Hier ook wel verschillen. Ik ben pro bv, ouders vinden dat erg overbodig. Ik ben toch ook gezond opgegroeid met de fles? Wij eten nauwelijks vlees en wat we eten komt van de slager en is meestal biologisch. Wij hebben Evy voor het kdv eigen beleg meegegeven, want ik wil die worst met 20 e-nummers niet op haar brood. Zij eten iets wat van oorsprong wel van een dier komt, maar niet te herleiden is wat voor dier het was en wat er vooral nog meer is toegevoegd. Maar dat kost wel weinig . Wij volgen de rapley ideeen wat betreft eten,.... Snappen ze niets van. Maar het grootste punt blijft dat we allebei werken en dat we opvang hebben voor de kids op een kdv. Mijn moeder heeft erom gehuild . Het is naar hun idee beter om thuis te blijven bij de kinderen. Maar goed, ik vind dit niet zo belangrijk hoor. Het is meer opmerkelijk dat we het echt niet eens zijn op sommige punten. Uiteraard gaat het om liefde, aandacht en interesse en daar is geen tekort aan.
Mijn moeder is 42, en ik ben 23, en ik ben HEEL benieuwd hoe t later met onze uk zal gaan. Onze meningen verschillen echt enorm. Hoop dat ze tegen die tijd wel in de gaten krijgt dat wij t anders doen, anders wordt t nog een hele strijd.
Voor mij was dit soort verhalen eerst niet herkenbaar tot zaterdag toen ik mijn verjaardag vierde. Ik had al toen ons zoontje 4 maanden was en wij met bijvoeden begonnen tegen mijn moeder gezegd dat wij de eerste jaar geen snoepgoed ed willen geven. Je raad het al. Kom ik uit de keuken zit er ineens allemaal chocola op mijn zoons mondje. Heb meteen gezegd dat ik daar niet van gedient ben. En de volgende had ik met haar afgesproken en heb het nogmaals duidelijk gemaakt hoe wij over haar actie dachten. Vindt het zo jammer dat mensen gewoon dingen doen en niet de keuze van opvoeding van andere respecteren.
Ik snap je ouders eigenlijk wel. Sorrie... Ik heb echt wel dingen waar mijn schoonmoeder of moeder het niet mee eens is maar of dat nou aan de generatiekloof ligt.... Ik denk eerder een meningsverschil in opvoeding. Maar wij doen het op onze manier en wat een ander ervan vind moet hij of zij zelf weten.
Ik snap je ouders ook wel een beetje, sorry. Maar ik vind wel dat ze je manier van opvoeden moeten respecteren en zich er ook aan moeten houden. Dat heb ik hier ook. Mijn oudste zoon wilde ik ook zolang mogelijk van het snoep afhouden, dat hebben ze helemaal niet nodig. Toen mijn s.moeder dat toch gaf en zei dat het 'maar' een klein snoepje was vond ik dat gewoon respectloos naar ons toe.
Ik wil niet heel lullig overkomen, maar ik denk dat bovenstaande voorbeelden niet met een generatiekloof te maken hebben. Ik denk dat het meer te maken heeft met jullie opvoeding in vergelijking met het gros van de maatschappij. Die is duidelijk "anders", en dat roept nu eenmaal reacties op. Wat overigens niet betekend dat andere zich niet aan jullie opvoeding hoeven te houden, het is jullie dochter en daar heeft een ander zich maar aan te houden.
He? Wat? Kind laten dopen zonder dat de ouders erachter staan? Zo dan breekt hier de hell los hoor. Mijn man is ook gedoopt maar zijn ouders beide niet gelovig, huh? denk je dat. Zijn oma wilde het, zou veel voor haar betekenen. Nou ik zag t al aankomen dat ze t aan ons ook ging voorstellen. Nowayyyyyy. Ik heb er niks mee en als mijn kind er later zelf voor kiest moet hij weten, maar niet onder mijn dakpannen. Heb niks er tegen, absoluut niet. Maar heb er gewoon niks mee dus geef er niks om. Idem met een 2de naam, vind dat zo nutteloos (helemaal als het 'vernoemen naar...' is. Doet me niks. Mijn man heeft een gruwelijke hekel aan zijn 2de naam en hij zit er nu we mooi mee. Ja vond oma zo leuk..
hihihi.... grappig.... mijn ouders zijn dus zo vreemd nog niet :-D Dat verklaart ook waarom ik nog enigszins normaal uitgekomen ben Ja, het zal eerder een levensstijl zijn.... maar ik vind het wel lastig hoor.... wij zijn de ouders, dat moeten zij maar respecteren. Sowieso vind ik het echt not done om ouders af te vallen waar de kleine bij is.
Met mijn ouders heb ik eigenlijk geen moeite. Die denken over de meeste dingen hetzelfde als ons. Mijn schoonmoeder vindt ons volgens mij ook raar in onze opvoeding. Ze zegt er niks over, maar ze is altijd zo tegendraads; doet iets heel anders dan wij willen. Blijft ook een gevoelig punt he, dat opvoeden?
Dit is sowieso altijd het gouden regel! Daar heb je zeker gelijk in! Hier zien wij ook her en der opvoedingsverschillen, gelukkige geen hele grote dingen. Waar ik me bij zowel mijn ouders als schoonouders aan erger is het gedrag rondom eten. Wij eten altijd aan tafel, kinderen eten zelf, en bepalen zelf wanneer ze genoeg hebben. Onze ouders roepen dat ze dat allemaal heel verstandig vinden, maar ik zie dat ze er echt niet mee kunnen omgaan. Ze hebben beiden hun kinderen gepropt met eten, rondgelopen met een bord gepureerd prut achter kind aan, en overal en nergens happen in de mond gestopt. DE tactiek was afleiden zodat kind geen idee heeft dat ie eet. En maar blijven proppen. Dat doen ze nu bij onze kinderen ook. Vooral mijn schoonmoeder. Ze houdt het 10min vol om normaal aan tafel te zitten. En als het haar niet snel genoeg gaat, gaat ze van alles aanwijzen buiten op straat en als zij dan kijken, stieken happen in de mond stoppen. Ik heb daar tig ruzies over gehad, ook met mijn moeder. Ze snappen niet dat we nu in een hele moeilijke leeftijd zitten, en dat kinderen op zoek zijn naar grenzen. En dit soort verwarrend gedrag helpt daar niet bij. Gelukkig laten mijn kinderen meestal niet voeren, dus de acties hebben niet altijd succes. Maar soms wel, en dat vind ik niet kunnen. Voor de rest hebben wij onze regels gewoon aangegeven en die worden geaccepteerd. Oma's en opa's komen niet met snoep aanzetten, en als ze willen verwennen, doen ze het maar met lekker fruit, of bezoekje aan een kinderboerderij of speeltuin. Als kinderen moe zijn gaan ze naar bed, en worden niet nog meer geprikkeld met allerlei onzin enz.
leuk om allemaal te lezen! de topper hier was wel een opmerking van smoeder toen onze jongste net geboren was; waarom geef je die 's nachts eten? deden wij ook niet hoor! ?!?!
nou als ze mijn kind zouden dopen zonder mijn toestemming dan doop ik hun even maar dan wel ONDER water compleet Ik vind dat zoiezo iets ook al zou ik gelovig zijn, ik wil graag mijn kind zijn eigen pad laten vinden en hun eigen geloof laten vinden en niet dwingen hiertoe als ze hier zelf bewust voor kiezen dan sta ik daar compleet achter. Zoiezo vind ik het knap ik ben altijd fulltime bij mn kinderen dus zou geeneens kunnen al zouden ze het willen haha
Hahahahaha. Nee maar inderdaad. Ik laat de optie helemaal open welke kant ze op willen. Misschien voedt je ze wel christelijk op en gaat je dochter later met een turkse trouwen en wilt ze opeens moslim worden. Tja je kan dat soort dingen niet tegen houden waar hun interesse heen gaat later. Mijn pa heeft niks met geloof, moest er nooit wat van weten, en nu is ie met zijn 2de vrouw voor de kerk getrouwd.