@shart fijn dat ze weer thuis is! Rustig aan met elkaar.. @Emma ja ik doe mijn best, merk dat ik nu wel weer geneigd ben wat meer te gaan doen. Ben zo slecht in niks doen, maar ik luister naar mn lichaam Hoe is het met jou?
@Piewy Hoe gaat het met jou daar? Heb je het één en ander al een plekje kunnen geven? Hoop dat alles ok is met je! Weet niet of jullie nu nog bezig zijn of een pauze houden, in het eerste geval duim ik voor een mooi wondertje voor jullie. @Mamavanlois Hoe gaat het daar? Jij zou toch naar de gyn voor een controle en dan vragen van hoe of wat? Wilden ze je helpen en ben je nu een stap verder? Blijf voor je duimen! @Joppie Hoe gaat het met jou? Inmiddels al je verwijzing naar de gyn gehad? Duim ook door voor jou natuurlijk! @SoesaM Hoe gaat het met je? Las ergens dat je paniekaanvallen hebt na de miskraam? Weet niet of het helpt dat ik het zeg maar het ligt echt niet aan jou! Er zijn heel veel vrouwen die een miskraam krijgen en nog gezonde kinderen op de wereld zetten. Je bent niet de enige die het overkomt. Het mocht nu alleen nog niet zo zijn. Vooral veel blijven praten en goed dat je hulp hebt gezocht. Sterkte! @Marni Hoe is het met de vermoeidheid? Ging jij nu iets minder werken? Wanneer heb je je termijnecho? Nog even en dan gaat de vermoeiheid waarschijnlijk afnemen. @KleineFee Alles goed met de kleine meid in de buik? Hoe voel jij je? Last van veel kwaaltjes of een heerlijke zwangerschap? @Leeuwtje Lukt het om de angst en spanning meer los te laten na je goede echo? Nog kwaaltjes gekregen of ben je 1 van de gelukkigen zonder kwaaltjes (tot nu toe dan he)? @Bubbels Hoe is het bij jullie? Helemaal vergeten te vragen maar hoe was jullie weekendje weg tijdje terug? @rest Hoop dat het bij jullie ook goed gaat natuurlijk! @Hier Met mij gaat het prima. Verbouwing loopt wat vertraging op dus mijn planning in de war, grrr. Zie zo op tegen al dat poetswerk dat ik het liefst zo snel mogelijk begin nu. Bij sommige dingen qua eten en drinken krijg ik last van maagzuur en vaak 's avonds ook. Met omdraaien in bed merk ik dat het lastiger wordt en ik wil de hoezen van mijn voedingskussen wassen zodat ik het kussen kan gebruiken in bed als steun bij mijn buik. Mijn "pretpakket" is ook binnen. Ga nog wel extra kraamverband erbij halen want daar had ik de vorige keer echt niet genoeg van! Die van HeltiQ vond ik het fijnst. Zit te twijfelen of ik ook extra matjes wil hebben voor het geval ik thuis beval en toch weer vrij veel bloed verlies.
Weekendje was heerlijk en ik zit nu cd10 maar weet nog niet of ik dat ei ga benutten vandaar mijn weinige reactie
Ah juist, begrijpelijk. Dat is helemaal aan jullie. Kan me voorstellen dat je graag weer snel door wil gaan maar ook dat je juist nog even wil wachten. Lastig is dat zeg.
@Emma hè ik hoop de verbouwing snel klaar is, dan kun je lekker gaan nestelen! Hier ook weer erg maagzuur sinds een paar dagen, bah. Rennies werken wel goed gelukkig. @Bubbels rustig aan hoor.. lastige keuzes! Maar elke maand weer een nieuwe kans om te kiezen hè. Neem je tijd.
@ Belbail, dat is toch een goed advies, hopelijk lukt het om voldoende rust te pakken. @ Shart jeetje meis wat akelijk, gaat het alweer wat beter? @ Emma, wat lastig dat het vertraging oploopt, maar je hebt nog tijd genoeg toch. Ik heb ook erg veel last van maagzuur, 's avonds gaan er standaard 2 rennies in tegenwoordig. Ik slaap ook met een voedingskussen, op mijn zij en dan die rups tussen mijn benen (ziet er heel charmant uit ja ) Kraamverband heb ik de vorige keer bij gehaald van Kruidvat eigen merk, die beviel goed. @ Bubbels, spannend, lijkt me een tegenstrijdige keuze zo. Aan de ene kant wil je natuurlijk heel graag maar aan de andere kant nog het verdriet en de angst. Sterkte@ @ hier, morgen controle en echt super veel harde buiken. Ik hoop eigenlijk maar dat de vk zegt dat ik meer rust moet houden zodat ik ook wat minder kan gaan werken..... Want nu is het werken, huishouden + 2 kinderen, proberen spullen voor de baby uit te zoeken etc. En dan nog al die klusjes die ik in mijn hoofd nog allemaal gepland heb...
@Dizzy Nou meid, dan zou ik dat zelf ook even aangeven aan de vk. Dat je het momenteel wel erg druk vind en dat het niet goed voelt. Jij voelt dat zelf het beste en dan kan zij daar op inspelen! Ik kan me dat heel goed voorstellen. Als ik nu ook al een kindje of meer had, dan was het ook erg zwaar geweest... mn honden zijn me nu zelfs al te veel. Goede tip. Ik zal ook wat extra kraamverband aanschaffen dan wat er in het kraampakket zit . En ook even wat grote onderbroeken, want dat verband gaat niet passen in mijn strings hahaha. Ik zit te wachten op de kinderwagen Zou rond 12 uur komen, spannend!
Hahaha nee dat gaat niet passen nee! Ik heb nu 1,5 kraampakket staan. Van 2 jaar geleden nog zoveel over (behalve de onderleggers). Dus ik hoef gelukkig weinig meer erbij te halen. Van de week al een hele hoop oude neutrale kleertjes gewassen en wat ik zelf gekocht had. Nu alles vouwen en even bijhouden hoeveel ik al heb van alles. M'n blaas wordt tegenwoordig helemaal verrot getrapt, dus het is een drukke dame. Vandaag en morgen lekker rustig als chris naar de gastouder is, dan heb ik even wat vrije tijd. Morgen naar uwv voor de verzekeringsarts, schijnt standaard te zijn als je in de ziektewet zit. Het zal wel , de primark zit er om de hoek, dus ik hoef me niet te vervelen.
@ilona leuk he lekker met die kleertjes bezig zijn. Hier ook weer erg actieve baby. Heeft inmiddels mijn ribben ook ontdekt. Gelukkig trapt hij of zij nog steeds niet heel hard. Tis meer trappelen haha cutie. Veel plezier bij de primark!
Thanks allemaal meiden! Het gaat weer de goede kant op met L. Ze is vandaag weer naar het Kdc. Nu hopen dat alles goed blijft gaan de komende maanden, kan even geen stress meer gebruiken! Gister de 27 weken dans gedaan het gaat nu toch wel echt opschieten! Vanochtend controle gehad en nogmaals Een bm hals meting maar die is nog mooi 4,3cm dus volgend de Gyn hoef ik echt niet bang te zijn dat de harde buiken ontsluiting veroorzaken. 7 maart krijg ik een groei echo in het ziekenhuis en gaan we aansluitend de bevalling bespreken, de Gyn gaat een kansberekening maken van de kans op een natuurlijke bevalling zonder complicaties, aan de hand daarvan zullen we beslissen of we het natuurlijk gaan proberen of dat het toch een ks zal worden. Spannend!
@Belbail Ja heerlijk dat gevoel in je keel. Denk dat ik ook maar Rennies ga halen. Grote onderbroeken zijn fijn, denk dat ik zelf nog wat bestel. Niet teveel kraamverband erbij halen hoor, 1 of 2 pakken is eerst genoeg. Wie weet valt het vloeien heel erg mee. Al kan je het altijd nog bewaren voor je eerste ongesteldheid na de bevalling (die was heftig joh) of weer weggeven. Is je kinderwagen bezorgd? Welke hadden jullie gekocht? Ik dans vandaag ook mee, 28 weken (Help, waar blijft de tijd! Moet nog zoveel doen!) @Ilona Hoeveel tassen had je bij thuiskomst? Ja lekker je blaas als trampoline. Elke keer naar de wc rennen voor kleine ***plasjes. @shart Oh blij dat ze weer naar het Kcd kon vandaag. Geeft bij jezelf ook wat rust en ruimte. Hopelijk gaat vanaf nu alles van een leien dakje. Spannend, de bevalling wordt al besproken! Even afwachten wat de gyn zegt dan. @Roosie Hoe was de controle? @hier Verbouwing is in principe klaar. Nu moet alleen alles nog drogen dus morgen naar huis is niks. Mogen nog niet douchen. Kan wel janken als ik zie hoeveel stof overal ligt. Kan letterlijk alles bij langs. Man denkt er heel makkelijk over: even stofzuigen en dweiltje erdoor is prima toch? Ja joh, en op de kasten, stoelen, banken en tafels ligt niks zeker. Om over speelgoed e.d., keukenkastjes enz. nog maar te zwijgen. Donderdag eerst maar bij het begin beginnen en het weer beetje leefbaar maken, het echte schoon-schoon moet dan langzaam maar komen. Voorjaarsschoonmaak XL komende 2 weken
Rustig aan poetsen Emma, eerst inderdaad het grove vuil en daarna per onderdeeltje alles naar je zin maken (zwangere vrouwen zijn super kritisch). Fijn dat alles goed was Shart, waarom zou je geen natuurlijke bevalling kunnen hebben? Ik heb na mijn eerste spoed ks ook een natuurlijke (ingeleide) bevalling gehad. Maar bij mij zat er tussen de ks en de volgende wel bijna 7 jaar. Hier was de controle ook goed, ook gekeken naar baarmoedermond en die was nog mooi dicht en een echo gemaakt van het geboortekanaal. Het is ongeloofelijk maar deze baby is qua groei nog steeds prima op het gemiddelde (de vorige 2 begonnen al veel eerder terug te lopen met groei). Ik voel me ook een flink stuk dikker dan voorheen Heeft iemand nog iets van Roosie gehoord?
@Emma: de Easywalker Harvey in de kleur Stone grey. Wauw hij is zooooo mooi! Echt ik kan niet wachten tot ik erachter kan wandelen met een kleintje erin! Ik wil je niet demotiveren, maar die stof blijft echt nog heeeel lang terugkomen.... Zo'n grijs laagje wat continu weer naar beneden dwarrelt. Wanneer gaan jullie er weer slapen? @Dizzy Je bent ook alweer 29 weken! Gaat snel he! Heb niks van Roosie vernomen... maak me wel wat zorgen. Maar het is hier sowieso best wel rustig momenteel... maar er speelt ook wel het een en ander he.. Onze echo gister kon niet beter, dus alles is gewoon goed met ons kleintje. We hoeven ook niet terug naar de gyn! Storm in een glas water zoals het nu lijkt. Heerlijk. Ook een kraambed geregeld, dus nog 7 weken en dan komt ie hier. Ga ik lekker veel rusten @DEMADE hoe is het nu met jou meissie?
WIJ GAAN VOOR EEN 1e, 2e, 3e, 4e, etc kindje! NOD lijst Joppie1 || 34 jaar || 2e kind || 19 januari Mamavanlois || 30 jaar || 2e Kind || ?? SoesaM || 27 jaar || 1e kind|| ?? Bubbels || 31 jaar || 4e kind || ?? Zwanger ♥ DEMADE || 27 jaar || 2e kind || 16 april ♥ Roosie91 || 25 jaar || 2e Kind || 1 mei ♥ BELBAIL || 23 jaar || 1e kind || 2 mei ♥ Dizzy || 32 jaar || 3e kind || 11 mei ♥ Emma86 || 30 jaar || 2e kind || 16 mei ♥ Shart86 || 29 jaar || 3e kind || 22 Mei ♥ Kleinefee || 28 jaar || 4e kind || 23 juni ♥ IlonavanH90 || 26 jaar || 2e kind || 3 juli ♥ Marni || 27 jaar || 2e kind || 14 september ♥ Leeuwtje1981 || 35 jaar || 2e kind || 29 september Afspraken FEBRUARI 23 || DEMADE, controle gyn MAART 01 || IlonavanH90, herhaling 20 weken echo vk 02 || Emma86, controle vk + groeiecho 02 || Belbail, controle vk 07 || IlonavanH90, controle vk 09 || DEMADE, bespreken bevalling (keizersnede) 13 || IlonavanH90, pretecho 17 || Shart86, laatste hersenonderzoek en groeiecho 20 || IlonavanH90, suikertest (thuis) 31 || Start verlof Dizzy