@Belbail Ja die laatste weekjes wordt alles zo gevoelig. Steken, krampjes, zeurende pijntjes.... het hoort er bij helaas. Ook niet zo gek want je lichaam maakt zich nu natuurlijk op voor de bevalling (die weet nog niet dat het een ks wordt natuurlijk ) Gelukkig dat je wat gerustgesteld bent na de rondleiding. Heb je nog wat speciaals gepland de komende dagen? Weet iedereen van de datum af of heb je het stil gehouden? @Roosie Ben benieuwd of die van jou zich aan de planning houdt! Had je bij Lente ook last van voorweeën? (of kunnen ook nog indalingsweeën zijn toch?) Geen idee hoe voorweeën voelen, heb ze nooit gehad. Geen gerommel of niks, bevalling begon op een ochtend gewoon. @shart Wij zitten niet ver uit elkaar qua uitgerekende datum... Dat kortademige herken ik. Ene dag is beter te doen dan de andere dag. Probeer ook alles beetje op orde te krijgen. In de ochtend moet ik op gang komen en mijn peuter helpt ook niet. Heb je het ene net opgeruimd heeft zij alweer wat anders over de vloer liggen. Hier ook af en toe gewoel onder in de buik. Spannend dat je voor een natuurlijke bevalling wil gaan! Het is pijnlijk ja (al is het herstellen van een ks ook geen pretje) maar ik vond het zeker de pijn waard. @Ilona In elk geval goed dat je zo ver voorbereid bent. Zou zeggen; probeer het wat los te laten, al snap ik dat het lastig is wanneer je niet weet waar je aan toe bent. Veel vragen stellen dus en zorgen dat je duidelijkheid krijgt. Baby moet nog wel ff blijven zitten als het kan. @Demade Weet niet of je nog tijd hebt hier af en toe te lezen maar hoop dat het goed gaat bij jou en de beeb en dat je goed aan het herstellen bent. @Hier Ach gaat z'n gangetje. Bekken gaat iets beter, ik rust nu meer. Klossen zitten onder het bed en alle andere noodzakelijke dingen voor de bevalling in huis gehaald. Pak flesvoeding moet ik nog wel halen maar dat doe ik volgende week.
@Emma hoort er idd bij.. mag niet klagen hoor. Net nog lekker even een rondje centrum gedaan. Vanmiddag ook de laatste controle gehad. Alles was prima, baby is er klaar voor! Nog 6 nachtjes en dan is het zover. Mensen om ons heen weten de datum wel en anderen zeggen we alleen dat het volgende week is. Fijn dat je meer aan het rusten kunt toegeven nu. Jij bent straks ook zomaar aan de beurt @Ilona succes morgen meis, hopelijk blijft ze nog eventjes zitten! @Roosie Hoe is het met jou? Ook al aan het aftellen Denk ik. Dinslag jouw beurt! Of is de kleine man er stiekem al???
@ilona hoe is het nu Meis? Hoe was het bij de huisarts en heb je al wat meer duidelijkheid gekregen? @emma nee bij lente had ik daar geen last van ja weleens menstruatie kramp of soms een harde buik als ik te druk was geweest. Maar dit keer Pff lijken soms wel echt weeen net alsof je lichaam het de eerste keer 'geleerd' heeft en het nu lekker uitprobeert voor de naderende bevalling! Al ga ik niet eens natuurlijk bevallen Maarja zoals jij al zei (dat weet je lichaam niet fijn dat alles goed gaat met je! En dat heb bekken wat beter aanvoelen ik weet hoe het is en Pff vandaag de badkamer gepoetst maar jeetje heb er al de hele dag pijn aan! Ik heb ook een pak flesvoeding in huis (mocht de borstvoeding niet lukken) want vind het maar eng om niks in huis te hebben voor het geval ik geen melk heb.. dan baal ik ook. Weer van de keizersnee want dat werkt zeker niet mee met het opgang brengen van de borstvoeding.. @belbail wat heerlijk Meis dat je nog even de stad in bent geweest! Ik kan het niet meer ben kapot en dan heb ik telkens rugpijn/bekkenpijn en steken in me buik, ik wandel nu gewoon kleine rondjes Hij zit nog steeds hoor! En heeft het (volgens mij) prima naar zijn zin Hahah hij beweegt er lekker op los maar ik wil hem nu wel ontmoeten ben het echt behoorlijk zat voel me zo'n bejaarde!! (Oké de klaag stand weer uit , want het is en blijft een wonder) Ja ik ben zeker aan het aftellen! Alles is gewoon klaar heb nog even gauw geboortekoekjes besteld voor uit te delen aan het personeel in het ziekenhuis en voor op Ferry zijn werk, en een paar voor de kleine kindertjes die op kraambezoek komen (eten niet altijd beschuit met muisjes) tassen zijn klaar. Tja Lets go Hihi Ben wel gigantisch bang voor de keizersnee,, heb jij dat niet? Word je gewoon bijna mama Meis!! Hoe bijzonder is dat!! Je eerste kind tja dat is toch wel heeel Bijzonder (ik weet nog niet hoe een tweede is natuurlijk) maar als je voor de eerste keer mama word, weet je niet wat je overkomt echt geloof me!! Je bent DIRECT verliefd! Het is eerste wat ik zei (ondanks alle vermoeidheid, ellende, medicatie, paniek) WAAUW WAT BEN JE MOOI!! Echt het mooiste kind die je ooit gezien heb hihi
@Roosie ik haal bewust geen kunst voeding in huis, bang dat we daar dan te snel naar zouden grijpen. Eerst alles op alles voor de borstvoeding. Nee ik ben eigenlijk helemaal niet bang. Ben zeker wel gespannen maar dat is meer omdat ik zo nieuwsgierig ben naar ons kleintje en het geslacht 😇. Wat leuk dat je dat allemaal al besteld, bij ons is het even afwachten welke kleur maar ik denk dat we het gewoon bij beschuit met muisjes houden Hihi wat beschrijf je dat mooi. Ik ben zo benieuwd! Het wordt voor jou ook vast opnieuw de liefde van je leven! @Ilona succes vandaag meid!
@belbail snap ik wel maar ik heb de vorige keer drie weken moeten kolven en aanleggen en proberen voor ik melk had dus wil niet dat de kleine straks honger heeft en ik heb niks in huis. Zeker omdat hij in het ziekenhuis ook geen voeding gaat krijgen maar wil niet langer als twee dagen niks geven. Wij gaven toen voeding met onze pink en een mini slangetje (geen fles) dan kreeg ze toch voeding binnen. Maar zonder het gemakkelijk te maken door meteen een fles erin te doen. Lente was al 450 gram afgevallen Hihi Jaa dat kan ik me voorstellen dat je super benieuwd ben ook naar het geslacht!! Ik ben ook zoo benieuwd ben een meisje gewend, maar hoe zal mijn zoon er uit zien?😍 En lijkt hij op lente? Hihi zo spannend Knap dat je niet zenuwachtig bent voor de keizersnee! Petje af hoor want Brr ik zie er toch wel tegen op maar liever een geplande keizersnee dan weer spoed en alles zoals de vorige keer
De nieuwe site! Ik vind het nog erg zoeken! Hoe is het meiden? Belbail voor ons beiden het laatste weekendje zonder baby!!!!
Wilde ik van de week uitgebreid reageren, ligt zp eruit Probeer morgen een langer bericht te typen. Nieuwe site is inderdaad even zoeken, op mobiel werkt het bij mij nog voor geen meter. Hoe gaat het met de dames die bijnaaa gaan bevallen? Nog weekendplannen? Roosie hoe gaan jullie de opvang van Lente doen?
Hai emma! Als je je telefoon op zijn zijkant houd is het wat makkelijker (ben ik nu achter haha) als je op je telefoon zit tenminste. Het is super spannend Hihi Mijn moeder die komt hier logeren zodat lente in haar eigen huisje is, vond ze zelf fijner en wij eigenlijk ook! Gewoon hAAr eigen bedje en spulletjes. Er is een brocante markt vandaag bij ons daar wil ik vanmiddag nog even heen ik hou daar van Hihi. En jullie?
Hai meisjes Hoe is t met iedereen? Sorry voor de radio stilte van mijn kant, ben lekker druk met de kamer en babywas etc. Alles is nu gewassen en morgen lekker alles strijken en inrichten! Het begint nu aardig op te schieten! Maar voor belbail en roosie helemaal! Spannend meiden! Hoe staat het met de zenuwen?
Hey shart! Geeft niks hoor Snap het ook allemaal denk dat je ook niet altijd de zin voor het forum kan vinden super leuk dat je lekker aan het rommelen bent in de babykamer! Ik ben gigantisxh zenuwachtig en heb vandaag vage pijn in me onderrug had altijd al last van me rug maar nu voelt het heel raar ook telkens harde buiken maar hoe voelen rug weeen precies weet iemand dat?
Zo he, even wennen die nieuwe site. Jeetje belbail en roosie.. Nog even en dan mogen ook jullie je kleintje armen sluiten.. Hoe was de markt roosie? Te doen?? Shart, logisch dat je soms even niet wilt reageren. Hoe is het nu met je. Je komt op mij over als een super sterke vrouw. Vind het zo knap, je zult ook wel moeten voor je andere meissie en jullie beebje. Maar jeetje meis wat een respect heb ik voor je. Hoe is t met de andere meiden? Ik heb deze ronde iets vreemds.. Ga toch weer testen deze ronde, dus dacht Op dag 10, even testen... Moest werken dus getest, weggelegd en miet meer naar gekeken, kom ik s'avonds terug zie ik echt een donker streepje. Vandaag weer rond zelfde tijd getest en die is lichter... Dat kan toch niet.. Dat ik nu deze ronde al op dag 12 of 13 m'n ei heb... Heel vreemd maar blijf even doortesten... Vandaag voor t eerst m'n vriendin weer gesproken. Ze is zo sterk.... Ze hebben alweer groenlicht gekregen, zei al tegen der, zou mooi zijn als we op nieuw samen weer zwanger mogen zijn, bij onze eerste ook samen mogen beleven, zit 3 dgn tussen onze kids. Fijne avond xxxx
Ooooh dames wat wennen die nieuwe site. Mijn hemel, hoe ik hier in hemelsnaam beland ben weet niemand. Dus ik hoop straks weer normale mailtjes te krijgen van reacties. Mamavanlois, even door testen misschien en gewoon regelmatig gezellig maken. Het kan soms wisselen! Even ego, mijn vitamine b12 was tekort, heb inmiddels de 2e injectie gezet. Groeiecho was afgelopen woensdag iets positiever maar ik heb het idee dat ze de omtrek van de beentjes deels mee gemeten hebben omdat die kleine zo in de weg lag bij mijn navel. Maar die zou nu van p6 naar p13 gegaan zijn. Krijg nu over 3 weken weer groeiecho en controle bij de gyn en elke week wordt m'n bloeddruk opgemeten. Nog geen bedrust ter sprake gekomen gelukkig. Belbail en Roosie, geniet van je laatste weekendje nog!! Positief bedoeld natuurlijk dames ❤❤
Hee ladies! Even een snel en kort berichtje. Moderne site ineens zeg! Wennen... @roosie ik wil jou alvast onwijs veel succes wensen! lekker je kleine ventje knuffelen! en veel genieten! Wij moeten ons morgenochtend melden om 8 uur. In principe staan we ingepland voor een uur of half 11 dus dat zou fantastisch zijn. Ik ben erg zenuwachtig maar dat is gezonde spanning. Een jongen of meisje? Dat is nog het spannendste! Hihi. Ik ga jullie snel weer spreken. Ik zal Ilona vragen of ze jullie even wil inlichten morgen . Tot snel dames en onwijs bedankt dat ik dit zwangerschapsavontuur met jullie heb beleefd. Alle adviezen en steun echt top! op naar het volgende avontuur
Jeetje Belbail. Morgen is het zover... en wat mooi hoe je dat zegt, het avontuur zo samen beleven lijkt me ook wel heel fijn en bijzonder, iedereen snapt je gevoelens. Ik wens jullie Hee veel sterkte en ik ben zo nieuwsgierig naar jullie beebje. A boy or a girl!! Spannend!!!! Toi Toi Toi! Xxxx
@Belbail Jaaa spannend zeg! Ook fijn dat je in de ochtend ingepland staat, hoef je niet de hele dag te wachten. Zal aan je denken morgen, dat alles goed en vlot mag gaan en dat er een mooi gezond kindje op de wereld mag komen! En dan nog de vraag roze of blauw! Moet zeggen dat ik bij mezelf ook wel nieuwsgierig word nu Doe het morgen rustig aan en geef ons een update wanneer je er aan toe bent, we lopen niet weg hier @shart Ja het komt zeker dichterbij nu! Jij ook druk bezig dus. Probeer me nu ook rustig aan mentaal voor te bereiden op de bevalling. Heb een lijstje met dingen die nog moeten en elke keer wanneer ik 1 ding afstreep lijken er 3 nieuwe dingen bij te komen, haha. Hoe gaat het verder bij jullie? Lukt het enigzins om de draad weer op te pakken of juist helemaal niet. Denk toch regelmatig aan jullie en hoop dat het naar omstandigheden goed gaat. @Mamavanlois Best mogelijk dat je ineens een kortere cyclus hebt? Zou het anders ook niet weten. Heb je nog doorgetest? Zou geweldig zijn wanneer jij en je vriendin samen zwanger mogen zijn. Is er bij haar nog onderzoek gedaan en is er iets uit gekomen? Nieuwe site is ff wennen ja. Maar gaat al beter dan paar dagen geleden. @Ilona Rustig aan blijven doen, hoop zo dat de kleine meid nog even kan blijven zitten. Lukt het met de injecties? Nog even doorbijten, het eindstreep komt ook voor jou langzaam in zicht. @roosie Hier nog geen (oefen)wee te bekennen. Weet ook niet hoe rugweeën of beenweeën aanvoelen, ik had "gewoon" weeën. Indalen heb ik ook nooit wat van gemerkt. Je bent er dus helemaal klaar voor lees ik Hoe was de markt, was het nog te doen? Gisteren nog een gezellige middag/avond gehad bij een vriendin waar ik al heel lang mee af wilde spreken maar telkens kwam er weer iets tussen. Koningsdag nog even naar de vrijmarkt en verder maak ik geen plannen. Lijkt me voor Lente ook het fijnst in haar eigen huis. Zeker wanneer papa en mama er niet zijn en alle drukte rondom de geboorte. @Hier Donderdag controle gehad en alles was goed. Tot mijn verrassing kreeg ik nog een echo. Baby lag in een zeer bijzondere positie, alles zat op 1 plek. Beentjes en voetjes, armpjes en handjes allemaal bij het hoofdje. Verloskundige vond het zo grappig dat ze maar bleef kijken en aanwijzen. Hoofdje gelukkig wel naar beneden. Hopelijk is hij of zij bij de volgende controle ingedaald. @REST Hoe gaat het met de andere meiden? Nieuwe site ook zo wennen?
Ik reageer morgen even uitgebreid hoor! Lieve belbail heeel veel succes morgen Meis je kan het!! Morgen heb je jullie mooie wondertje in je armen! Geniet van elk moment en van jullie nieuwe gezinnetje! Ik denk aan je!!
Belbail heel veel succes vandaag meid! Geniet ervan! Zo bijzonder Emma: het gaat nog steeds met ups en downs, er is nog heel veel verdriet maar ook een blij gevoel over de komst van de beeb. Hoop ook echt dat het niet nog ruim 3 weken zal duren voor ze zich meldt heb zelf 10 Mei in m'n hoofd als datum, zou dan 38+2 zijn, was bij K. Ook. Spannend dat jij het geslacht niet weet! Heb je zelf een gevoel erbij? Of qua geboortedatum? Ilona: sterkte meid. Fijn dat ze alles goed in de gaten houden. Mamavanlois: spannend meis, ik duim dat jullie weer samen zwanger mogen zijn met een goede afloop dit keer! Rest weet ik ff niet meer, sorry! Ben echt zo moe elke ochtend als ik wakker word ik slaap denk ik toch niet echt goed. Vandaag 36 weken! Nog 1 weekje en ze mag gewoon komen! Vind het echt spannend worden
Belbail nog eventjes! Hopelijk ben je over een paar uurtjes volop aan het genieten! Shart logisch dat je moe bent... Wat denk je van alle emoties, die vragen wat van je. En je bent ook nog hoogzwanger. Ben blij dat je toch ook nog kan genieten van het meisje in je buik. 10 mei klinkt als een mooie datum! Zelf niet een voorgevoel over de datum. A kwam met 40+4. Denk dat deze wel ietsje eerder komt. Hoop dat hij/zij in elk geval blijft zitten tot 39 weken. Qua geslacht had ik vooral in het begin heel sterk het gevoel dat het een jongen is maar inmiddels ook al paar keer gedroomd van een meisje, haha. Mij maakt het niet veel uit. Geboortekaartje hebben we een mooie roze en een mooie blauwe variant van en heb veel unisex in de kast, plus nog een paar leuke pakjes voor zowel jongen als meisje. Kan me op beide verheugen. Roosie laatste dagje voor jou! Niet te druk maken hoor, komt helemaal goed. Hoe laat mag jij je morgen melden?