Oh Dior, wat een lastige positie! Persoonlijk, als ik jou was zou ik ondanks het verleden wel contact met hem opzoeken. Ik weet niet wat of hoe 't is gebeurd en waarom er geen contact meer is, maar als je vader komt te overlijden, zal je er waarschijnlijk spijt van krijgen, dat je hem niet meer hebt kunnen zien. Aan de andere kant, als hij inderdaad jou zou willen zien + het kindje in je buik zou hij ook de eerste stap kunnen zetten! Al is het maar door middel van een brief die hij jou ( half ) zus geeft. Wat zegt je gevoel? Wat wil jij? Nog even over je vorige zin; ondanks het verminderde vruchtbaarheid weten we dat een kindje op natuurlijke wijze er in zit. Dit voelt natuurlijk erg fijn. Het bloeden was vanmorgen minder, maar nu door het tillen en vele lopen voel ik het weer "stromen". Ik wacht af tot het bloeden gestopt is en dan gaan we er weer voor! En dan kijken of het geluk ons ergens brengt. De kinderwagen halen we a.s. vrijdag wel gewoon op. Voor die prijs en (nieuw)staat vind je 'm nergens meer. Mocht de kinderwagen naar verloop van tijd me in de weg staan, dan verkoop ik 'm wel weer! Dior, het enige wat ik je kan zeggen is; luister naar je gevoel! Wat je keuze ook zal zijn. Krijg er geen spijt van! Liefs en een dikke knuffel
He meiden, G89: ja dat is wel de troost bij een miskraam, je weet nu in ieder geval wel dat je lijf goed werkt en dat je normaal zwanger kan worden. Ik leef echt met je mee, ik hoop dat je het een plek kan geven en snel weer zwanger wordt! Dior: ik ga mee in wat G89 zei over je vader. Het blijft toch je vader, je zou ook tegen je zus kunnen zeggen dat hij contact op zou mogen nemen met je, dan leg je het bij hem neer, zonder dat je hem zelf hoeft te contacten. Maar als dit niet goed voelt, en je hebt zelf totaal geen behoefte om hem te zien, dan niet natuurlijk. Het gaat om jou. Misschien denk je er over een tijdje anders over als je je kleintje in je armen houdt. Hier alles goed. Iedereen leeft heel erg mee. Mijn ouders komen vandaag godzijdank thuis van 3 weken vakantie. Heb mijn moeder erg gemist, die wil je toch graag in je buurt hebben als het bijna zover is. Niet dat ze bij de bevalling is, maar ver weg in Frankrijk is weer het andere uiterste. Als de baby is geboren wil ik m natuurlijk het liefst als eerste aan mijn ouders laten zien. Verder nog geen tekenen, ik verwacht dat het allemaal nog wel even gaat duren. Veel liefs en sterkte.
Hee meiden! @ G89 Ik hoop dat je snel weer zwanger mag worden, en groot gelijk van die kinderwagen voor z'n leuk prijsje zou ik hem ook niet laten staan. Doe het verder rustig aan meis. @ Dior Ik ben het ook met G89 en Lien eens. Het is natuurlijk ook wat jou gevoel zegt. Ik hoop dat je snel een besluit kan maken. @ Lien het schiet echt al op he! Fijn dat je ouders weer thuis zijn. Mijn ouders gaan eind september 5 dagen weg en ik heb nu al zoiets van ow als de kleine maar niet 2 weken eerder komt Want wil heel graag me ouders bellen als de kleine er is. Succes ermee!
Hey Meiden Omdat hier toch niemand anders komt kan ik wel vertellen waarom ik geen contact meer met mijn vader heb. Hij heeft mij jaren zwaar misshandeld lichamelijk en geestelijk, om een klein voorbeeld te noemen is mijn nekslotje kapot door het geweld waarmee hij mijn hoofd tegen de muur aansloeg...Vroegen door de kinder beschermin ook na jaren met spoed uiteindelijk uit huis geplaatst.
Jeetje Dior, wat heftig. Ja dit verandert wel n hoop natuurlijk als je t zo vertelt. Een vriendin van mij is ook jarenlang mishandeld door de vader maar heeft nu wel weer contact, ze zien elkaar af en toe. Hij is erg veranderd. En zij is nu volwassen waardoor ze een hele andere relatie hebben. Ik heb zoiets nooit meegemaakt dus ik kan er niets van zeggen. Ik denk alleen: ik zou niets doen wat jij niet wilt, waar jij je niet prettig bij voelt. Alleen als je zelf behoefte eraan hebt. Maar ik heb natuurlijk geen idee hoe jij je nu voelt t.o.v. je vader. Het lijkt me sowieso heel moeilijk!
Ik sluit me aan bij Lien. Ook al besluit je niet te gaan, probeer je niet schuldig te voelen. Je vader heeft het vroeger zelf zo ver laten komen en nu moet hij op de blaren zitten. Ik heb vandaag de verloskundige nog gesproken in Hoensbroek en aan de hand van ons telefoon gesprek vond ze dat ik nog te veel bloedde. Eigenlijk zou het nu al minder moeten zijn geworden, maar voor mij voelt het alsof het er nog uit loopt. Vandaag om 12u moet ik in het ziekenhuis zijn in Heerlen. Daar maken ze een echo omdat kijken of het vruchtje er ook echt uit is. Het vliesje wat er afgelopen woensdag uit kwam, daar zag ik geen kindje in zitten en schijnbaar kun je met zes weken toch al wel een mini mensje zien, maar die heb ik niet kunnen ontdekken. Die woensdag heb ik het helemaal uit elkaar gehaald en daar kon ik ook geen mini mensje ontdekken, dus de VK denkt dat het evt nog in mn baarmoeder zit. Door middel van een echo willen ze kijken of het allemaal goed schoon is. En daarbij heb ik met vlagen nog pijn in m'n onderbuik. Gisteren zijn we over verhuist, dus alles staat op zn plek. Tijdens het uitpakken kwam de klap. Toen begon het echte besef pas te komen. Gelukkig heb ik veel steun aan mn vriend en mn schoonzusje.
@ G89 Fijn dat je steun hebt van je vriend en schoonzus. Hoe is het gegaan in het ziekenhuis vanmiddag? En het komt nu ook allemaal tegelijk ook zo met de verhuizing erbij. Sterkte meis! @ Dior Wat een heftig iets zeg Dit is niet niks en ik zou echt doen wat je gevoel zegt! Succes met het maken van een keuze! @ Lien nog een paar daagjes spannend!!
Nou, het was een "normale" miskraam. Verder was alles goed. Mijn HCG waarden stonden nu al op 10,5 dus een zw-test zou al negatief uitslaan. De arts zei; dat ik over +/- 2 weken wel weer een ei-sprong zou hebben. Dat klonk wel fijn. Volgende week maandag 10 aug heb ik nog een controle afspraak. Misschien dat ze dan ook kunnen zien of mijn ei al opspringen staat.
Dankjewel meiden! Ik heb veel aan de raad van een vriendin gehad. Zij zei nu is hij oud en moet hij ineens na al die jaren weer contact hebben, en wil jij dat deze man jouw kind vast houd en nog een hoop ik heb er echt wat aan gehad. Dus nee ik kan het niet ik heb het ook vaak genoeg wel al geprobeerd en toen ging het steeds fout. Al voel ik me schuldig maar tja zoals zei ook al zegt als iemand zich schuldig moeten voelen is hij dat wel. Ik kan deze stress nu ook niet gebruiken!
@G89 Toch een MK zoals je wel al dacht kan me voorstellen dat je je nog steeds deprie en verdrietig voelt dit zal ook nog zo blijven zelf als je overnieuw zwanger bent zul je er aan terug denken maar dat is niet meer dan logisch. Toch hoop ik wel dat de nieuwe baan en de nieuwe woonplek je zoveel afleiding geeft dat je je gedachten tot wat anders kunt zetten en je gauw weer wat beter in je vel zit. Wat ik het aller meeste hoop is dat je heel gauw weer zwanger zult zijn meid, en dat het dit keer goed gaat. In gedachten ben ik veel bij je geweest. Misschien zie ik je 10 aug ik heb dan ook een afspraak bij de gyn vd Heide. @Lien hoe was de vakantie van je ouders bevallen? Nog maar 6 dagen whow dat is snel gegaan. @Rose Jij bent al bijna 30 weken gaat ook als een wervelstorm zo snel
@ Dior goed dat je een keus hebt gemaakt! Het belangrijkste is het kleine wondertje in je buik en daar kun je geen stress bij gebruiken! Ik snap je keus en vooral na je verhaal! Probeer maar lekker te genieten van dat mooie wondertje in je buik. *knuffel* p.s ja zondag al 30weken, pff begint toch wel dicht bij te komen nu. En jij ook al op de helft! Wat gaat de tijd toch snel he?
He meiden Dior: goede beslissing! Je moet zoiets alleen voor jezelf doen en niet voor hem. Pech voor hem. Ik snap dat je je schuldig voelt, maar dat is onzin. Hij moet zich schuldig voelen en beseffen dat het zijn eigen schuld is dat hij zijn kleinkind niet kan zien. Probeer het van je af te zetten, geniet van je zwangerschap, daar moet je je nu lekker op concentreren! Het gaat om jou! G89:goed dat alles helemaal is nagekeken. Sterkte. Hier alles goed. Had vannacht soort van ongesteldheidskrampjes. Zullen wel voorweeen zijn, werd er wel n beetje zenuwachtig van! Maar t zegt allemaal niets maar is wel spannend. Heb vandaag mn eigen geboortekaartje gemaakt, grappig he?! Is nog niet helemaal af maar t is wel grappig geworden. Ik hou jullie op de hoogte!
oww spannend Lien! Wat ben je creatief geweest zeg Leuk een eigen ontwerp. hopelijk heb je snel babynieuws
@Rose heb je zenuwen of vind je het wel lekker dat het zo snel gaat? Wanneer ga je met zw verlof? @Lien Voor weeen ik ben helemaal opgelaten voor je zo spannend het idee dat het nu elk moment zo ver kan gaan, en je lichaam je dit ook laat weten.Ik hoop dat wij het kaartje snel mogen bewonderen, tenminste je scant toch wel 1 in voor je album he? Ik heb net lekker broodjes in de over gezet voor een weekend ontbijt
@ Dior nee heb geen zenuwen (nog niet) Maar vind het allemaal zo snel gaan de tijd. Ik weet nog goed 2 feb de dag van de positest en nu ben je al 30 weken. Ik moet nog 4 weken werken en dan lekker 6 maanden thuis @ All! Nog leuke plannen voor het weekend?
Yeps maar ik neem nog 8 weken vakantie op die had ik nog staan. Heb dit jaar nog niks opgenomen en had nog 4 weken van vorig jaar. En dan als ik begin dan heb ik nog 7 weken staan
Wat lekker zeg Rose! Geen plannen voor 't weekend. We hadden even naar Valkenburg willen gaan, want er is zomertour met o.a. Jan Smit, Stef Ekkel e.d. Maar zag net op internet dat het om vijf uur al afgelopen is en het regent nu, dus dat wordt gewoon beetje niets doen en tv kijken. Jullie nog plannen?!