Heb hier gezelf geen ervaring mee. Maar zou als ik jou was eens uitrekenen hoeveel je dan meer betaald. Heb wel eens gezien op Kassa volgens mij dat ze 18% rente rekenen.
Zelf niet maar een vriendin wel. Je betaald een hoop rente en wordt geregistreerd bij het BKR. Niet echt heel handig dus.
Je betaald een hoop rente, dat klopt. Maar je word alleen bij de bkr geregistreerd als je een wanbetaler bent en dus meerdere betalingen niet hebt voldaan. Als je gewoon netjes je betalingsregeling aflost heb je geen last van de bkr.
Nee hoor, je word standaard met zulke dingen geregistreerd bij bkr, alleen als je wan betaler bent, krijg je een codering...
Het ligt eraan als je van plan bent om het snel terug te betalen valt het wel mee. Als je er langer over wilt doen kan je het beter niet doen!
als je een telefoon abonnement hebt sta je ook bij het BKR geregistreerd. Alles mbt leningen en abonnementen staat daar. En inderdaad alleen als je wanbetaler bent krijg je na 3 maanden een negatieve codering.
Hier sluit ik mij bij aan. In zo'n situatie hoeft er natuurlijk geen enkel probleem te zijn, en kan het alleen maar handig zijn.
Ik doe het ook altijd en zoals al eerder is gezegd als je het snel afbetaald is er geen probleem. Kijk doe je iedere maand een paar euro en heb je een rekening van een paar honderd euro, ja dan zal het heel veel duurder uitkomen. Heb nu bv een rekening van 50 euro liggen, doe ik in 2 maanden betalen, en dit doe ik vaker, geen problemen mee gehad.
nooit geld uitgeven wat je niet hebt. dan liever een paar maanden sparen of wachten op vakantiegeld ipv het te kopen en te moeten afbetalen met een hoop rente
Hier ook gedaan, was een bedrag van 700 euro en dat hebben we in 3 maanden betaald. Dan lijkt het me niet zo'n drama.
Nou dat is niet helemaal waar, het wordt gezien als een lening en staat geregistreed. Net als bijv. Een Bijenkorf kaart, ookal maak je er geen gebruik van. Kan al voor problemen zorgen bij een hypotheek afsluiten bijv. Dit is net zo. Als je dan iets direct aflost is dat allemaal geen probleem maar de ervaring leert dat mensen het wel makkelijk vinden en er dan vakergebruik van maken. De rente is 16% las ik net. Dat betekend dat je op een bedrag van 500 euro als je daarna direct aflost 80 euro meer moet betalen maar als je de renteperiode gewoon af loopt (oh deze maand maar minimaal aflossen want we hebben niet zo veel over bijvoorbeeld) je over de hele termijn 787 euro terugbetaald dus 287 euro meer op 500 euro!
Heb ik ook gedaan hoor.. Ja je betaald rente, maargoed ach soms is het gewoon heel prettig/leuk om iets te kunnen aanschaffen wat je niet direct kunt betalen. Dat BKR- verhaal zou ik me niet te druk om maken, zoals een voorganger al zei, je word inderdaad ook al voor een telefoon abbo geregistreerd maar dat betekend nog niet dat je daardoor "problemen" krijgt. Kijk wel uit iig, bij wehkamp is het zo dat als je zo'n "balansrekening" opent, je een "koopruimte" krijgt. En dat kan heel veel zijn en voor sommige best verleidelijk... bij mij staat er nu momenteel dat ik zo'n 3500,- koopruimte heb. Een kennisje van mij kon die verleiding niet weerstaan en heeft toen dus voor nog zo'n 2000,- aan spullen aangeschaft. (onder het mom van: ach maar het kost me "maar" 50,- per maand!) Ja maar vervolgens denkt ze er niet bij na dat die 2000,- uiteindelijk zo'n 3000,- zal zijn...
Tsja lijkt mij best acceptabel hoor. maargoed als je zelf iets hebt van: "ik kan best nog wel 4 maanden wachten" moet je dat gewoon doen.
Ik zou het ook niet doen. Ik zou 4 maanden sparen als ik jou was. Aangezien je idd. een fikse rente betaalt, zoals hierboven gesteld werd met die 500 euro en dan bijna 800 euro afbetalen kan heel goede kloppen en dat vind ik echt ZO zonde van mijn geld. Kun je dat product bijna 2 keer voor aanschaffen Zit je wat krap bij kas, dan kun je dat bedrag al niet missen denk ik, anders had je het nu ook meteen kunnen betalen. Uiteraard zelf weten, maar ik zoue rvoor sparen.