De gelukkigste 2010 moeders!

Discussie in 'De mama's' gestart door Ragazza, 29 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Tamara, Thijs heeft ook koemelkeiwitallergie, maar dat is meer dan alleen melk he? Dat hebben ze je toch hopelijk wel verteld? Het kwam op mij over alsof je dat niet verteld is (kan t mis hebben hoor, en dan is onderstaand verhaal compleet overbodig) Ik heb advies van een dietiste (zou jij ook kunnen doen, wordt gewoon vergoed door je zf) en die eiwitten (want het is niet de melk waar ze allergisch voor zijn, maar de koemelkeiwitten) zitten in een heleboel produkten. Hieronder een aantal tips:

-koekjes en gebak kan veelal niet (alleen lange vingers, ontbijtkoek en ´appelbroodjes´ kunnen wel)
    -melk, room, vele boters en chocola kunnen niet (wel pure chocola en halvarine van super de boer en blueband bakken en braden vloeibaar)
    -speciale broodsoorten zoals suikerbrood en krentenbrood wordt ook melkpoeder aan toegevoegd

goed vervangers zijn havermelk, groenten en bruin brood. Ook is het verstandig om extra vitamine D en calcium te nemen in een tabletje (die had de supermarkt bij ons gewoon te koop). Zo krijgt je kindje toch calcium binnen.
    drink geen soja als vervanger, de meeste kindjes reageren hier ook op als ze kme/allergie hebben.

een goed alternatief als toetje (als je toetjes gewend bent iig) is sorbetijs (haha, goeie he???)

verder is als een kindje een allergie heeft bv echt de allerbeste oplossing. Hij ontwikkelt dan in de meeste gevallen geen andere soortgelijke allergien zoals astma, eczeem, zonneallergie of hooikoorts. Dat is allemaal familie van de koemelkeiwitallergie. Verder is het heeeeeel belangrijk dat er in zijn omgeving niet gerookt wordt. Hiermee vergroot je de kans weer op een allergie, vooral op astma. Kindjes met deze allergie zijn erg gevoelig voor andere allergien. Daarom raad ik je aan om toch echt bv te blijven geven. Zodoende hou je de kansen voor Steyn zo optimaal mogelijk.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

xx

2. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    Friesland
    Zo, nu de rest, haha!

Linnie, groot gelijk hoor, dat je de bv volhoud. Ik ga er ook voor, al heb ik het minder moeilijk dan jij heb ik het idee. Thijs is de laatste tijd wel erg onrustig aan de borst, vooral ´s avonds. De laatste tijd kolf ik de laatste fles voor de nacht en dat gaat stukken beter. Hij slaapt er veel rustiger op, vreemdgenoeg. De rest van de dag en nacht krijgt hij gewoon de borst. Soms slaapt hij tegenwoordig ook ineens door, dan slaat ie één drinkpauze over..!
    Ik geef Thijs ook geen speentje. Heb het wel geprobeerd uit wanhoop, maar (gelukkig) moest hij er ook nix van weten. De pink vond ie helemaal in t begin nog wel prettig, maar nu ook niet meer. Hij snapt ook heel goed het verschil. Als ie ´honger´ heeft wil ie nix weten van een vinger. En als ie alleen wil zuigen wil ie de borst niet hebben.

Ik hoop maar dat Demi gauw wat meer rust brengt, want zoals het nu is lijkt het me heel pittig voor je. Wel erg dapper en knap dat je zo doorzet.

Thijs had van de week ineens weer zo´n kramp... Ben ik mijn stappen maar eens nagegaan. In de v en d hebben ze appelgebak van bladerdeeg, dus ik dacht dat mag ik hebben. Nooit nagedacht over de boter die erin zit natuurlijk... Zo ontzettend stom voel ik me dan. Hij was er echt een dagje van ondersteboven. Daarna gaat het dan vrij vlot weer goed, maar ik voel me dan zo schuldig.

3. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    Friesland
    Ragazza, leuk hoor een neefje voor Kim! Hoe heet ie eigenlijk? En waarom moesten ze in het zh blijven als ik vragen mag? Lijkt me inderdaad apart om dan weer zo´n kleintje vast te houden, is dan toch een heel verschil lijkt me!
    Wat een genot dat Kim zo´n heerlijk kind is zeg. Nou is Thijs natuurlijk ook heerlijk, maar hij heeft een iets ingewikkelder handleiding heb ik t idee, haha. Thijs is wel erg vrolijk en gezellig overdag. Ik merk wel dat ie overdag steeds korter slaapt. Is dat normaal? Alleen´s avonds, vanaf een uur of 5 tot 11 dan heeft ie er geen zin in. Gisteravond was ik alleen thuis en toen had ik echt geen zin in dat gehannes en geschreeuw. Toen heb ik m beneden bij mij laten liggen op mijn arm. Heeft ie de hele avond geslapen!!! Mijn arm sliep trouwens ook, haha. Het is dus gewoon een grote knuffelbeer en een toneelspelertje. Hij is doodop maar wil dan gewoon niet slapen, in ieder geval niet alleen.;)

Vanavond lekker de voice kijken met vriendinnen, hoop maar dat Thijs zich dan een beetje gedraagt.

4. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    Friesland
    Becks, pittige situatie heb jij hoor. Ook erg knap dat jij je staande houd. Het lijkt me niet makkelijk dat je je andere kinderen weinig ziet. Ragazza zei het ook al, maar kom jij niet in aanmerking voor een urgentieverklaring voor een woning? Lijkt me wel toch? Dit is ook niet ideaal, ook omdat de kinderen nu apart van elkaar leven. Mag ik vragen waarom jouw ex ze heeft en niet jij? Ligt dat aan het feit dat je nu bij je ouders woont? Als je er niet over wilt praten moet je het gewoon zeggen hoor.
    Ik heb in ieder geval bewondering voor je moedigheid!

5. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    Friesland
    Es, heerlijk hoor, zo´n doorslapertje.
    Dat sinaspril waarover je het had, is dat een soort paracetamol ofzo? Kan ik dat gewoon bij de drogist halen? Want Thijs moet 1 feb voor zijn eerste prik. Ik zie er nu al tegenop. Verlicht dat spul de symptomen achteraf?

Ik ben dinsdag voor het eerst samen met Thijs naar de wal geweest. Hij past zijn maat 62 niet meer. Zijn jas is ook 62, dus daar moest eigenlijk nog wel een nieuwe voor komen. Ik heb in de uitverkoop een megastoere jas voor m gekocht en bij de hennes ook nog een heel leuk geruit voorjaarsjasje met een fleecetrui voor eronder. Zo leuk! We gaan namelijk eind februari op wintersport en dan moet ie toch een jas hebben. Heb er zo´n zin in, ik ga het liefst morgen nog weg!

6. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    Friesland
    Mick, wat fijn om te lezen dat alles goedgaat met Rick. Ik kan me voorstellen dat het inderdaad nooit echt went, die prikjes. Het is toch je kindje waarin ze bezig zijn.

7. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    Friesland
    Zo, al met al een heel verhaal, haha. Moest per persoon helemaal gaan teruglezen, haha.

Van miami al tijden niks gehoord. Haar vriend komt af en toe op hyves voorbij met een nieuwe www. Daarin stond laatst dat Anna/Sophie ziek was en nu was zij beter en waren Miami en haar man ziek. Verder weet ik t ook niet.

Afspreken lijkt mij ook erg leuk. Zou t alleen wel een tijd van te voren moeten weten, moet de boot reserveren e.d. Maar verder lijkt me dat heel erg leuk. Jullie zijn natuurlijk ook altijd welkom op Ameland, haha!

8. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Even snel een reactie:
    Vandaag bij de huisarts geweest. Heb inderdaad een doorverwijzing voor naar de dieetist gehad.
    Vanacht heeft Demi 4 uur achter elkaar geslapen! JeeJ! :D Dat was erg prettig!
    Ik kom morgen even op iedereen reageren. Fijn weekend allemaal!!

9. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Dat klinkt best lastig Minke als je dat allemaal niet mag hebben.
    Kan me voorstellen hoor dat je even niet nadenkt bij een stukje appelgebak! Dat die kleintjes dan gelijk zo heftig reageren. Maar super goed van je hoor, bv is gewoon het beste en intiemste... tja, ik blijf jaloers, sorry!
    Haha, thijs al maatje 62! Je moet is even wat foto's op hyves plaatsen, ben zo benieuwd naar je manneke! Kim woog donderdag 47790 gram en heeft nog maatje 56.
    Zo jullie gaan lekker op wintersport! Zeg dat maar niet tegen mijn vriend... die baalde zo erg dat ik het dit jaar niet zag zitten, haha!

Ik ben er wel voor in om naar Ameland te komen hoor, maar dan wel met man en kind een lang weekend!

Lin, wanneer moet je naar de dieetiste? Fijn dat het goed wordt bekeken.

Ik ben vanavond op mijn werk wezen eten, maar heb nog niet de kriebels te pakken om te gaan werken... poeh, ben benieuwd over 5,5 weken...
    Ik heb nu besloten om nog even heel goed en intens te gaan genieten van mijn vrije dagen met mijn meiske!
    Wel gaat ze per 1/2 op woensdag en vrijdag al naar de gastouder. Maar dan voor een paar uurtjes, kunnen mama en Kim vast wennen... (nu denk ik dat ik het liefs fulltime moeder wil worden. :()

Ga de fles maken! x

10. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    hoi meiden.
    Nou daar ben ik ook weer eens een keertje.
    Echt erg want de laatste tijd heb ik het veelte veel verzaakt..
    Sorry!!!
    Maar ben ook zo druk zeg!
    Met de kleine en met werk zoeken...:(
    heb dinsdag een sollicitatie gesprek, pfft ik zie er wel erg tegen op hoor..
    Maar is wel een leuke job...
    De sollicitatie gaat over een vacature voor accountmanager voor een financiële instelling.
    Parttime gelukkig met gunstige tijden.

Alleen ik tob nu een beetje met de kleine, ze is woensdag erg ziek geworden. 40 gr koorts, dus ik naar de huisarts met haar geweest en later op de dag naar de kinderarts.
    Toen hebben ze slijm monsters genomen van haar keel en neus.
    Alleen ze is nog steeds niet beter, hoge koorts heeft ze nu niet meer.
    Maar ze blijft verhoging houden en dat hoesten, vreselijk!!
    Ze stikt af en toe gewoon zowat.
    Ook komt er continu slijm uit haar mondje...
    Echt zo vreselijk om je kindje ziek te zien.
    Weet gewoon niet meer wat ik moet doen?
    Hebben jullie dit ook mee gemaakt?

Oja sinds kort heb ik er een nieuwe hobby er bij daar heb ik het ook erg druk mee.
    Heb een eigen webwinkeltje opgericht.
    Daar verkoop ik nieuwe en tweedehands kleding, haar accessoires en noem maar op.
    Ik maak ook een hoop dingen zelf zoals haarbandjes, mutsjes, speldjes, deurhangers en bewerk ook kleding.
    Is echt heel leuk om te doen, alleen het neemt wel veel ruimte in beslag.
    | Het Sjoppie
    Dit is de site.
    Dus als je interesse hebt?;)

Voor de rest alles goed met jullie kindjes?
    Geen rare dingen mee gemaakt?
    Ik volg jullie wel op hyves hoor via de www´s8)

Linnie, wanneer ga je voor het eerst naar de dieetiste?
    Want wat wil je precies bereiken?
    Als je nog vragen hebt omtrent voeding kan je die ook altijd bij mij kwijt hoor.
    Ik maak veel voedingsschema´s voor andere mensen vandaar:)

hier nog ff een fotootje van mijn meis

11. Es85

Es85 Niet meer actief

Wat leuk om weer wat van je te horen mrsMiami! Heb jou ook wel gevolgd op hyves! Wat naar dat jullie meisje ziek is! Timo heeft ook heel erg gehoest een aantal weken terug. Ook veel slijm en zo, maar hij had geen koorts. Wanneer krijg je uitslag van de kinderarts dan? Spannend hoor!
    Had de foto's van je spulletjes ook al gezien op hyves! Leuk hoor, tja.... ik heb geen meisje haha! Misschien de volgende ;)
    Je man is ook echt helemaal verliefd op Anna-Sophie he! Geweldig vind ik dat! Leuk om te zien van die mannen! Soms zo stoer maar toch oooo zo'n klein hartje!

Ameland... mmm heerlijk! In het voorjaar een keer met een mooie zonnige dag?? Maken we er een gezellig uitje van met de kids! Lijkt me serieus leuk hoor haha!

Hier doet Timo het zooo goed! Drinkt zijn flessen leeg en slaapt nu al 4 nachten achter elkaar door zonder wakker te worden tussen door! Vandaag zelfs tot half 8!!!!!

Ik begin hier trouwens wel weer zin te krijgen in werken hoor. Ik vind het echt heeeeeeerlijk om met mijn ventje te tutten, maar je wereldje wordt wel kleiner vind ik. Straks kan ik op de dagen dat ik vrij ben echt optimaal genieten denk ik! AL geniet ik ook nu met volle teugen hoor, begrijp me niet verkeerd!

Nou ga ff lekker eten (heerlijk tijdstip zo op de zondag...) Ijsbergslastampot Mmmmmmmm!

12. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Ijsbergslastampot?!?!?!? Nooit van gehoord! Geef mij is dat recept, ben wel benieuwd!

Ameland vind ik ook serieus een leuk idee, dus ik sluit me bij Es aan.

Afgelopen 2 nachten hadden we Kim niet ingebakerd en werd ze om 4 en 5 uur wakker, dus hebben we haar vanacht weer ingebakerd.
    We hebben haar om 23.30 uur de laatste fles gegeven en ze heeft gewoon tot 8.30 uur geslapen!

We geven haar de fles tegenwoordig wel op vaste tijden Es, dat vroeg je laatst (behalve dan de ochtendfles af en toe wisselend). Maar ik heb nu het schema van 7-11-15-19-23/00 uur.

Wij hebben van de week zo'n kapje gekocht voor de maxi-cosi, leek me handig omdat het elke x regent als ik haar in en uit de auto haal. Maar we snapte niet helemaal hoe die er goed op moest... dus vriend op internet gekeken, zagen we dat er een kap in de rand moest zitten! Haha! En ja, zit die er gewoon in! Gelukkig heb ik nog de bon, was toch € 17!

Ik heb vanmiddag lekker met Kim mee geslapen! Heerlijk, ga dat gewoon vaker doen, zo'n middagdutje!
    Zo komen mijn schoonouders en gaan we chinees eten.

xxx

13. Es85

Es85 Niet meer actief

hahaha! Nou, voor ik mijn man leerde kennen had ik het ook nog nooit gegeten, maar is erg lekker en simpel! Je schilt zo'n anderhalf kilo aardappelen. Snijdt een ijsbergsla in kleine stukjes (of 400gr van die kant en klare). Aardappelen koken, spekjes bakken. Stampen, scheutje melk erdoor, spekjes en de ijsbergsla. Ik doe er dan ook nog een kruidenzakje voor boerenkool door. Is geloof ik van silvo en smullen maar!

Wij hebben net gewoon anderhalf uiur buiten gewandeld met de kinderwagen! Heerlijk, t is helemaal niet koud. Nu heeft mijn man een heerlijke kop warme chocolademelk gemaakt en gaan we een broodje kroket eten! Hoezo lekker ongezond vandaag haha! Nou ja.

14. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    @ Es, heerlijk is dat he? als ze eenmaal door slapen.
    Anna-Sophie gelukkig nu ook al 2 weekjes. heerlijk gewoon.
    Het is eigenlijk bij haar begonnen toen ik de slaapzacht collectie van zwitsal ging gebruiken voor het slapen gaan.
    vanmorgen werd ze pas om 9.00 wakker.. tis me een luilak joh, hahaha!
    vind het niet erg hoor, kan ik lekker een beetje uitslapen :p

15. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    Friesland
    Mrsmiami, leuk om weer van je te horen. Zo´n pauze, het geeft niet hoor. Je hebt nou eenmaal niet altijd tijd of energie over. Maak ik nu uit je berichtjes op dat het weer wat beter gaat met Anna-Sophie? Ik hoop het maar voor je. En ik las op hyves dat jij en je man ook allebei ziek waren, zijn jullie alweer wat opgeknapt?
    Leuke spulletjes staan er op je site, maar ook hier een jongetje!

Ik was ook ziek afgelopen dagen, pfff, dat kan je er eigenlijk niet bij hebben met zo´n klein mannetje. Alles gaat door en je kan je er niet even van terugtrekken he? Ik heb wel het idee dat je juist daardoor misschien weer sneller opknapt, ik was na twee dagen weer beter namelijk.

Ragazza, ja het is wel even nadenken bij alles wat je eet, maar het went wel. En zeker met een allergie is bv het beste. Ik heb genoeg en ik heb er geen last van, dus dan is het ideaal. In jouw geval was ik waarschijnlijk ook wel overgegaan op flesvoeding hoor. Je moet je zeker niet schuldig voelen daarover. Enne, over jaloers gesproken; volgens mij heb jij het voorbeeldigste kindje van ons allemaal!
    We gaan idd lekker op wintersport, zalig. Kan me voorstellen dat je het niet zag zitten hoor, er zijn er meer die er anders over denken. Maar Thijs vindt het in de auto heerlijk en we tuffen er lekker op ons dooie gemak heen (en terug). Zalig, lekker een weekje met mijn ouders en mijn broer.

Linnie, misschien wil je er niet over praten hoor, maar hoe is t eigenlijk met je vader? En waarom was je ook alweer naar de dietiste? Kan t echt even niet meer bedenken... En vier uur doorgeslapen, een topper hoor die Demi, ze leert t al!

Es, stelde de stamppot voor aan mijn man, maar hij heeft er stamppot andijvie van gemaakt, dus dat is ie nu aan t koken. Mmmm, heerlijk!

Maar, serieus, jullie zijn echt van harte welkom hier hoor. Zou het hardstikke leuk vinden om elkaar te ontmoeten. Maar ik ben ook zeker in voor een afspraak aan wal hoor. Nou, ik ga eten, tot gauw!

xx

16. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Zo, daar ben ik ook weer even, na een gezellig, maar druk weekend! :D

De dieetist is voor de mogelijke koemelkallergie van Demi. Ik belde vandaag om 12.30 uur voor een afspr, maar ze zijn er maar van 09.00 tot 12.00 uur, dus morgen nog een keer proberen.

Ragazza, ja spannend he, om straks weer te gaan werken. Hier is het de bedoeling dat ik 4 april weer ga beginnen. Ik heb extra vakantie opgenomen tot 1 maart en dan neem ik in de maand maart een maand onbetaald verlof op. Daarna neem ik voor de helft ouderschapsverlof op en ga ik 2 dagen werken. Manlief neemt die 2 dagen ouderschapsverlof op. Zo hoeft Demi voorlopig niet naar het KDV, vind dat wel zo prettig. Kim gaat naar een gastouder? Dat is ook wel erg fijn!

Mrsmiami, daar ben je weer! :D Ik heb jullie ook een beetje gevolgd via hyves. Vervelend hoor, allemaal steeds ziekjes. Gaat nu alles wel weer goed met iedereen?
    De dieetist is dus voor Demi d'r mogelijke koemelkallergie.. Maar als jij nog goede tips hebt om op een verantwoorde manier een beetje af te vallen dan mag je die graag met me delen!! :p

Minke, ik vind Ameland ook een goed idee hoor! :D
    Als jij ons een leuk hotelletje kan adviseren, dan maken we er een leuk weekendje van! Oeee, krijg er al helemaal zin in!
    Lief dat je naar m'n vader vraagt. Het gaat met ups en downs. Pas geleden hebben we eindelijk z'n diagnose gehoord, c hronisch psychotisch.. Dat was zo'n beetje het ergste wat we konden verwachten. M'n moeder zat er ook helemaal doorheen en wilde gaan scheiden... Gelukkig gaat het de laatste 2 weken weer wat beter met hem en heeft ze het even opzij geschoven. Inmiddels krijgt tie wel hulp gelukkig, alleen ziet hij niet in dat tie ziek is, dus dan wordt hulp ontvangen ook lastig.
    Dieetist is dus voor Demi d'r mogelijke KMA. Jij loopt daar toch ook voor bij een dieetist?
    Van vrijdag op zaterdag heeft Demi zelfs 5,5 uur achter elkaar geslapen! Haha, wat een heerlijkheid!! Maar een ritme hebben we nog steeds niet hoor, afgelopen 2 nachten kwam ze weer "gewoon" om de 3 uur. Vanmorgen heb ik voor het eerst sinds lange tijd weer gekolfd (toen ze 4,5 week was voor het laatst), want ik wil natuurlijk niet dat ze de fles gaat weigeren (we hebben de medela calma fles). Dus ik ga je tip opvolgen en manlief gaat vanavond voor het slapen haar de fles geven. Kijken of dat een beetje werkt.

Vandaag heb ik weer heerlijk anderhalf uur met Demi in de draagzak gewandeld. Ik probeer toch iedere dag wel minimaal een uurtje te wandelen. Dat is goed voor moeder en kind. :)
    Was wel grappig, ik werd onderweg aangesproken door een vrouw die bij "moeder en kind" werkt en zij vertelde dat ze één keer per maand een ochtend organiseren over draagdoeken en draagzakken, dan kan je mensen ontmoeten die dat ook gebruiken en ervaringen e.d. uitwisselen. Dat ga ik dus maar een keertje doen, vond het wel leuk klinken.

Hoe staat het met afvallen bij degenen die kg's kwijt wilden? Ik heb het idee dat het hier wel de goede kant op gaat. Ookal mag ik niet te veel afvallen vanwege de borstvoeding. Ik zal morgenochtend weer eens op de weegschaal gaan staan.

17. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Zo, dochter net lekker in de tummytub gedaan, vind ze veel lekkerder dan het dure badje van € 100! Haha, als je alles van te voren wist! Daarna lekker gemasserd met zwitsal slaap lekker olie, fles erin en ze ligt weer lekker te slapen.
    Het is alleen nu wel de bedoeling dat mama deze uren benut om aan school te werken ipv op forums te zitten, hihi!

Ja Minke, wij beseffen ons heel goed dat we echt boffen me zo'n rustig meiske. Al las ik gisteren wel in het oei ik groei boek dat baby's die veel huilen vaak hoogbegaafde mensen worden!

Maar de meeste zijn dus wel in voor een weekendje Ameland?
    Ik zal het hier is in de groep gooien... Vriend is bezig met een vriend om een pand te gaan huren en een echt garagebedrijf op te starten, dus weet niet of er dan komende maanden een weekend weg inzit... Maar anders moeten we een middagje "aan wal" afspreken.

Lin, pittig hoor voor je moeder, maar zeker ook voor jou! Kan hij wel een beetje genieten van het opa zijn?
    Je hoort het wel veel vind ik van die koemelkallergie. Houdt dat in dat het kindje dan ook later niet tegen zuivelrpoducten kan, of groeien ze daar overheen?
    Wat grappig dat je werd aangesproken, leuk is dat zeg. Wij kregen met de babymassage het ook over draagdoeken, daar hadden ze er 1 van € 80!! En zo ingewikkeld om om te doen. ik heb nu zo'n Bjorn Baby, maar nog niet gebruikt.

Goed, ik ga nu echt aan mijn schoolwerk, bah!

18. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    Friesland
    Las net op hyves dat Tamara haar Steyn het RS virus had en dat ze daarvoor naar het ziekenhuis waren geweest. Vandaar dat ze waarschijnlijk even niet hier was.

Linnie, bij Demi dus ook koemelkeiwitallergie. Sowieso dus al 2 op dit forumpje alleen, da´s best veel dacht ik, toch? Van Tamara weten we het nog niet zeker. Misschien heb je ook alvast wat aan de tips die ik kreeg van de dietiste die ik voor Tamara had opgeschreven. Al verschilt het advies per kind en situatie volgens mij wel.
    Wat naar voor jou en je familie dat er dus geen verbetering in zit voorlopig en wat zal het pittig zijn voor je moeder ook. Misschien heeft je moeder wel wat afleiding en troost in Demi? Het lijkt me voor jullie heel zwaar in ieder geval, helemaal als hij zelf niet ziet dat hij ziek is.

Ragazza, had het er net met mijn man over en we gaan ons badritueel maar naar de avonden verplaatsen en ook die ´goede nacht´ van zwitsal gebruiken. Misschien dat het bij thijs helpt, want hij wil ´s avonds echt nog steeds niet alleen slapen. Wel tegen me aan beneden, maar niet in zijn eigen bedje. Het rare is dat als ik hem zijn laatste voeding geef om een uur of elf, dat ie daarna zonder problemen gaat slapen. Zo raar. Maar dat is wel een flesvoeding, een hele dikke van 175 ml... (veelvraatje) Daar slaapt ie soms gewoon de hele nacht op door. Als we dit ´s avonds eerder proberen is het echter kansloos, dan gaan de oogjes echt niet dicht en blijft ie schreeuwen. Maarja, ik denk iedere x maar, het is in ieder geval niet ´s nachts!
    Huilende baby´s hoogbegaafd, heb ik ook wel eens van gehoord ja. Die zijn gevoeliger voor prikkels geloof ik en daarom huilen ze meer, zoiets geloof ik toch? Nouja, ik weet niet of je blij moet zijn met hoogbegaafdheid. Naar mijn idee zitten hoogbegaafd en gek heel dicht bij elkaar. Volgens mij kun je beter een mavo/havo verstand hebben en sociaal sterk zijn. Maarja, da´s mijn bescheiden mening...

Slaap lekker allemaal!

xx

Linnie, ik duim voor nog eens 5,5 uur vanavond voor jullie!

Leuk hoor, dat jullie allemaal wel naar Ameland willen komen. Ik kan zo wat zoeken, moet ik alleen even weten voor wanneer en voor hoeveel personen. Ik vind het in ieder geval al heel leuk dat jullie het overwegen!

19. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    hey meiden.

ff snel een berichtje van mij.

zoals de meeste wel hebben gelezen,hebben we van zaterdag tot maandag in het ziekenhuis gezeten.

zaterdagmiddag had steyn opeens heel veel slijm.

hij kreeg dit bijna niet weg geslikt.

zaterdagavond rond half 8 stikte hij er bijna in.

snel de hap gebeld,en we konden gelijk komen.

we moesten daarna meteen door naar het ziekenhuis in goes,we hebben echt met 170 over de snelweg gereden.

gelukkig was zijn zuurstofgehalte goed,en moest hij alleen terobservatie blijven.

hij is in 2 dagen tijd wel 145gr afgevallen,en hij drinkt minder,maar gelukkig nog wel voldoende.

hij heeft het wel benauwd,en heel veel slijm.
    hij heeft net een hoop slijm uitgespuugd.

hij heeft nu een neusspray,en we moeten zijn drink gedrag in de gaten houden.

ook zijn benauwdheid natuurlijk.

hij is helemaal hees van het hoesten,en kan nu niet meer echt huilen met geluid.

echt zo zielig.

ben echt weer geschrokken,en moest meteen weer aan een jaar geleden denken.

toen had ik hetzelfde met bastiaan,alleen was het bij hem erger.

staat nog een blog over op mijn hyves.

ik ga weer etrug naar mijn ventje.

sorry dat ik ff niet op jullie kan reageren.

als het beter gaat met steyn,zal ik proberen op iedereen ff te reageren.

oja minke bedankt voor je uitleg.
    heb er zeker wel wat aan.

20. Es85

Es85 Niet meer actief

Tammy, logisch dat je nu even niet zoveel hier bent! Je moet lekker bij je kindje zijn! Ik las het inderdaad al op je hyves!
    Schrikken zeg! Ik hoop dat Steyn er snel weer bovenop is!

@ Linnie, wat schrikken die diagnose van je vader. Moeilijke situatie ook voor je moeder ja! Hopelijk ziet hij zelf ook snel in dat hij de hulp wel nodig heeft.
    Zag op je hyves dat Demi de hele nacht wakker is geweest? Meid pittig hoor! Vandaag ga je de dietist weer bellen toch?
    Leuk trouwens dat je aangesproken werd toen je met die draagzak liep!

@ Ragazza, is het nog een beetje gelukt met je schoolwerk? Pff ben zo blij dat ik me daar niet meer mee bezig hoef te houden! Jij ook nog even je best doen en je bent ook klaar!

@ Minke. Wij hebben precies hetzelfde met Timo, tussen 7 en de laatste voeding slaapt hij heel weinig en wil dan ook niet in zijn bedje liggen. Na de laatste voeding is het echter geen enkel probleem en slaapt hij als een roosje! Ik ben ook allang blij dat het niet 's nachts is dat hij niet wil slapen. Gisteravond hebben we hem na de fles van 7 uur in bad gedaan, was eigenlijk niet de bedoeling maar had zichzelf flink ondergepoept. Daarna in de puckababy in bed, want hij was erg moe. We zijn daarna nog 2 keer naar boven gelopen om zijn speentje erin te doen, maar daarna hebben we hem niet meer gehoord! We moesten hem zelfs wakker maken voor de laatste voeding! Dus vanavond gaan we dat nog maar eens proberen!

Vanmiddag begrafenis van de vader van een goede vriend van ons. Bah, was nog maar 61 jaar....

Deel Deze Pagina