Mn vader en stiefmoeder hebben dat vinyl gegeven als verjaardags cadeautje voor ons beide. Ik was dan 04-02 jarig en Antonio is 01-03 jarig. Het is een moeilijke stap hoor een dier weg doen, maar ik denk idd dat het wel het beste is. Wij hadden ook een hond die alles onder poepte en plaste als we weg gingen, ook op de bank! Die bank hebben we na 1 jaar weg moeten gooien, terwijl dat nog een goede mooie bank was. De duppel was voor mij dan ook, toen we hier kwamen wonen en hij 5 min even in de keuken "opgesloten" werd ivm verhuizen van spullen, omdat hij ons anders voor de voeten liep. In die vijf minuten had hij alles onder geplast en gepoept en dat terwijl hij een half uur dr voor fatsoenlijk uitgelaten was.. en al zijn behoefte gedaan had. Het was een echte buiten hond, die gewoon op een boerderij moet rond lopen! Ik laat me geen hond m'n meubelaire ( schrijf ik dat goed?? ) verzieken
@Rose Ik moet 29 mrt weer gaan werken, ik heb 2 weken vakantie er achteraan geplakt. Fijn dat het je goed is bevallen. Wel vreemd zeker of niet? @G98 Dat is een handig en lief cadeau @Kat Ik heb het er zo moeilijk mee dat ik nog niet heb gereageerd op het mailtje van de persoon die haar wilde. Kreeg ik net een mail ze is inmiddels voorzien.... Hebben we even uitstel.
@ G89 leuk cadeautje hoor!! En ik snap dat wel pff zou ook niet goed van worden als onze hond alles onderpoepte en pieste in een half uur tijd terwijl je hem gewoon uitgelaten hebt. @ Dior ja was weer wennen en vreemd maar heb er weer zin in Lekker je hebt nog even verlof geniet er nog maar van voor je het weet is het weer voorbij!
Ja de tijd vliegt echt voorbij Dex is alweer 2.5 mnd onderweg naar 3 mnd Volgende week gaan we met hem naar een Osteopaat kijken of deze iets kan doen. Ook hebben wij een speciale fles besteld dr.braun de dirfax helpt niet genoeg, hopelijk deze wel.
Fijn dat je eerste werkweek goed bevallen is! Zal even weer wennen zijn om in een heel ander ritme te komen.. Hier zal deze maand geen plakbeeb komen! We hebben maar 3 dagen voor de eisprong geklust en daarna niets meer. Het staat allemaal even op een laag pitje...
Hoi meiden daar ben ik weer sorry!! Hoe gaat t bij juliie? Hier alles heel goed. we hebben een eetstoel gekocht want celien kan zitten! Volgende week is ze 6 maanden en gaat ze voor het eerst hapjes eten. Gaan jullie er al mee beginnen? Dikke kus!!
Hee Lien fijn dat alles goed gaat, Eva krijgt al vanaf 4 maanden hapjes en ze vind het heerlijk Echt leuk om te zien brocollie lust ze niet de rest wel Hee maar wat goed dat ze al kan zitten. Kom je wel verslag doen hoe het ging de eerste keer met de hapjes
Ik moet zeggen, dat ik het echt goed vind dat jullie daar zo vroeg mee beginnen! Mn zwager en schoonzus, die zijn zo lax dat ze pas bij 9 a 10 maand begonnen zijn en als hij 't dan ook nog weigerd, dan stoppen ze er mee en duwen er weer een fles in! Oh wat makkelijk!!
Jeetje G89 dat is wel heel laat ik moest op advies van cb al beginnen. nog 1 dagje werken dan weer lekker weekend
Ja hé! Dat vond ik ook al, maar hij zit wel echt super in het gewichts en lengte schema! Hij is 11 mnd en 9,4 kilo en 74cm en volgens het CB tabel is dat perfect. Ik moest dit even na checken, want geloofde dr geen snars van, maar het is inderdaad waar! Ik heb nu lekker weekend. Afgelopen dinsdag was bekend, dat ik vrijdagmiddag lekker vrij had. Er waren geen kids ivm optocht van carnaval, dus ik hoefte alleen maar de ochtend (VSO) te werken. Kom ik dr vanmorgen aan om 07:10 en snel de mail gecheckt en ander papier gebeuren... Om 7:40 nog geen kids ( er zouden dr maar 2 komen ) dus even naar papa gebeld! Aangezien hij wel gezegd had dat ze zouden komen. Zegt hij dood leuk; oh ja! Shit helemaal vergeten. Ik heb de hele nacht niet geslapen, dus heb ze naar oma gebracht en ben vergeten af te bellen.... GRR WOEST!!!! Ik heb de halve nacht amper kunnen slapen en zit nu als een dooie vogel achter de pc met slaperige ogen, maar slapen overdag lukt me gewoon niet! Gaan jullie carnavallen dit weekend? Dior, hoe is het met Dex?
@ G89 mooi klote dat hij niet even gebeld heeft Wij gaan niet carnvallen dit jaar slaan we een keer over. Misschien volgend jaar weer. Moet zeggen heb er ook helemaal geen zin in Fijn weekend allemaal!
G89: ja flauw hoor dat ie niet afbelt. Zit je daar! Hier alles goed. Zo leuk, Celien heeft vannacht voor t eerst in haar ledikant geslapen. Ze vond t heerlijk zo'n groot bed! Volgende week allemaal nieuwe dingen: borstvoeding afbouwen en haar eerste hapje. Ik zit te denken aan rapley, kennen jullie dat? Dat is dat babies zelf eten. Ik zal binnenkort een filmpje linken van youtube. Tot snel!
@Lien Celien 6 maanden jippie, het eerste halfjaar zit erop. En al zitten whow en dat is leuk kan ze mee aan tafel zitten.rapley nee niet van gehoord ik ga wel eens even google ben wel nieuwschierig. Leuk he al die veranderingen. @Rose Wat goed dat Eva al alles eet zeg, ik wil Dex ook graag met 4 maanden hapjes gaan geven. @G89 Dat is inderdaad erg een baby kost nou eenmaal tijd! Gelukkig is wel alles verder goed met hem. Ga jij carnaval vieren? Wij niet. Vanavond moet je maar vroeg je bedje in kruipen. Wel erg onbeschoft van die vader zeg! Vraagje weet jij mocht het nodig zijn of er nog plaats is bij jullie op de kinderopvang in Nuth op dins woe en don? @All Het was zo erg met Dex dat ik heb besloten deze week niet langer te wachten tot woensdag als ik naar de osteopaat kan. We gaan nog wel maar ik was echt bang dat het even helemaal mis was. Het huilen de pijn werd steeds erger hij stopte soms leek het met ademen, als hij dan een dutje van 10 min deed overdag de rest kon hij van de pijn niet slapen wilde wel maar lukste niet, maar goed was ik bang en keek steeds naar zijn borstje of hij nog ademde. Hij was ook helemaal bleekjes zo zielig en zo van streek (wij ook) Ik ben naar de HA geweest en hij heeft waarschijnlijk Reflux de HA wist het bijna wel zeker. Veel spugen doet hij niet meer ja soms met vlagen maar hij heeft waarschijnlijk gewone en verborgen Reflux bij verborgen zie je het dus niet altijd. Hij vroeg me of Dex altijd zijn hoofd strak naar achter gooide en overdag vaak kauwt ook als tie niet eet JA. Donderdag moet hij terug naar de kinderarts in het ziekenhuis. We hebben de tip gekregen om Nutrilon in het eten te doen en hem na het eten minimaal een half uur goed recht te houden. Door de Nutrilon kan het eten niet goed in iedergeval minder omhoog komen. De Nutrilon had ik al in huis tegen het spugen maar heb het niet gebruikt, bang voor krampjes en in het begin dacht ik juist dat die pijn zo'n erge krampjes waren. Sinds gisteren dus dat spul in het flesje en lekker lang met hem blijven zitten na zijn fles en eindelijk heeft hij weer geslapen en VEEL GESLAPEN. Cherm had wat in te halen geloof ik. Hij heeft wel nog steeds dat hij pijn heeft en ook best veel huilt maar ik merk het verschil als hij huilt van de pijn en dat hij perse op de arm wilt. Hij wilde al veel op de arm maar nu eigenlijk het liefste de hele dag. Verder gaat alles gelukkig goed. Wij hebben sinds vandaag ook een andere goedkope auto, voor een jaartje of zo of iets langer totdat we geld hebben voor een betere auto. Nou ik ga ook eens een warme chocomel maken lekker Ik heb helemaal een stijve nek en pijnlijke rug en armen van het vele dragen, en hem in bedwang te houden.
@ Dior, Wij hebben in Nuth ook een wachtlijst. Je zou eens kunnen informeren, maar over 't algemeen is de wachttijd 6 mnd ( dacht ik ) Moet je even op internet het nummer op zoeken SKN Nuth. Jullie hadden toch al een ander KDV op het oog? Is de wachttijd daar zo lang dan? Of brengen jullie Dex daar liever niet heen. Wel fijn dat er een oorzaak gevonden is zeg! Hou het wel even goed in de gaten, want op den duur kan er een slokdarmontsteking ontstaan. Normaal gesproken hoort het zelf te verminderen/verdwijnen, maar Dex loopt er al een poosje mee! Heb je deze twee tips wel eens geprobeerd; Het eerste half uur na de voeding rechtop Probeer kleinere voedingen te geven, wat vaker per dag Ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid krijgt! @ Lien, Zes maand!! Weer een nieuw mijlpaal!! Wat gaat de tijd toch snel. Ik kan me nog zo herinneren, dat je zwanger was! Geld trouwens ook voor Dior en Rose! Ik heb wel eens gehoordt van de Rapley methode, maar ik ben er niet zo kapot van! Ik vind het een beetje eng bij zulke jonge baby's! Als ze rond de 10 a 11 maand zijn, dan vind ik het wel goed om te proberen, zodat ze ook hun reflex kunnen ontwikkelen en hun fijne en grove motoriek. Maar wie weet gaat het hartstikke goed bij Celine. Ik ben erg benieuwd wat ze van de nieuwe smaken vind! @ Rose, Ik ben sowieso geen carnavaller! Ik heb ook helemaal geen stapper! Vroeger toen het stappen "niet" mocht omdat je te jong was, vond ik het super om te gaan en oh wat een kick als je bij de beveiliging stond en je mocht zomaar door lopen zonder dat je ID gevraagd werd! Maar toen ik eenmaal 16 werd en legaal naar binnen mocht, vond ik dr geen zak meer aan! Kortom, de laatste keer dat ik echt ben wezen stappen is zeker 5 jaar geleden! Zo nu en dan doen Antonio en ik wel eens een drankje in de kroeg, maar eigenlijk sinds we hier wonen ook niet meer. In Zutphen kenden we heel wat mensen en kwamen we vaak bekenden tegen en bleven dan plakken, maar nu niet!
@G89 Ja we hadden kinderopvang maar deze is opgezegd, omdat je 2mnd van tevoren moet afzeggen. En aangezien Roland zijn werkgever niet duidelijk was of er nog werk over 2 mnd is/was. Nu is er na mrt waarscheinlijk wel nog werk maar na de mnd erna is ook weer onduidelijk. Heel onlogisch en een heel verhaal want elke mnd krijgt hij max pas 10 dg van tevoren meestal korter dat het weer met een mnd verlengt is en dat gaat dus niet als je 2 mnd opzeg termijn hebt. Ik leg het je de 25e wel allemaal utgebreid uit De oorzaak van Dex zijn pijn is nog niet 100% zeker don na de kinderarts krijgen we te horen of dit het id is. Hopelijk zijn vrijdag alle pijnen bij Dex weg na het bezoek aan de ostepaat woe en kinderarts donderdag. Wat een mooie bank!
Jeej, wat een onzekerheid zeg! Hopelijk blijft het werk doorgaan! Ik zou gewoon eens bellen naar SKN als ik jou was. Hoeveel dagen/uur blijf jij werken? Hier een foto van de bank, zoals die nu bij ons in de woonkamer staat...
Mooi bank!! Leuk huisje hebben jullie... Nou hier weer lekker weekend nou hopen dat het weer een beetje meezit en niet z'n pokke weer als vandaag die regen pfff.
Dior, Goednieuws, die wachtlijst van SKN is momenteel niet lang, maar dan zou ik wel z.s.m bellen! Ik vind het een beetje lullig om te zeggen, maar zouden we de afspraak van 25e kunnen verzetten naar een weekje later? Er komt een goede vriendin van mij langs uit Zutphen en die kan alleen maar die dag komen! En schoot me naderhand pas binnen, dat ik ook met jou afgesproken had! Forgive me!!! Vandaag ongi geworden, op naar ronde 19.....:x