Bij mijn eerste zwangerschap in totaal 13 kg aangekomen. Begon op 79 en bij de 39 wk was ik 92. Het ging er gestaag af, niet heel rap maar wel netjes naar beneden. Heb 13 maanden bv gegeven en toen ik ging hardlopen ging het ineens weer een stukje harder naar beneden. Nu ben ik 12 weken, en zit nog op hetzelfde gewicht als aan het begin: 73 kg. Ik ben niet misselijk, en sport ook niet meer. Merk wel dat mijn ringen losser gaan zitten dus het gewicht zal zich tot nu toe wel verplaatsen haha. Doe wel mijn best dit keer om niet teveel te snoepen, vorige zwangerschap snoepte ik veeeeeel meer voor mijn gevoel. Was dol op gebakjes en zo! Ik wil kijken of ik het onder de 10 kilo kan houden dit keer haha. Ben benieuwd! Oh, en na de bevalling begin ik weer eerder met sporten, na zes weken ipv zes maanden. Dan zal het er ook wel sneller weer afgaan!
Ehm, ben ik nou de enige die zo gruwelijk veel is aangekomen? Ik woog net voor ik zwanger werd 65 kilo en heb van de week de 90 bereikt... en heb nog 4 weken te gaan Nu moet ik er denk ik wel bij vermelden dat ik én gestopt ben met roken (wat vaak al goed is voor mininaal 5 kilo) na mijn positieve test, ik hierdoor ook nog eens vreetbuien kreeg én sinds mijn zwangerschap een ontzettende trek heb ik zoetigheid - iets wat ik hiervoor echt nooit had. Ook ben ik volledig gestopt met sporten, hardlopen etc, dus ja, het valt ook wel weer te verklaren. Toch is zo'n weegschaal wel steeds confronterend en het feit dat ik telkens maar weer uit alle hoeken hoor 'hoe dik ik ben geworden' maakt het er ook niet fijner op Ik moet straks maar even flink aan de bak geloof ik!
Daantje ik herken t!! Ook gestopt met roken en moest nog hormonen spuiten....was voor ik zwanger werd dus al 10kilo dikker dan normaal! En nu dus nog 13kilo bovenop van zwanger zijn en ik ben 'pas' 28 weken!! Pffff!!
zo herkenbaar! ook ik ben blij dat ik weer zwanger ben, maar ik heb weinig tijd gehad om op oude gewicht te komen (53/54) want ik juni bevallen van Noa* en nu weer zwanger. ( Ik woog uiteindelijk 65 en nu 56). Omdat ik ook veel verdriet had (en heb) had ik ook veel spanning in mijn lijf en hardlopen gíing gewoon niet. Alleen zwemmen en wandelen. nu natuurlijk blij dat ik weer zwanger ben maar ook bang, onzeker, en gewoon moeïg en sjaggerijnig (hormonen), dus dan pieker ik ook meteen over mijn gewicht. je zou denken dat ik wel weet dat er belangrijkere dingen zijn dan een kilootje meer of minder, maar ergens vind ik het niet eerlijk dat ik weer "helemaal overnieuw" moet beginnen, een "valse start" heb gehad Heb straks een lijf van twee zwangerschappen achter elkaar, en maar één kindje in mijn armen, áls alles goed gaat ik let wel meer op wat ik eet, gezonder en zo. en hoop dat, áls alles goed gaat, en ik volgend jaar een kindje in mijn armen heb, ik wel weer lekker kan sporten en weer lekker in mijn vel kan komen. en zowieso gewoon wat blijer wordt als ik de 12 weken voorbij ben, en je gaat zien dat ik ook echt zwanger ben. liefs, C