Haha, toevallig hadden wij het er vandaag nog over dat het binnenkort een jaar geleden is dat Timo is 'ontstaan' haha! Vind het inderdaad wel een gek idee ja! Maar o zo bijzonder! Hopelijk mogen we het nog een keer mee maken! Denken jullie daar trouwens al wel eens over na, een eventueel volgende kindje? Ik wel eerlijk gezegd. Maar ook omdat ik hellp had. Ik heb het idee dat een jong lichaam beter met lichamelijke klachten om kan gaan, dus ook met hellp. Dus waarschijnlijk wachten wij niet heel lang met een 2e. Al duurt het zeker wel tot Timo een jaar is voor we er weer voor gaan hoor!
Haha, met de bevalling heb ik gezegd: Nooit meer (jullie zeker vast ook?!). Maar daar ben ik nu al op terug gekomen hoor! We hebben het er nog niet echt over gehad hoor. Ik wil wel even wachten, zeker 2 jaar... (volop genieten van Kim) Of dat lukt weet ik niet, je hoort dat het vaak wel weer gaat kriebelen hè. Ik ben nu alweer jaloers op andere zwangeren, had ik 3 maanden geleden ook niet kunnen denken dat ooit te zeggen! Maar is de kans groot dat je weer HELLP krijgt Es?
Hallo allemaal! Hebben jullie een leuk weekend gehad? Bij ons was het weer gezellig druk! Vanmiddag moeten we naar de dieetist. Nou heb ik een artikel gehad over het hebben van te veel melk en de symptomen lijken heel erg op dat van een kma, dus nou begin ik weer te twijfelen of dat het wel is. Ik durf het niet uit te testen door een glas melk o.i.d te drinken. Wel even heel goed nieuws!! Demi heeft vanacht 6,5 uur geslapen!!!! De aanhouder wint, haha! Alleen was ik na 4 uur al wakker en heb ik 2,5 uur liggen wachten tot ze kwam om m'n overvolle, lekkende borsten leeg te drinken, haha. De 2 nachten er voor sliep ze steeds 5 uur, dus het gaat de goede kant op! Mrsmiami, hoe gaat het inmiddels met Anna-Sophie? Is ze inmiddels al weer beter? Echt erg dat ze jullie zo laat pas vertelden dat het de mexicaanse griep was... Zeker voor baby's is dat echt heel erg! Gaan jullie nog een klacht indienen? Wat grappig dat jullie het over een tweede hadden! Die gedachte speelt hier nl ook. Ook ik riep tijdens de bevalling heel hard dat ik dit nooit meer mee wil maken. En tot na de geboorte ook nog. Maar het begint nu al weer te kriebelen. In had daarvoor altijd gezegd dat ik graag snel voor een tweede zou willen gaan. Maar ik geef natuurlijk bv en ik ben dus ook nog niet ongesteld geworden, dat gaat waarschijnlijk ook nog een tijdje duren (tenzij ze de nachten idd vaker door gaat slapen). Zelf heb ik eigenlijk zo iets van: laten we, als Demi zo'n 6 maanden is, de natuur maar z'n gang laten gaan. Manlief krijgt ook steeds meer de kriebels, geloof ik. Maar ik heb wel besloten om niet met de bv te stoppen daarvoor.
Die kans is iets groter, maar hoeveel groter is niet te zeggen. Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat ik het nog een keer krijg. Vaak als je het de 2e keer weer krijgt is het later in de zwangerschap, in mijn geval dus later dan 34 wk. Maar het zal in ieder geval geen onbezorgde zwangerschap zijn...
WHAHAHAHA! Wat moest ik lachen om dit berichtje! Ik kom oorspronkelijk niet uit Rijssen, dus ik heb niet een Rijssens accent! Maar ik weet precies wat je bedoelt hahaha! Ben trouwens 25 ja!
@ Linnie, fijn dat Demi nu wat langer slaapt! Wel lastig om te bepalen of het nu door de melk komt. Maar krijg je nu sowieso geen provocatietest om te kijken hoe Demi op melkproducten reageert? Volgens mij moet je dan 6 weken een koemelkvrij dieet volgen en daarna proberen om dat af te bouwen. Als ze er dan weer op reageert heeft ze koemelkallergie (zoiets volgens mij??).
Es, ik denk inderdaad dat ze zo iets doen ja. Ik heb eigenlijk geen idee. Ik ga er van uit dat de dieetist dat allemaal zal uitleggen. Ik ben benieuwd!
Zojuist bij de dieetist geweest. Ze denkt inderdaad dat Demi een koemelkallergie heeft. Aangezien ik zelf ook het één en ander heb uitgeprobeerd (melkproducten mijden en dan na een tijd uitproberen), hoeven we dat stadium niet nog een keer te herhalen. Ook omdat het al stukken beter gaat sinds ik geen melk e.d. meer drink, het spugen is zo goed als over, evenals de stinkende groene ontlasting. Aangezien ze nog wel luieruitslag, onstoken ogen heeft en verkouden is (en slecht slaapt), moest ik ook kaas en melkchocolade e.d. mijden. Omdat er zo'n duidelijk verschil was hoef ik niet heel extreem op te letten met de bijproducten. Dat moet pas echt als ze bijvoeding gaat krijgen. Goh...wat denken jullie... Sta ik vanmiddag onder de douche, ben ik gewoon ONGESTELD geworden... En dat terwijl vrouwen die zoveel borstvoeding geven vaak pas met een jaar ongesteld worden. Dit lichaam vraagt om een bevruchting, haha, dat is duidelijk. 8) Toch voorlopig maar even goed met de condooms oppassen!
Linnie, wat fijn dat t wat beter gaat met Demi. Best veel he, 3 koemekallergietjes in één forumpje. Is toch bovengemiddeld dacht ik. En al ongesteld las ik, zo! Hier (gelukkig) nog geen druppel te bekennen. Vind het heerlijk, zag er al tegenop om weer ongesteld te worden. Wel vreemd, jij krijgt dus een heel ander advies van de dietiste dan ik. Nu is natuurlijk ieder kindje weer anders, maar toch raar. Ik mag dus helemaal niks met koemelk, dus ook geen boter, koek, taart of wat dan ook. Ik vind het altijd zo´n vreemd idee dat anderen gewoon zwanger worden. Wij plannen dat heel anders. Wanneer gaan we weer naar het zhuis, wat is handig qua werk ed. Vind het bijna ongelooflijk dat anderen gewoon zwanger worden, terwijl dat toch de normaalste zaak van de wereld is, haha. Wij zijn de uitzondering in dit geval, en toch voelt t anders. Vreemd zeker? Miami, gaat t al weer wat beter daar? Naar hoor, mex.griep. Dat bedenk je zelf ook niet zo 1 2 3. Ik zag weer mooie nieuwe creaties op hyves, leuk hoor! Es, je moet idd bij kmallergie af en toe het kindje even ´plagen´ door een dosis melk oid te nemen. Zo leert het lichaam het langzamerhand wel tolereren en zo weet je zelf ook hoe het ervoor staat met de gevoeligheid van je kindje. Maar dit is eens in de 1,5 a 2 maanden, dus dat valt mee. Hier pas nog (per ongeluk) getest en de reactie was nog net zo heftig helaas... Thijs heeft vandaag zijn prikjes gehad. Gaat op zich aardig met m, maar hij heeft er wel wat last van. Jengelig en niet zo lekker heb ik t idee. Voel me zelf ook niet helemaal happy, weet alleen niet zo goed hoe dat komt. Heb nooit meer een moment nix, hebben jullie daar ook last van? Ik heb niet veel nodig, maar af en toe een moment voor mezelf zou toch fijn zijn. Hoe doen jullie dat? Heb nog niks van de bond gehoord. Morgen maar eens even bellen denk ik. Het zit me alleen helemaal niet lekker, daarom stel ik t iedere x maar uit... Baal er gewoon zo van. xx
Poeh, dat ka is wel iets wat ik veel hoor zeg. Lin, heeft Demi erg last van luieruitslag? Lijkt me ook zo zielig als je kleine dat heeft! Nu geven jullie bv, maar wat ik niet snap van fv is dat er zo ontzettend veel aparte soorten zijn.... kunnen ze nou niet 1 voeding maken voor krampjes, allergieen enz? Ben je alles in 1x voor! Gek hè om weer ongesteld te zijn Lin? Ik vond het ook wel weer een soort afsluiting van de hele zwangertijd, snappie? Minke, kan me voorstellen dat jullie het allemaal heel anders ervaren om zwanger te worden. Maar voor jullie wel heel fijn dat dit wel allemaal mogelijk is en bij jullie zulk mooi eindresultaat heeft gegeven (plaats is even wat meer foto's van Thijs ). Maar op een andere manier "plande" wij het ook toen hoor en ook dat vond ik wel is raar... "nu ben ik vruchtbaar dus nu MOETEN we vrijen"... maar goed dat is natuurlijk heel anders vergeleken met jullie... Maar denken jullie er aan om weer door de malle molens te gaan voor een 2e kindje later? Wat vervelend dat je niet helemaal lekker in je vel zit... Ik herken het niet, ik heb juist het gevoel dat ik heel veel tijd voor mijzelf heb... Ik heb ook wel "veel" regelmaat hier, Kim slaapt echt op haar eigen kamer van 13 tot 15.30 en van 20 tot de volgende morgen. Misschien kan je je man of schoonouders is vragen of zij een dagje of avond willen oppassen zodat jij even met een vriendin wat leuks kan doen? En lekker af en toe het huishouden gewoon de boel laten, lekker wat eten bestellen. Hoe is het btw met je ischias? Wij zijn maandag met Kim naar de ha geweest, ze is nu al een week zo verkouden en zit zo vol. 's Ochtends stikte ze er bijna in. Maar haar longen klonken goed, dus het is gewoon goed uitzieken. Ik houd haar deze week dus lekker binnen, ze zou eigenlijk naar de gastouder gaan om te wennen, maar dat doen we volgende week wel. Nu gaat het elke dag wat beter, maar ze heeft nog steeds een naar hoestje... Verder hebben wij er meer last van volgens mij, want ze ligt zelf vrolijk te lachen in de box. Ze heeft haar handjes ontdekt, zo'n mooi gezicht !!! Wel grappig want dit klopt precies met het aantal weken wat op de site van oei ik groei stond. Ik ben nu echt aan het lijnen... bah vind er niks aan! Hoop dat het wel een beetje snel gaat, dat motiveert dan weer wat! Afgelopen zaterdag moest er 18,6 kg af !!!! Ik ga ook alleen nog maar op zaterdagochtend wegen. Liefs
WHOEEEEEHOEEEE!!! **Linnie doet een vreugdedansje** Demi heeft vanacht 7 uur achter elkaar geslapen!!! Man man man, wat was dat lekker!! Daarna even gevoed en een schone luier en toen hebben we samen weer 2 uur geslapen! Oeijoei, daar was ik aan toe!! Zo...dat is er uit! 8) Minke, ja dat is inderdaad een groot verschil wat advies betreft. Maar Demi reageert niet heel heftig op alles, daarom vond ze het niet nodig om het zo extreem te doen. Ik ben op eigen houtje al weken geleden gestopt met melkproducten en toen merkte ik al heel snel verschil. Ze zei ook dat je het in verschillende gradaties hebt. Dus Thijs heeft het een stuk erger, denk ik zo. Ik kan me voorstellen dat het voor jou vreemd is dat anderen "zomaar" zwanger kunnen worden.. Ik vind het sowieso bizar dat de één super vruchtbaar is en de ander niet.. Daar heeft moedernatuur niet goed over nagedacht.. Ik begrijp je helemaal, geen moment voor jezelf. Wij doen het de laatste tijd zo: In het weekend neemt manlief Demi mee naar de woonkamer en ga ik nog even lekker alleen een tukje doen of een boekje lezen. 's Avonds probeer ik (als mevr niet wil clusteren) even lekker onder de douche te gaan. Haha, het klinkt misschien heel stom, maar ik ga daar dan rustig bij zitten (wij hebben geen bad). Het liefst met de wasmachine en de afzuiging aan, zodat ik even helemaal alleen op de wereld ben (soms zelf alleen een kaarsje aan). Die momentjes heb ik echt even nodig. Gister ben ik met m'n collega's uit eten geweest. Dat was even een heel gedoe, omdat Demi natuurlijk de fles weigert (wat me er aan herinnert dat ik jouw mail gelezen heb, maar nog niet op heb gereageerd). Manlief is bij een bevriend stel gaan zitten die in de buurt van het eetcafe wonen. Ik heb Demi daar van te voren gevoed en daarna weggegaan. Gelukkig heeft ze geen honger gehad en ben ik na 3 uurtjes weer terug gekomen. Het klinkt nogal omslachtig, maar ik was er echt even aan toe. Dit was de eerste keer dat ik zo lang van haar gescheiden was. Dus probeer echt van kleine momentjes te genieten. Even in je eentje koken o.i.d. Ik lig soms met Demi best wel lang in bed, dat vond ik vervelend, maar nu heb ik het geaccepteerd. Ik houd het anders gewoon niet vol. Ragazza, die luieruitslag is niet heel erg hoor. Er zit een klein beetje om d'r anusje. En gister zag ik 2 rode plekjes onder d'r schaamlipjes. We smeren het goed in met zinkzalf en dat helpt goed. Volgens mij heeft ze er zelf niet zo'n last van. Ooh, heerlijk die regelmaat van jou! Dat klinkt als een "ver van m'n bed-show". En wat sneu dat ze zo ziekjes is. De arts waar wij op vakantie waren geweest zei dat het heel normaal is dat ze daar in deze tijd last van hebben. En onze kleine baby's kunnen het beter hebben dan oudere baby's, zei hij. Maar het is en blijft vervelend om te zien.. Als die 18,6 kg eraf is, zit je dan weer op je gewicht van voor de zwangerschap? Of wil je er meer vanaf hebben? Toen ik maandag bij de dieetist was heb ik gelijk ook even voor mezelf gevraagd, omdat ik helemaal niets afval. Zij zei dat ik veel te weinig eet voor iemand die bv geeft (2 boterhammen 's ochtends, 2 's middags en avondeten en de laatste tijd eigenlijk geen fruit). En dat m'n motor niet gaat draaien en dat ik daarom helemaal niet afval. De andere optie was dat m'n lichaam een aantal kg's vasthoud voor de borstvoeding. Als ik daarmee stop dat ik dan de laatste kg's kwijt raak. De ene vrouw moet eten als een bootwerker om niet te veel af te vallen tijdens het geven van bv en de ander houd dus kg's vast. Ik had liever bij die eerste groep gehoord, haha. Ik heb nu een BMI van 25 (dus tegen overgewicht aan), maar zij vond het helemaal niet raar, 10 weken na de bevalling. Dat komt vanzelf, zei ze. Ik hoop het maar! Het gaat ons vast wel lukken om uiteindelijk die kg's kwijt te raken!! De motivatie is er immers!! Ik ga even douchen! Liefs!!
Lin, met 18,6 ben ik op mijn oude gewicht, 67 kg (was zaterdag 85,6, bmi van 30,33!!!!!!!! ERGGGGG!!!!!). Liefs zou ik 64 willen wegen, maar dat komt later wel. Bedenk wel dat ik dus ook gestopt ben met roken en daar zitten ook echt zeker 10 kg van aan (was vorige x namelijk ook). Kan er wel een beetje verdrietig van worden hoor, wil zo graag mijn oude kleren aan....
Mijn oude gewicht was ook 67 kg. En ik zou inderdaad ook liever 64/65 kg wegen. Maar met 69 ben ik ook al tevreden. Ik ben 20 kg aangekomen en tot nu toe 14 kg afgevallen. Die laatste 6 blijven er echt aan plakken, krijg ze er met geen mogelijkheid vanaf.. Doordat je gestopt bent met roken scheelt inderdaad ook veel. Het komt echt wel goed hoor, je wilt het zo graag, met die motivatie lukt het vast wel! Maar ik herken het wel hoor, ik word er ook sip van. M'n oude broeken liggen in een kist onder het bed, daar kijk ik gewoon niet meer naar. En ik heb ook nog eens een lelijke tijgervel... Maarja, daar is niets aan te doen. Aan dat buikje wel! We gaan elkaar gewoon een beetje motiveren! M'n moeder maakte weer een uber fijne opmerking: "ik paste na alle twee de zwangerschappen binnen 2 weken weer m'n oude kleding." Ja fijn hoor mam....
Fijn zo'n moeder! Haha! Ik gad gister weer de nagym, ook erg fijn om al die slanke dennen te zien. Maar inderdaad, we zijn erg gemotiveerd, dus komt ook wel goed. Wij zullen gewoon 9 maanen moeten ontzwangeren. Wat super dat Demi 7 uur heeft geslapen zeg! Hebben jullie even kunnen bijtanken! Er is toch ook een lichtepil voor als je bv geeft? Het slapen hier is deze week wel een beetje knudde hoor, maar ze is dan ook niet helemaal lekker. Vannacht kwam ze om 4 uur, heb haar maar een fles gegeven die ze helemaal opdronk. Ze is trouwens ook sinds een week heel erg moeilijk aan het doen tijdens het drinken, halverwege echt keihard huilen en strekken... even in de gaten houden want ik vind het wel raar...
Ragazza, haha, dat moeten vrijen hebben wij dus niet. Het maakt bij ons geen bal uit wanneer hoevaak en of we t doen! Is dan weer een voordeel, alleen vrijen als je zin hebt. Nee, wij gaan gewoon weer voor IUI, het kan jaren duren voor we ´gewoon´ zwanger raken, als dat al gebeurd. We hoeven nu niet weer dat hele voortraject, we kunnen beginnen wanneer we willen. Dus dat is wel fijn. We weten ook wat ons te wachten staat, dus echt spannend is t ook niet meer. Ik vind het ook niet erg hoor, om t op deze manier te doen. We kunnen t zo redelijk ´plannen´ hihi. Voor ons geen kindje in de drukke zomermaanden. Lijnen, pff, ben blij dat mij dat bespaard blijft. Mijn buik is alleen nog wat zachter als voorheen, verder ben ik eigenlijk al weer op mijn normale gewicht. Ben nu 58 kilo, was voorheen 55 a 56. Maar ik vind 58 ook prima. Kan al mijn oude kleren weer aan, dus ik maak me niet druk. Ragazza, je hebt nog 7 maanden, dus alle tijd! Lekker veel erop uit met de kinderwagen. Meestal loop ik anderhalf uur per dag met Thijs, heerlijk! En, als je wat lekkers wilt, maak dan eens zelf lekkere apfelstrudel. Is heel simpel, zit geen boter in. Gewoon bladerdeeg met appel en rozijnen en een beetje vanillesuiker. Is toch best gezond! Dan laat je natuurlijk wel de vanillesaus en de slagroom achterwege... Jij boft wel met je regelmaat hoor. Ik denk ook dat dat het is waardoor ik me af en toe een beetje naar voel. Volgens mij komt dat ook door de bv, dat Thijs niet zo´n helder ritme heeft. Hij gaat gewoon zijn eigen gang. Er zit wel wat lijn in, mar het kan zomaar zijn dat ie de boel door de war schopt. Zo heeft hij zijn lange slaap naar voren verplaatst. Voorheen sliep ie vanaf 23 uur lekker door, nu vanaf 19 uur tot 2. Is veel minder handig voor ons, maarja. Hij wil namelijk niet in zijn bedje slapen ´s avonds. ´s Nachts wel, snap jij dat nou?? Mijn man is op t moment druk aan t verbouwen in zijn eetcafe, dus die heeft weinig tijd. Hij doet wel zijn best, maar door de bv kan ik nooit onbezorgd weg. Als Thijs honger heeft, gaat dat voor. Ach, het geeft ook niet, maar af en toe wordt ik er een beetje down van. Maar vandaag niet!! Hoe ist met de rest van de ladies?? Ohja, werd net gebeld door de ´moedergroep´. Dat is een groep ´nieuwe´ moeders, die zeg maar allemaal hun eerste kindje hebben. Die komen ééns in de zoveel tijd bij elkaar om gezellig te kletsen over t een en t ander. Of ik daaraan mee wilde doen. Lijkt me wel leuk en gezellig, zo kom je nog eens nieuwe mensen tegen. Aanstaande dinsdagavond de eerste ontmoeting. Is dat bij jullie ook? xx
Linnie, vind het echt superknap dat jullie alebei nog steeds niet roken. Heb ik echt bewondering voor. Dan maar wat extra kilootjes hoor. (is mijn mening) Snap wel dat het vervelend is dat je je oude broeken niet aankan. Trouwens, ik vind vrouwen vaak mooier met wat extra kilo´s hoor. En volgens mij zijn er meer met mij. Vroeger liep ik bij de dietiste voor een powerdieet, om maar wat aan te komen. Dus ik vind ´vollere vrouwen´ altijd supermooi. Daarom boeien mij die paar kilootjes denk ik ook zo weinig... xx
Minke: Ik had op je foto's inderdaad al gezien dat jij super slank bent. Ik vind mezelf op dit moment alleen heel erg lelijk als ik naakt voor de spiegel sta, dus dat doe ik maar niet meer haha! Maar met nu iets ruimere kleren, vesten die over mijn kont en buik vallen vind ik mezelf ook niet super lelijk hoor. En vriend zegt elke keer "schat kijk is wat een moois daar in de box ligt, wat kan jou die kilo's schelen" Dat is dan wel lief om te horen! Wat leuk zo'n eerste moeder-clubje! Nee dat ken ik niet hier. Wel heb ik natuurlijk die nagym en de babymassage club dames, maar of ik hen daarna nog zal zien, misschien een paar. Maar de meeste komen uit het plaatsje hiernaast en dan praten ze over de kinderdagverblijven van daar enzo, tja, dan kan ik niet echt meepraten. We hebben wel volgende maand een baby bijeenkomst. Hihi, grappig, ik ga bij de volgende juist wel proberen het in de zomer te plannen. Ik baal zo dat het zo koud, nat vies weer is nu. Maar snap dat het voor jullie in de zomermaanden erg hectisch zal zijn.