerste kindje een kraambedpsychose gekregen. Ik heb dit van heel dichtbij meegemaakt. Het was gewoonweg vreselijk. Ik kan dan eigenlijk niet naar een film gaan kijken waar in iemand zoiets na gaat spelen. Het hoeft ook helemaal niet dat je tijdens een psychose je kind niet meer 'wilt' of het iets zou gaan aandoen. Mijn zus heeft 'gevochten' om haar kindje bij haar te houden op de gesloten afdeling. Maar ja, dat is vaak zo in films, ze kunnen natuurlijk maar 1 situatie schetsen. Eigenlijk niet echt realistisch, want mensen die zoiets nog nooit hebben meegemaakt denken dat je tijdens een psychose altijd negatieve gevoelens krijgt tov je kind en het iets zou kunnen aan doen. Ik lees hier ook veel reacties van zwangere meiden die het niet durven te kijken omdat het misschien schokkend zou kunnen zijn. Dat is ook wel zo, maar de kans is zoooooo klein dat je in een psychose belandt. Natuurlijk kan je wel depressieve klachten oid krijgen na je bevalling, maar dat is totaal iets anders als een psychose. Het komt relatief zo weinig voor dat ik het eigenlijk een beetje vreemd vind om er een hele film aan te gaan wijden.
@ Eliza: Jeetje, wat heftig! Wat naar voor je zus en ook voor jou! Is ze inmiddels weer oke? Ik weet eigenlijk niet eens hoe lang je daar last van kan hebben, maar ik hoop dat het niet heel lang geduurd heeft en dat ze nu lekker van haar kindje en haar leven als nieuwe mamma kan genieten! @ Carice: dat is inderdaad een geweldige actrice @ angst: Het lijkt me heel naar om een psychose te krijgen, maar ik moest vooral huilen om de manier waarop ze de bevalling besprak (heel heftig, volledig uitgescheurd, trauma... pffff) en dat baby'tje dat in de voorstukjes maar bleef huilen. Ik kreeg ineens even héél veel twijfels of ik het wilde en kon. (Inmiddels weer over, de remedie zit 'm in denken aan roze wangetjes en spartelende voetjes )
Ik heb de film ook gezien en vond de bevalling wel heel heftig om te zien. Ik heb echt precies hetzelfde meegemaakt bij de 1e 2 jongens. En wist ongeveer hoe ze zich zou voelen (als het echt was natuurlijk). Dat was dus wel even slikken om terug te zien. Gelukkig heb ik er geen depressie aan over gehouden en heb zelfs een 3e zoon gekregen Ik vind het echt een hele goede film, met leuke en minder leuke momenten natuurlijk. Maar echt een aanrader voor de meiden die niet zwanger zijn
Hmmm, wilde eigenlijk ook naar die film gaan, maar begin nu te twijfelen.... Is het echt zo'n heftige film om te kijken als je zwanger bent? Ik vond 'Komt een vrouw bij de dokter' niet zo heel erg heftig moet ik eerlijk zeggen. Ik ben niet gauw ergens ondersteboven van, maar als de meerderheid zegt "niet gaan als je zwanger bent".... twijfel, twijfel, twijfel
Gisteravond naar deze film geweest, een film met humor (Carice), inhoud en ikzelf vond dat ik voor een grote spiegel zat (vooral om hetgeen waarom Lea zich zo voelde) Ik heb zeer aandachtig zitten kijken en vond de heftigheid wel meevallen (zakdoek zit nog ongebruikt in mijn tas) Een echte aanrader!
Dan kan je zeker gaan, vond Er komt een vrouw bij de dokter ook niet heftig en deze ook niet. Je ziet niks engs ofzo, ik dacht dat het bloederig zou zijn en dat je echt de geboorte zou zien. Het is meer het verhaal eromheen wat denk ik door sommige mensen als heftig wordt gezien. Tuurlijk is het heftig dat ze haar kind in een doos stopt en dat ze doordraait en opgenomen wordt maar het is niet heftig in de zin van ooh ik kan er niet naar kijken.
Oh, dan zal het inderdaad wel meevallen.... Thanx! Ik ga er naartoe, laat jullie nog wel weten hoe ik hem vond.
Ik ga er morgen met mijn moeder heen! Ben erg benieuwd... Hier wil het zwaner worden nog niet echt lukken... dus hoop dat ik na de film wel nog zwanger WIL worden maar daar twijfel ik niet aan!!! De film "komt een vrouw bij de dokter" heb ik ook gezien, en heb daar alleen een traantje weggepinkt op het moment dat ze afscheid nam van haar dochtertje.
ik denk dat ik naar deze film nog maar even niet ga,kijk hem wel een keer op dvd. de film KOMT EEN VROUW BIJ DE DOKTER heb ik ook niet gezien. mijn moeder heeft borstkanker gehad 2 jaar geleden,en heb tijdens een andere film in de bios een voorstukje van deze gezien,zat toen al te janken....veel herkenbare dingen erin zeg,pffffft
Ik ben momenteel het boek aan het lezen, wil dit eerst uit hebben voordat ik de film ga zien.. Anders is de lol van het boek lezen er natuurlijk af.. Maar ben onder de indruk.. Echt heftig geschreven.. Ik hou wel van grof geschreven boeken, net zoals het boek van kluun, help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt.. Ben benieuwd hoe het afloopt, straks weer verder lezen, krijg het maar moeilijk weggelegd..