De gevulde eitjes

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mississippi, 3 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    Ik was bij D. met 20 weken al 10 kilo aangekomen. En nu zit ik op 2,5!! Denk dat dit alleen nog maar van de baby, vruchtwater, bloed en tieten komt. Ik ben benieuwd waar ik eindig deze, bij de eerste had ik 26 bij aan het eind 😅

2. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    @aankomen
    Bij de eerste zaten rond deze termijn er echt al wat kilo's bij. Alleen heb vaak geen zin om te eten, veel smaakt me niet zo en als het wel smaakt eet ik minder. Heb geen trek. Ook de lekkere dingen smaken me niet zo lekker als voor deze zwangerschap.
    Had al een vetvoorraad van mezelf (mag best een kilootje of 10/15 af hier) en was bij de eerste 10 kilo aangekomen ongeveer.
    Ach wie weet groei ik straks dubbel zo hard.

@Piewy
    Och jeetje, dat is inderdaad niet leuk om te zien en horen zo. Maarrrrr geef de moed niet op en laat het koppie niet zakken want ik ben bij de eerste echo ook een week terug gezet. De verloskundige dacht bij mij dat ik een late innesteling had gehad. Dan heeft de bevruchting al plaats gevonden en maak je al zwangerschapshormonen aan maar heeft de innesteling in de baarmoeder nog niet plaats gevonden. Het vruchtje zweeft dan nog een tijdje in het rond. Zo legde ze het in elk geval aan mij uit.
    Bij de tweede echo werd ik weer iets vooruit gezet. Het blijft lastig meten die eerste weken.

Las ergens dat het hartje moet gaan kloppen tussen de 6 en 7 weken. Misschien ben je net 6 weken en klopt er over een paar dagen een hartje.
    Berekeningen zijn heel leuk (en ik deed/doe ze zelf ook vaak om te kijken wanneer er wat gebeurde in mijn lichaam) maar uiteindelijk zien we niet wanneer er precies wat gebeurt. Misschien had je toevallig net een iets langere cyclus of een relaxt ei dat het rustig aan deed. Je weet het niet!

Zag alles er verder wel goed uit? In dat geval proberen het wat los te laten en toch te genieten van de komende feestdagen.

3. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Oh jeetje dat zullen 2 lange weken worden... Ik hoop met je mee op een mooie echo op 3 jan

Ik ben al 3 kilo ofzo aangekomen. Volgens mij zit daarvan 2 kilo in mijn borsten want de voelen kei zwaar aan haha

4. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Hartje gehoord via inwendige echo.
    Kleintje lag nog te diep naar binnen voor uitwendige echo.
    Nieuwe datum is; 03-07-2017
    Oh en nieuwe controle is 09-01!

Aankomen, ik sta nu nog -1! Maar betwijfel of dat ook zo zal blijven. Batterijen in de weegschaal zijn hier ook op toevallig, en ik ga niet bukken om dat kreng op te pakken, haha!

Buikje, ik heb nu echt het idee dat er wat probeert te groeien, m'n buik zit soms niet lekker, oke dat klinkt raar. Maar echt alsof er wat dwars zit,en Als ik dan uitrek is het prima. Maar zodra ik weer ineen zit, blugh!

Piewy, ach meid, even schrikken!
    Er is over twee weken vast wat meer te zien, misschien inderdaad gewoon nog te vroeg allemaal. Positief blijven!

5. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Hoi meiden ik ga weer wat actiever mee kletsen, las altijd wel mee hoor :) maar het gaat hier echt rot met me bekkenpijn maandag de fysio aan huis geweest en sindsdien alleen maar slechter kan smiddags niet meer lopen van de kramp in me onderrug met elke stap die ik zet.. Vanmiddag weer fysio en ga ik het er even over hebben want het hoort niet slechter te gaan na een behandeling neem ik aan toch?
    @belbail wat fantastisch een goede 20 weken echo! Super meis wat zullen jullie blij zijn:)
    @shart hoe is het met de griep bij je meisjes?
    @piewy meis toch wat spannend mijn duimen draaien hoor! Heb je wel veel last van symptomen? Of wat zegt je eigen gevoel?
    @aankomen denk wel al +6/7 kilo hier bahbah was 10 kilo afgevallen voor de zwangerschap haha was bijna op me streef gewicht!
    @dames op het wachtbankje hoe voelen jullie je? Hebben jullie enig idee van het zou wel eens raak kunnen zijn?
    @ilona wat fijn dat je het hartje hebt gehoord dat is zo magisch elke keer!!

6. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Oja bij lente was ik 28:$ kilo aangekomen waarvan binnen twee weken er 15 van af was voor de rest heb ik moeten zwoegen om het er af te krijgen haha

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    :$ 28 kg?! WoW! En demade 26kg?! Jemig... Ik dacht dat ik er veel bij had bij de oudste was het 18kg (startgewicht 60) en bij de jongste 15kg (startgewicht 72) Omdat ik na elke zwangerschap ongeveer 10kg niet kwijt ben geraakt hoop ik nu dat er max 10 bijkomt (startgewicht dit keer 81) Daarna ga ik echt proberen 20-25kg af te vallen. Gezien ik hierna niet meer hoef aan te komen door zwangerschap :D

8. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Jas erg he:$ maar was 15 kilo vocht, baby, vruchtwater ik was heel
    Opgeblazen dikke voeten en benen en had meer vruchtwater als iemand anders en die 15 kilo was er dan ook zo van af hoop nu niet op te blazen
    Hihi wel een gek idee dat je hierna 'klaar' bent of niet?

9. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Oh ja vocht is erg vervelend! Ik had daar beide keren eigenlijk weinig last van gelukkig. Maar misschien is het dit keer wel een warm voorjaar dan heb je daar al sneller last van natuurlijk!

Nou eigenlijk niet :) ik beleef het allemaal ook echt dat het de laatste keer is, ik geniet ervan en ben me bewust van dat elke mijlpaal of elk moment waarbij ik denk ohh wat duurt het nog lang, dat het de laatste keer is dat ik bijvoorbeeld 17+3 weken zwanger ben :) ook wil ik straks als ik hoogzwanger ben een mooie foto shoot laten maken van die grote buik as aandenken. Maar ik ben er niet verdrietig om ofzo, ik heb ook veel zin om deze fase af te sluiten en andere dingen te gaan doen. 5 jaar bezig geweest met het thema zwanger worden, zwanger zijn en straks hoeft dat niet meer :)

Maar jeetje balen zeg dat je zo last hebt van je rug :( is er nergens fysioplus ofzo dat je kunt doen? Dat is sporten o.b.v. Fysio speciaal voor revalidatie. Ik doe dat ook voor m'n bekken en tot nu toe gaat het best wel goed!

Oudste was vorige week ziek, jongste deze week echt 3 dagen bijna 40 koorts gehad en super verkouden, en nu begin ik me weer slecht te voelen; hoofdpijn, hoesten en dikke keel. :( BLEGH

10. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Wat kun jij goed relativeren shart! Wauuw😍 En ik begrijp het ook echt dat je erop een gegeven moment 'klaar' mee kan zijn! En wat een mooi idee om een mooie foto shoot te gaan plannen:)
    Hier is het nog erg twijfel achtig, of dit is ook mijn laatste keer dat ik dit alles mee mag maken, of we gaan er nog 1 keertje voor. Maar ik neig dus naar het we gaan er nog 1 keer voor hierna en mijn man wil het liever niet.. Vaak is hij heeel standvastig hier in. Dus ik probeer ook te genieten van wat als dit de laatste keer zal zijn.. Maar wel
    Met een verdrietig gevoel erom heen omdat ik al me hele leven heb gezegt dat ik graag 3 kindjes wil als mij dat gegunt is natuurlijk.
    Ik kan er ook nog maar eentje krijgen hierna omdat ik weer voor een keizersnee ga en na drie keer word het te riskant zegt me gyn.

Ja ik heb ceasar - mensendieck therapie maar noem het fysio haha om het elke keer zo uitgebreid neer te zetten..:p maar dit is echt een hel gelukkkg is me man heel lief voor me savonds, maar op de dag werkt hij gewoon dus het huishouden en onze ondekkende meid vragen toch super veel van me.

Och wat naar en koorts is zoo zielig dan voelen ze zich zoo rot heel veel beterschap meis en ik hoop dat het niet doorzet bij je! Bijna weekend nog even volhouden

11. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Mijn man wilde ten tijde van het laatste weken van de zwangerschap van K ook absoluut geen derde kindje meer. Ik ben toen heel pissig geworden omdat ik dat graag van tevoren had willen weten zodat ik me ervan bewust had kunnen zijn dat het de laatste keer was. Maar ergens diep van binnen wist ik dat het nog niet klaar zou zijn. En idd na een jaar begon het te kriebelen, ook bij mijn man. Die wilde het dan ook het liefst meteen, terwijl ik best nog een jaartje had willen wachten. Dus wie weet... Komt het ook bij je man nog een keer terug die kriebels!

Misschien is mensendieck niet de juiste therapie voor jou? Je zou nog eens kunnen kijken naar iets anders? Lijkt me ook niet goed als je na een behandeling zo veel pijn hebt. Osteopathie of acupunctuur kan ook erg verlichtend zijn. Misschien nog een idee?

Ja vooral de jongste was echt heel zielig de afgelopen dagen. Vooral gister, ze kon alleen slapen als ze bovenop mij lag, zodra ik d'r naast me probeerde neer te leggen of aan mijn man gaf ging ze keihard huilen. Ze wil gewoon echt alleen bij mij als ze zich zo naar voelt. Hoewel het niet handig is natuurlijk, is het ook wel fijn te weten dat ze goed aan me gehecht is ;)

12. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Super bedankt voor je oppeppende woorden:) doet me echt goed!! Mijn man weet dat ik er echt graag drie zou willen hebben, we hebben wel afgesproken dat we het er nu niet over hebben (wat ik heel logisch vind) eerst moet deze kleine maar gezond en wel op de wereld komen :)
    Maar je woorden doen me echt goed! Ik kan het echt beter even laten rusten, en goed loslaten op dit moment, soms heb je even wat advies nodig van iemand anders die er 'totaal buiten staat' bedankt meis!
    Durf het er namelijk niet met bekenden over te hebben :p

Ja goed idee ik ga vanmiddag nog even overleggen en volgende week dan nog een keer en dan kijken hoe het gegaan is als het echt niet werkt denk ik misschien zelf aan gewoon 'normale' fysio therapie

Ach gossie kleine K. Toch! Ja bij mama voel je je dan echt het aller aller fijnste wat pittig ook voor jou meis! Hoop echt dat ze gauw opknapt, maar stiekem is het ook wel
    Lekker hè zo'n klein hummeltje tegen je aan😍

13. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ah fijn :)

Ja heerlijk dat kleine lijfje haha, zei het gisteravond nog tegen mijn man, de laatste keer dat ze zo in slaap viel was ze superklein en kreeg ze nog borstvoeding haha :D

14. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Toen ik zwanger was van de 2e wist ik al dat ik nog graag een derde wilde. Ik was wel beetje bang dat ik nu nog niet het gevoel 'klaar te zijn' zou hebben. Want 4 Kids lijkt me gewoon heel veel! Maar zodra ik de test deed en hij kleurde positief wist ik, dit kindje (als het goed mag gaan natuurlijk) maakt ons compleet. Ik vind de gedachte om straks na deze baby alle babyspulletjes te ruimen juist ook wel een fijne gedachten. Tijd voor een volgende fase!

15. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Hihi lekker is dat he😍 Hier gebeurt het ook nog maar sporadisch hihi dus als het gebeurt (ondanks dat ze ziek zijn) is het voor je moeder hart ontzettend genieten:)

16. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Jij kan dus ook zo super goed relativeren! Ja kan het me voorstellen dat je er na 3 kindjes echt klaar mee bent, dan heb je het drie keer beleefd, drie keer is scheepsrecht zeggen ze weleens:)
    Hoop zo dat mijn wens voor een derde ooit in vervulling mag gaan, want ik weet wel dat ik het heel moeilijk ga vinden als mijn man echt echt echt definitief geen derde wil. Dan zal die wens altijd in me hart blijven

17. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    #3977 Dizzy, 15 dec 2016
    Laatst bewerkt: 15 dec 2016
    Wat jammer dat je zoveel pijn hebt Roosie. Misschien inderdaad eens een andere therapie proberen? Hier gaat het echt alles knudde met jongste zijn 9 maanden 'ik wil niet slapen' sprong in combinatie met 4 tandjes.

18. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Nou het is ook een gevoel die je niet echt kan sturen. Voor het zelfde geldt had mijn gevoel geshreeuwd ik wil er nog eeeeeeennnn! Hoopte dat dit als klaar zou voelen en zo voelt het goddank ook.

Lijkt mij wel erg lastig om een wens voor een 3e niet vervuld te zien. Maar wat shart ook zegt, een gevoel kan maar zo veranderen over een poosje dus ik zou je man die ruimte geven. Hij mag nu best voelen dat 2 genoeg is, hoe harder je roept dat hij anders moet denken hoe meer je hem misschien in het harnas jaagt. En dan hopelijk over een jaar, ziet hij Hoe super leuk het met de 2e gaat en gaat hij die kleine fiemelhandjes en voetjes van een newborn missen en wil hij toch op voor nummer 3 :)

Ik ging met rug klachten altijd naar een manueel, werkte voor mij super!

19. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    Hier is het de laatste keer. Ik heb dan 2 best zware operaties gehad. Na de bevalling ga ik gigantisch werken aan mijn lichaam.

Maar vind het ook wel fijn, straks gaan we een andere fase tegemoet. Over 1,5 jaar gaat de oudste naar school en heb ik tijd voor de kleine meid. We hebben hier ook niet genoeg ruimte voor 3 kinderen 😂! Hoewel me dat ook wel mooi lijkt, maar 2 is voor nu genoeg!

Ga straks intens genieten van de kraamweek en mijn baby'tje! En als alles straks gaat zoals ik wil met de bevalling ben ik een gelukkig mens!

20. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Ilona
    Groeispurtje in de buik?
    Mooi dat je nu al het hartje kon horen, wist niet dat het kon met een inwendige echo.

@Roosie
    Wat vervelend dat je zo'n last hebt. Zou het inderdaad goed bespreken want je moet het nog een tijdje kunnen volhouden. Is het niet mogelijk om tijdelijk hulp in de huishouding te krijgen?

@Dizzy
    4 tandjes tegelijk is ook best veel. Sterkte ermee, het is een faaaaase.

@zwanger zijn/hoeveel kinderen
    Ik ga er vanuit dat dit toch de laatste keer is. 3 kinderen of meer, daar heb ik de energie niet voor. Mijn man wil sowieso niet meer (knip knip schat?:D) Ook financieel gezien en qua ruimte in huis blijft het leuk zo.
    Dochter is nu net 2 en ik vind het nu met haar een stuk makkelijker allemaal dan bijvoorbeeld een jaar of half jaar geleden. Lijkt me heerlijk om over een paar jaar weer zo de deur uit te kunnen gaan zonder dat er luiers, doekjes, verschoningen, flesjes, etc. mee moeten. Ik weet natuurlijk nog niet hoe de rest van de zwangerschap en de bevalling zullen gaan maar de bevalling was best een aanslag op mijn lichaam.
    Na de aankomende babytijd wil ik weer nieuwe plannen maken en andere mooie dingen doen.

@dames die nog bezig zijn...
    Ik duim door voor jullie en jullie mogen zeker jullie verhalen hier ook kwijt. Nog testers in the house? Andere dingen mogen hier ook gepost worden, hoeft niet altijd over kinderen te gaan.

Wat doen jullie met kerst eigenlijk? Realiseer me net dat het over anderhalve week al zover is :$

Deel Deze Pagina