Hoi dames, De laatste tijd heb ik extreem last van een rare druk op mijn ogen en krijg dan rare lichte flitsen/vlekjes voor mijn ogen en het punt waar ik me dan op concentreer zie ik helemaal niks meer. Het zijn van die vlekken die je normaal wel eens ziet als je je ogen dicht heb.. Als ik dit heb kan ik echt niks meer en moet ik zitten tot het weg trekt. De ene keer is dat na 10 minuten, maar afgelopen donderdag en vandaag heb ik er wel ruim 25 minuten last van gehad. Zodra het over is heb ik enorm pijn in mijn hoofd.. Verder heb ik nergens last van als dit optreed het trekt alleen enorm, zie niks meer, kan niks meer en moet echt gaan zitten wachten tot het weg is en dan die hoofdpijn. Het komt ook 'zomaar' opzetten, niet nadat ik bijvoorbeeld heel druk ben geweest ofzo. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik moet maandag weer naar de verloskundige dus zal ik het hier ook even navragen.
Kan migraine zijn maar omdat je zwanger ben denk ik aan zwangerschaps vergiftiging, dus zou ze zoiezo even nu bellen om te overleggen???!
Bedankt voor je snelle reactie! Ik weet wel dat ik dit voor mijn zwangerschap ook een paar keer heb gehad, maar niet zo extreem als dat ik het nu heb en heb het toen genegeerd. Maar over zwangerschapsvergiftiging nog niet nagedacht. Ga meteen maar even bellen.
Bellen kan idd geen kwaad! Fijn dat je t even doet want t klinkt niet fijn! Dan kunnen hun beoordelen of t onschuldig is of misschien wel serieus. Sterkte!
Nou heb gebeld en uitgelegd en volgens haar niks om me druk om te maken, omdat ik geen vocht vast hou en misselijk ben. Ze vroeg of ik hoofdpijn had en dit heb ik wel heel extreem maar geen reden genoeg om te zeggen dat het iets zou kunnen zijn. Ze zei anders ga ik letterlijk zoeken naar dingen.. Ze vroeg op welke momenten ik er last van had, nou niet specifiek als ik druk ben want vandaag zat ik rustig in de stoel en kreeg ik er last van.. Volgens haar komt het, omdat het einde in zicht is en me gezichtsvermogen dan wat minder kan worden en ik rustig aan moet doen.. Maar dit doe ik al.. Maandag moet ik weer op controle en moest het maar even afwachten.. Als ik er nog last van ging krijgen voor maandag moet ik wel weer contact opnemen..
Ik vind dit een raar antwoord van je verloskundige. Hoofdpijn en sterretjes zien is altijd een reden om de bloeddruk te meten en even een urine onderzoek te doen.
Ik heb dit ook gehad bij mijn eerste zwangerschap. Echt precies zoals jij het omschrijft, inclusief slechter zien en enorme hoofdpijn. Bij mij vond de verloskundige het ook totaal niet alarmerend. Uiteindelijk nooit hoge bloeddruk/zwangerschapsvergiftiging gekregen dus het was bij mij in elk geval iets onschuldigs. Ik vind dat ze bij dit soort klachten moeten checken of je bloeddruk ok is, geen eiwitten in de urine en ook even ijzer bepalen. Voor de zekerheid. Hopelijk is het bij jou ook niets.
Idd hoe is het nu? Ik heb ook zwschapsvergiftiging gehad en ook ik kon op een dag niets meer zien en had hoofdpijn. Ik mocht gelijk langskomen en zat binnen een uur in het zk omdat mijn bloeddruk te hoog was. Ik vindt de reactie van je vk maar vreemd en behoorlijk onprofessioneel...!
Klinkt als migraine. Het begint met het zien van een aura en dan komt de hoofdpijn. Tijdens mijn laatste zwangerschap had ik het zelfs op de ochtend van de bevalling. Aangezien je zwanger bent zou ik toch vragen of ze ieder geval even je bloeddruk willen meten.Is immers zo gedaan. Succes.
Goedemorgen dames! Het gaat wel weer nu. Na gister geen last meer gehad op de langdurige hoofdpijn na. Snap de reactie van de vk ook nog steeds niet helemaal. Lijkt mij idd ook een kleine moeite om die dingen even te controleren voor de zekerheid! Heb morgen weer me gewone controle dus zal het er dan ook nog wel even over hebben, grote kans dat ik dan een ander heb, want ze zijn met ze 6en ofzo en dan zal ik het wel even aangeven dat ik het een beetje apart vond en zal ook zeker niet weggaan voor ik ben nagechecked.
Goed zo Koosie! En mocht het vandaag weer komen opzetten, dan zou k de hap bellen als ze weer geen actie ondernemen. Echt een lakse reactie van je vk hoor! Ik heb tot 3x toe n nacht in t zkh gelegen met pijn in de bovenbuik. Bleek van mijn galblaas af te komen, maar ze liepen geen enkel risico!
Het klinkt mij ook als migraine, ook als je het voor je zwangerschap ook hebt gehad, Ik heb migraine met aura: begint met sterretjes zien, wazige vlekken, uitval van gezichtsveld (kijk ik naar een bordje welkom, dan zie ik bijv. Alleen maar kom staan...) daarna krijg ik ontzettende hoofdpijn.... Je zwangerschapshormonen kunnen hier invloed op hebben in hoeverre het duurt, dus de vorige keer 10min. Aura, nu 25 min... Misschien omdat je er meer op reageert omdat je zwanger bent... (ik raakte de eerste keer helemaal in paniek (toen wist ik niet wat het was) en duurde het wel een uur! Wat eindigde in tintelingen, niet meer uit m'n woorden kunnen komen etc. ) Nu ik weet wat het is is de aura met 15 minuutjes wel weg(als ik ergens rustig kan liggen/zitten) Ik heb het juist niet meer gehad sins ik zwanger ben, maar misschien jij dus juist weer wel.... Maar aangezien je zwanger bent is het wel even goed om extra te controleren, fijn dat je morgen afspraak hebt! Kan ze het gelijk even bekijken!
Klopt toch ook dat je gezichtsvermorgen achteruit kan gaan tijdens/na de zwangerschap? Ik heb sinds mijn 1ste zwangerschap best vaak dat ik klein vlekjes zie, of als ik te snel mijn hoofd beweeg een lichtje zie....Alleen dat dan zonder hoofdpijn. Gelukkig dat het nu is gezakt bij je. Hopelijk is alles goed bij de controle vandaag!
Nou vandaag bij de verloskundige geweest en met mij was alles goed. Bloeddruk was wederom zoals op elke controle goed en toen ik het er met deze verloskundige over had (ander als die ik aan de telefoon had zaterdag) was ze er vrijwel meteen van overtuigd dat het migraine is, ook omdat ik dit voor mn zwangerschap al vaker heb meegemaakt en dat het nu dus vaker naar boven komt bij me, omdat ik zwanger ben.. Ze zei dat er vrij weinig aan te doen is als je zwanger ben, als ik het voel opkomen een rustig plekje opzoeken en eventueel een donkere ruimte? Ik heb hier verder dus echt geen verstand van en weet niet wat ik verder moet doen als dit dus migraine blijkt te zijn.. Moet ik me dokter bellen, zodat die het kan vaststellen ofzo? Heb werkelijk geen idee.. Ook niet echt wat het inhoud verder, hoor het wel is voorbij komen bij mensen dat ze dit hebben, maar daar blijft het ook bij.. Hoop dat iemand me wat wijzer kan maken en eventuele tips voor me heeft!