De gelukkigste 2010 moeders!

Discussie in 'De mama's' gestart door Ragazza, 29 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Wat vervelend dat Timo nog zo vol zit. Is er niks voor zulke kleintjes om het slijm op te lossen? Is hij ook benauwd?
    Wel fijn dat hij goed slaapt, dat is idd vaak het beste medicijn.
    Leg jij Timo overdag boven te slapen? Wij gaan dat van af vandaag ook maar is invoeren, het tussen de middag slaapje boven in de wieg. Ze ligt nu dus boven.... saai hoor! Hoop stiekem dat ze zo wakker wordt ;)!!

Vanochtend naar de babymassage geweest, was introductie, volgende week het echt masseren.

2. Es85

Es85 Niet meer actief

Vind het wel naar hoor! Hij slaapt alleen maar, fles krijg ik er met moeite in. Hij heeft net zo'n beetje de hele fles er ook weer uitgegooid. Temp is nu 37.4....
    Pfff ik zou zo graag dit van hem overnemen, kan wel janken zeg!

Trouwens, ik probeer hem (normaal gesproken) wel in zijn bedje te laten slapen ja. Vandaag ff niet.. wil hem nu bij me in de buurt hebben!

3. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik ben net geschrokken zeg... Ik wilde weer een beetje gaan sporten. M'n man had een spel voor de Wii gekocht voor me, Wii shape. En ik moest gaan springen en toen verloor ik opeens wat urine..:( Getver...
    Ik doe braaf m'n bekkenbodemoefeningen en ik kon altijd heel goed m'n urine ophouden. En ik heb het de afgelopen weken nog niet eerder gemerkt.. Maandag maar even de huisarts bellen, denk ik..:)

4. Es85

Es85 Niet meer actief

Hey meiden!

Nou, Timo is nog steeds niet helemaal de oude. Hoesten wordt wel minder, maar hij spuugt sinds een week heel veel! Moet eigenlijk vandaag naar CB, zou hij ook de tweede inentingen krijgen. Straks maar eens bellen.. Lijkt me niet zo heel verstandig nu.
    Straks maar eens johannesbroodpitmeel halen, misschien helpt het hem om in ieder geval de voeding binnen te houden...

@Linnie, zou ik ook wel van schrikken! Maar kan nog beter worden toch? Heb je de HA al gebeld dan?

5. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    @es balen dat timo nog steeds niet beter is!Hopelijk helpt het jbpm snel!sofie spuugt soms ook meer , probeer haar altijd goed hoog te houden, en ook ff te laten boeren na de bv.

@linnie ik ken t probleem,heb t ook snel terwijl ik ook tijdens iedere voeding mn bekkenspieroefeningen doe, denk ook dat t kwestie van tijd is, heb ook nog knip gehad en dat schild ook denk k.

@ragazza leuk massage!!!

hier alles rustig, manlief s weer gaan werken, dus nu alles zelf doen, best druk nog;)
    maar ook wel lekker om alles zelf te bepalen.
    Morgen moeten we weer naar fysio met sofie,kijken of ze nu aan beide kanten even sterk is.
    gister weer lekker opm mn paard gereden,zit nog niet altijd super,maar s wel heerlijk om te doen.

iedereen fijne avond!
    terwijl ik typ ligt mn meisje (nu)rustig op mn borst te slapen...lief!

x miek

6. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Hey!

Es, ach...wat vervelend zeg! En dan ook nog eens erbij spugen... Ik hoop dat die johannesbroodpitmeel helpt!
    Demi is ook al wekenlang verkouden. Ik heb alleen niet het idee dat ze er erg last van heeft, behalve 's avonds dan, maar dan krijgt ze een neusspray en dat helpt wel goed.

Miekje, jij bent er dus ook mee bekend... Ik was zo geschrokken! Maar ik heb inderdaad begrepen dat veel meer vrouwen er last van hebben. Ik heb de huisarts nog niet gebeld, was een beetje een druk dagje vandaag. Hier is manlief ook vandaag voor het eerst weer gaan werken. Opzich wel fijn om zo de draad weer een beetje op te pakken.
    Waar is de fysio voor?

Vandaag voor het eerst wezen wandelen in de beco butterfly met de hond. Heb even een snapshot via de spiegel gemaakt. 8) Wat een uitkomst zo'n ding! En het zit echt heerlijk!! Demi vond het ook wel leuk geloof ik! :D

Afgelopen weekend heeft madame 5,5 uur geslapen!! Dat was een aangename verrassing na een week regeldagen, toen zat er hooguit 2 a 2,5 uur tussen. En afgelopen nacht 2x 4 uur, ook wel prettig. :p

7. Es85

Es85 Niet meer actief

Hey!

Ziet er leuk uit Linnie! Heb je wel heel direct contact met je meid!

Warempel lijkt het hier nu toch weer een beetje de goede kant op te gaan. Ben vanmiddag naar het CB geweest en heb daar ook nog eens gevraagd wat ik aan het spugen kan doen. De arts zei dat het waarschijnlijk komt doordat hij slijm inslikt, dan gaat hij sneller spugen en is zijn maag sneller vol. Hij heeft wel de 2e inentingen gehad, is er nu weer een beetje jengelig van. Maar de arts zei dat er geen reden was om dat niet te doen, hij had en heeft geen koorts dus.
    Vanmiddag met de jhbpm ging de fles er in 1x in! Dat was wel lekker na een heel weekend klooien om er hoogstens een keer 100ml per keer in te krijgen. Helaas spuugde hij wel weer na een half uur, maar het was al wel wat dikker. Vanavond ging de fles weer leeg! En die is er wel ingebleven! Straks nog 1! Hopen dat hij niet teveel last heeft van de inentingen en dan lekker gaat slapen! Wil hij nu namelijk nog niet echt!

@Miekje, paardrijden is toch ook heel goed voor je bekkenbodemspieren? HIer geen last gelukkig, maar ga morgen weer sporten dus kijken hoe het dan gaat!

8. Es85

Es85 Niet meer actief

Ow ja, Timo is nu 4710 gram en 56 cm! Hij groeit dus goed!

9. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    @miekje: heerlijk hè als je meisje op je borst in slaap valt. Kan ik echt zoooo van genieten!!! Ik kan dan echt uren naar haar kijken.

Zijn jullie ook nog zo nu en dan erg emotioneel? Positief bedoeld hoor, ik heb nog steeds van die gelukzalige momenten. Ik voel me echt zoooo gelukkig met ons mooie prinsesje!

@Lin: leuke foto!!!! Ik heb een Baby Bjorn draagzak via mp "besteld" afgelopen weekend. Ik vroeg me alleen af of het nu niet te koud was? Als ik nu ga wandelen met de wagen pak ik haar heel goed in met dekentjes enzo.
    Ik heb alleen heel af en toe met heftige 5 niezen wat urineverlies. Ik doe helemaal geen oefeningen eigenlijk ;)

@Es: Hopen dat het met jhbpm beter gaat en hij minder spuugt.Het blijft lastig hè.... wij zijn sinds gisteren over gestapt op 5 flessen, gaat goed.

Jullie bekend met het boek "regelmaat en inbakeren" ? Ik heb 'm via mp besteld, schijnen hele goede tips in te staan.
    Ik heb wel het boek "oei, ik groei" en daar staan wel grappige dingen in over "sprongetjes" die de kinders ervaren.

10. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
  11. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Nou, nog maar een poging... Had net een heel verhaal getypt, is ineens alles weg!:x

Linnie, leuke foto. Gezellig he, zo´n draagzak. Wij hebben m ook omdat Thijs in t begin zo huilde. Dan wilde hij alleen maar tegen je aan liggen, dan was de draagzak best handig.
    Wat betreft dat urineverlies, daar heb ik ook af en toe last van. Met snel de trap op en neer of hardlopen wil t nog wel eens misgaan. In t begin voelde ik ook niet goed aan dat ik naar de wc moest. De drang was weg zeg maar. Toen heb ik mezelf gewoon aangewend om om de 3 uur te gaan. Volgens mij is de bekkenbodemspier trainen de enige oplossing.

Ragazza, da´s idd wel even schrikken, dat ze daar zeggen dat ze wel wat meer mag aankomen. Wel netjes dat ze je opbellen om de fout te corrigeren, anders zit je jezelf ook nog gek te maken thuis. Bij ons zeiden ze juist dat Thijs eigenlijk niet nog harder mag groeien... Hij is inmiddels 5,5 kilo en we hebben hem vanmorgen gemeten. Hij is 61 cm:$. Hij was 54 bij de geboorte, dat is 7 cm in 5 weken tijd. Ik vond dat zelf toch wel erg veel.
    Dat boek (inbakeren) heb ik van het cb geleend. Staan idd handige tips in. De wijkverpleegkundige komt komende donderdag inbakeren leren, want volgens mij mag je dat niet op eigen houtje doen. Thijs slaat erg met zijn handjes en houdt zichzelf daardoor wakker.
    Ik las op hyves dat je weer naar school bent. Kun je een beetje wennen aan het nieuwe ritme?

Es, wat fijn dat t de goede kant op gaat. Niks zo beroerd als dat je kindje wat mankeert.

Thijs schreeuwde van woensdag op donderdag alles bij elkaar. Dinsdag hadden we een heeeeeel klein bultje bij zijn anus gespot, een speldenknop ongeveer. Donderdagochtend was ie ineens zo groot als een knikker. Dat heeft m natuurlijk erg veel pijn gedaan, vooral bij het poepen. Donderdagochtend bij de ha is het bultje opengesneden (eerst verdoving erin, waarbij hij natuurlijk moord en brand schreeuwde) en er kwam allemaal pus uit. Het was een abces (?). Toen het weg was was het ineens een heel ander mannetje, heel tevreden en vrolijk. Ik heb echter wel verschrikkelijk staan huilen bij de ha, was blij dat mijn man mee was, want aan mij hadden ze helemaal niks...

Miekje, waarvoor moet je naar de fysio met sofie? Of is dat standaard bij jullie? Fijn dat je weer te paardrijden kunt. Is wel lekker dat de ´gewone´ dingen weer wat terugkomen he?

Wij zijn even lekker naar de wal geweest dit weekend. Thijs zijn eerste boottochtje! Het ging helemaal goed. Mijn ouders hebben zelfs opgepast zodat wij samen naar de film konden. Ze vonden het alleen heel saai, want hij sliep alleen maar en is niet één keer wakker geworden, haha.
    Verder gaat alles hier zijn gangetje. Ik heb het koemelkvrije dieet aardig onder de knie en thijs reageert hier goed op gelukkig.

Het is alweer januari, begin maart moet ik alweer aan het werk, pfff. De tijd vliegt!

xx

12. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Ach Minke, wat verschrikkelijk voor Thijs! Kan me heel goed voorstellen dat je even moest huilen hoor! Wat zal 'm dat dwars hebben gezeten zeg!

61 cm en 5,5 kg! Wauw! Kim is vandaag 54,5 cm en 4470 kg. Vond het ook super netjes dat het cb even belde, wij snapte er al niks van! Ze drinkt namelijk super en vaak meer dan ze "officieel" mag.

Wij vinden een beetje dat niet het cb bepaalt wat wij met ons kindje doen en je echt naar je eigen gevoel moet luisteren... Zeggen ze dat bij jullie cb, dat zij dat "beslissen" ?
    Er zijn inderdaad een aantal contra indicatie's bij inbakeren:
    Verhoogde kans op een dysplastische heupontwikkeling , Koorts
    Eerste 24 uur na vaccinaties , Ernstige luchtweginfectie en/of benauwdheid (bijvoorbeeld het RS virus), Voorkeurshouding
    Maar dat heeft Kim allemaal niet. Wij gebruiken een inbakerdoek van pacco, dat is veel makkelijker dan met losse doeken. Dit werkt met klitteband. Tja... ik raad het iedereen aan... Kim slaapt echt veel sneller in en komt echt in een diepere slaap.

School is met 1 woord ZINLOOS! Ik heb nog 2 lesdagen en dan ben ik klaar met de lessen, dus dat is een fijn idee! Gelukkig vond ik het niet erg om de hele dag weg te zijn, maar nu is Kim natuurlijk in goede handen bij papa (en straks mijn moeder en gastouder).

Lekker dat jullie even samen naar de film zijn geweest, hoe hebben jullie dat ervaren?

Wat vliegt de tijd hè! Ik moet "officieel" al 4/2 beginnen :$!
    Ik neem nog vakantie op en start op 1 maart... ben benieuwd...

Liefs

13. Es85

Es85 Niet meer actief

Aah Minke, wat zielig voor Thijs, gaat het inmiddels alweer een stuk beter met hem?

Met Timo gaat het gelukkig weer helemaal ok! Hij is weer veel meer wakker en lacht de hele dag! Ook het slapen 's nachts gaat weer veel beter omdat zijn flessen overdag weer zo goed als leeg zijn!
    Heb nu alleen manlief ziek thuis. Echt doodziek is hij niet, maar al weken enorm verkouden. Daardoor slecht slapen en zo.Van mij moest hij verplicht een dagje thuis blijven om bij te slapen. Ligt nu ook keurig in bed haha! Soms is het net of ik al 2 kinderen heb haha!

14. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Ragazza, tja de wijkverpleegkundige schrok ook van zijn groeispurt. Hij is de laatste tijd ook weer wat meer in de weer, dus ze vermoedt dat hij ook wel wat last heeft van het groeien. We kunnen er alleen helemaal niks aan doen. Hij moet gewoon goed rusten, maar dat is hij nou juist niet van plan. Gisteren was hij van 15.00 tot 22.00 uur wakker... Doodop natuurlijk, maar niet van plan om zijn ogen dicht te doen. Hij vecht gewoon tegen de slaap.

Vandaag is Joke (de wijkverpleegkundige) langs geweest voor het inbakeren. Nu ligt hij dus in zijn bedje, ingebakerd. Hij vindt het opzich prima, maar slapen homaar... Ze adviseerde ons om om het half uur te gaan kijken, maar hem vooral op zijn kamertje te houden. Dus dat doen we nu (deden we ook al trouwens).

Hij is weer helemaal opgeknapt van zijn abces, daar zie je nix meer van.

Ragazza, fijn dat de lessen afgelopen zijn. Nu nog stage? Wel prettig dat papa dan lekker thuis is bij Kim, dan ga je zelf ook lekkerder van huis denk ik, of niet? Ook lekker, wat extra vakantie erachteraan.

Wat fijn dat Timo weer opknapt, zaql wel een opluchting zijn of niet? Jouw mannen wisselen elkaar af, of niet? Een dagje goed bijslapen zal hem wel goed doen denk ik. Anders blijf je zo sukkelen he.

Al een tijdje nix gehoord van miami, hoe zou t daar wezen? Zie haar alleen af en toe op hyves voorbij komen.

xx

p.s. hij slaapt nu, ik hou mijn vingers gekruist, haha!

15. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Ik hoop dat het inbakeren gaat helpen bij thijs, maar eigenwijs als ik ben, ben ik er wel zeker van. Geef hem wat tijd om te wennen, doe het bij elke slaapje en houd het vol, ik weet zeker dat hij dan over een paar dagen een veel rustiger kindje is.

Ik doe een bbl opleiding, dat is 1 dag in de week naar school en (in mijn geval) 24 uur werken.
    Ik heb daar wel een leerlingfunctie en "rek" de opleiding ook daarom. Heel officieel eindigt namelijk mijn contract als ik mijn diploma heb. Nu zullen ze mij niet ontslaan, maar ik zal wel weg moeten van mijn woongroep omdat ik de leerlingfunctie daar heb. Baal ik wel van, en hoop dus stiekem dat er een collega weggaat en ik dan kan blijven... maar dat zien we in juni wel weer.

Es, las dat Timo weer beter is, lekker!!!

Ik heb 2 hele mooie foto's van Kim groot, zwart wit op canvas laten printen, zijn ZO gaaf geworden en hangen nu in de woonkamer.
    Gedaan op http://www.herinneringenoplinnen.nl/home ,volgens mij de goedkoopste waar je dat kan laten doen.

Zie dat mrsmiami niks meer heeft gepost sinds december. Ook rondom Miekee is het stil...

Het ligt ook wel aan mijn makkelijke meisje, maar ik heb nog steeds alle tijd van de wereld.
    Ik heb morgen de echte 1e les babymassage, erg veel zin in!

16. Es85

Es85 Niet meer actief

@Ragazza, ben benieuwd hoe de babymassage was!
    Ik heb ook nog wel redelijk wat tijd! Timo slaapt nog wel eens en ligt sinds een paar dagen ook graag in de box te 'spelen'. Zo ook nu! Heeft vanochtend slecht gedronken dus zal zo wel weer honger hebben!
    Hoe doe jij dat eigenlijk, maak jij haar 's ochtends wakker voor de fles? En heb je vaste tijden?

Ik zit erover te denken om met Timo te gaan zwemmen. Vandaag ff uitzoeken wanneer dat is en wat het kost en zo. Lijkt me heerlijk om te doen met hem!

@ Minke, hoe is het gegaan met het inbakeren? Heeft hij rustiger geslapen?

17. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Kim vond de babymassage geweldig! Ze was weer een voorbeeldig kind, geen 1x gehuild! Ik vond het ook echt leuk, ze keek me de hele tijd aan en ik vond het echt een intiem momentje samen.

Ik ga ook op babyzwemmen, maar rond april/mei als ze iets ouder is. Lijkt me ook heel erg leuk om samen te doen.

Kim ligt nu lekker te slapen boven. Ik ben de laatste week echt heel erg veel regelmaat aan het inbrengen en merk dat dit erg positief werkt. Bij 1 teken van moeheid leg ik haar ingebakerd boven (nu ook) en slaapt ze gelijk.

Ik maak haar niet wakker voor de flessen en heb ook nog geen vaste tijden... We houden het wel precies bij op een kladblok op het aanrecht en het zit wel elke x rond dezelfde tijd.
    Maar denk zodra we moeten gaan werken dat het dan anders gaat, maar ach dat duurt nog 1 1/2 maand!

Wat een snert weer hè! Ons (EVENTUEEL) volgend kindje wil ik wel in het voorjaar, zodat je lekker kan wandelen.... ik baal daar echt van!

18. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    GRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ik had echt heeeeeeeeeeeel veel getypt en ik druk weer perongeluk in het scherm en dan op backspace en alles is weer weg!!
    Ik ga eerst maar even eten... :x:x

19. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Haha klote is dat hè!

20. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    hey meiden.

wat fijn dat het weer met alle kleintjes goed gaat.

met steyn lijkt het ook beter te gaan.

geef nog steeds borstvoeding,en heb toch meer het gevoel,dat hij gewoon gevoelige darmpjes heeft.

steyn begint nu eindelijk ook lekker met brabbellen,en hij lacht nu ook sinds een weekje.

hij heeft soms mindere dagen erbij,maar huilt gelukkig al veel minder.

alleen nu is hij dus wakker en niet happy.

ga snel weer naar hem toe.

Deel Deze Pagina