Onze buren hebben gisteren een jong pimpelmeesje gevonden. Ze stonden er bijna op. Hebben de dierenambulance gebeld maar zij wilden niet komen .De natuur moest het maar oplossen, maw laat het beestje maar door een kat oid opgevreten worden!! Hij kan nog niet eens vliegen. Nu is hij dus bij de buren. Ze hebben ook kippen en geven hem nu gedroogde wormpjes geweekt in water. Hier mensen die vogeltjes opgenomen hebben en tips hebben ? Vraag me sterk af of hij nu uiteindelijk nog terug de natuur in kan??? Hij gaat natuurlijk alle basic skills die hij anders van zn moeder zou leren missen.
Bel eens naar een vogelopvang, volgens mij nemen zij zulke beestjes wel op. Zou ik ook niet kunnen hem/haar kattenspeelgoed laten worden.
Meestal is moeder of vader gewoon in de buurt. Hier zijn net de jonge merels uit het nest en die lopen door de hele tuin. Ze worden op hun wenken bediend door pa en ma. Gewoon laten zitten dus. Als ze het al hebben gepakt, kunnen ze het beter naar een vogelopvang brengen. Tja, en die kat, dat is de natuur. Niet leuk, maar zo gaat dat nu eenmaal.
Dit vogeltje kan nog niet vliegen. Ik vind het altijd vrij gemakkelijk om over de natuur te spreken, dan zouden wij ook onze kinderen niet naar de dokter brengen als het ziek is. Kanker niet bestrijden etc.. Ik zou die kat wegjagen!
Een ekster of een sperwer die een klein vogeltje vangt is natuuur, die krijgen geen vogelbrokken 's avonds, maar poekie of Felix hoeven dat niet die krijgen kattenbrokjes en slopen alleen het vogeltje als speelgoed. Gelukkig kan je voor Poekie of Felix ook levenloos speelgoed aanschaffen...
Lees net btw dat het verboden is om wilde vogels te houden, dus heb haar een link gestuurd van een opvang.
Tuurlijk, die jaag ik zonder vogeltjes ook weg die vieze schijtbeesten (maar dat is weer een andere discussie)
Het mag idd niet, dacht dat als je ze op wil vangen je moet zorgen dat ze binnen een x aantal uur bij de opvang moeten zijn. De meeste vogeltjes die gewoon thuis bij iemand opgevangen worden gaan helaas meestal dood.
Baat het niet dat schaadt het niet (hooguit je BH dan) en dan post je even een foto van de vogel met een big smile