Ons nieuwe huis word helemaal opnieuw gestuct en geverfd. Nu is de eerste laag verf ( kleur) er gisteren op gezet. Toen mijn man ging kijken in de avond zag hij dat er nog van alles gerepareerd moest worden van het stucwerk. Dus wij de schilder berichten die zegt dat het nog gerepareerd gaat worden. Dat is vandaag gedaan en je ziet overal de reparatie vegen enzo dus dat is gedaan. Morgen gaat de laatste laag verf er op. Maar in onze ogen is dit niet logisch, nu zie je toch oneffenheden straks, want er zit witte verf/reparatie middel op de taupe kleurige muren en morgen gaat de laatste laag er op en is het klaar.. Of zien wij dit verkeerd?
Dat sowieso. Ging mij er vooral om had het repareren niet voor de eerste laag schilderen gemoeten. Wij hebben het idee dat ze het waren vergeten te controleren.
Als het goed is wordt het dan ook nog eerst geschuurd zodat je geen ribbels oid meer ziet/voelt. En dan nieuwe verf.
Als het goed is wordt er nog gekeken met groot licht en geschuurd en daarna de laag er pas op. Wij hebben ook nog extra rondje gemaakt en ze erop gewezen.
Wij hebben net met onze aannemer afgesproken dat we de grondlaag zetten en dat hij dan komt kijken of er nog iets bijgesmeerd en geschuurd moet worden en dan pas de kleur erop. Bij jullie zit er wel al kleur op als ik het goed begrijp? Want nabijvullen moet er toch altijd nog wat geschuurd worden om het effen te krijgen, lijkt me dat er dan een plek gaat zijn waar een laag minder kleur zit.
Ja klopt laag 1 van de verf zat er al op, en daarna hebben ze de plekken na gelopen en gevuld. Maar ik ben vanmiddag weer geweest en je ziet er niks meer van dus het is denk ik toch goed gegaan. Moet nog wel even morgen in volledig daglicht kijken was nu eind van de dag.