baby middag slaapje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by pixie, Aug 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    mijn dochter is nu bijna 11 weken en doet smiddags een lang slaapje.

na de middag voeding rond 14.00/15.00 lig ik haar halfslapig in haar bedje. soms valt ze gelijk in slaap maar meest van de gevallen vecht ze tegen de slaap voor wel driekwartier en andere keren ligt ze gewoon wakker maar stil voor een uur voordat ze gaat slapen.
    ze slaapt dan tot 17.30/18.00. Ik maak haar wakker omdat ik bang ben dat ze dan snachts niet slaapt aangezien ze toch al niet voor 22.00 wil slapen.

wat doen jullie? maken jullie je kindje wakker of doorlaten slapen tot ze zelf wakker worden ongeacht hoe lang ze slapen?

2. Ik laat mijn kleintje gewoon liggen, maar die slaapt van zichzelf sowieso maar 1 of 2 uurtjes.. ;)

Alleen als ie bijvoorbeeld om 12 uur de fles heeft gehad en om 3 uur in slaapt valt en tot veel later dan 4 uur doorslaapt (de tijd waarop ie dus eigenlijk zn volgende fles weer zou moeten hebben), dan maak ik 'm wel wakker.

3. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik laat mijn kleintje ook liggen. Ze slaapt dan meestal van 15.00 tot ongeveer 18.00/18.30 (lekker lang). En om 20.00 uur begint ze aan de nacht. Ze slaapt dan tot ongeveer 6.30 met een voeding om 23.00

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hier slaapt ze ongeveer van 14.00 tot 17.00 ook lekker lang maar niet te lang. (uitzonderingen daargelaten ze heeft ook haar wakkere dagen)

5. meisje24

meisje24 Lid

Dec 28, 2007
    55
    0
    0
    Ik lees hier dat jullie kindjes zo'n 3 uur achtereen slapen. Mijn meisje (nu 14 wk) slaapt meestal nog 3 keer op een dag en dan iedere keer maar 1 uurtje. Is het misschien beter om haar gewoon 1 maal per dag te laten slapen en dan meteen een paar uurtjes?

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

mijn meisje slaapt soms ook 3 keer per dag een uurtje maar meestal slaapt ze 's ochtends van half 12 tot 13 uur en dan van 14 tot 17 uur, ik kijk echt naar wat ze nodig heeft en of ze moe is want dat verschilt per dag en ook per kindje. ik zou mijn kindje niet in een vast slaapritme doen overdag, maar goed ik ben ook erg flexibel, ik voedde ook op verzoek en nu heeft ze zelf een mooi schema gemaakt. het slaapritme kwam hier dus ook vanuit wat ze zelf aangaf.

7. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    eva slaapt sochtends vaak ook maar een uurtje... zit dan vaak 4 uur wakker zijn in de ochtend.. heel af en toe even wegvallen (10 minuutjes) maar geen slaap waar je haar in bed mag doen ;)

dat laat ze ook duidelijk weten.

denk inderdaad dat elk kindje anders is. maakt niet uit eigenlijk wanneer ze slapen.. als ze maar slapen (hopelijk dan snachts ook;) )

8. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

Feb 6, 2008
    237
    0
    0
    Hier net als mymiracle alles op verzoek eigenlijk.
    Hij slaapt af en toe een hazeslaapje overdag en dat hoeft ie van mij ook niet verplicht in zn bed.
    Ik heb een periode gehad dat ik dacht dat het beter voor m was in zn bed te liggen, al was het maar om te rusten en sliep ie niet.
    Daar werd ie alleen maar onrustiger van.
    Nu slaapt ie gewoon in de box, zn kinderwagen of wipstoeltje, maar net waar ie in slaap is gevallen.
    De ene keer is dat voor 10 minuten, de andere keer een uur of zelfs 2 uur, hij slaapt wat ie nodig heeft, dat regelt ie zelf...
    Hij is dan ook helemaal uitgerust, ook al is het maar 5 minuten geweest.
    Zoiezo slaapt ie eeeeerg weinig overdag en wil ie alles meemaken, alleen maar leren en spelen, de hele dag.
    Af en toe is dat wel vermoeiend en ook voor zichzelf, dus ieder uur krijgt ie van mij wel een timeout van 10 minuten.
    Gaat alles uit zn box en hang ik een handdoek over de spijlen zodat ie echt even rust heeft.
    Dan kijkt ie rustig in de rondte en speelt met zn handjes ofzo of valt even in slaap.
    Daarna kan ie er weer tegen.
    De fles van 19.00 uur krijgt ie bij ons op bed, met de rolgordijnen dicht in alle rust.
    Hij valt dan voor de nacht in slaap...
    Wel nog even wakker maken om 22.00 voor een fles, maar die gaat naar binnen op de automatische piloot :p
    Soms gaat ie al eerder naar bed, als ie rond 18.00 echt moe is krijgt ie eerder zn fles en gaat eerder slapen, gaat altijd goed tot nu toe gelukkig :D

9. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Anouschka is de hele dag beneden en slaapt daar waar ze op dat moment is. In de wandelwagen, de wipstoel, de box en heel graag op schoot. Tussen de middag als Merel slaapt (van 11.30 tot 14.30) ligt Anouschka bij mij op schoot te slapen. Ze vindt het heerlijk. Ik heb al meerdere malen geprobeerd haar in bed te leggen, maar dat was volgens haar geen optie;). Ze wil graag bij ons zijn. Ze slaapt dan overdag niet zoveel, soms wel 2 uur achter elkaar, maar meestal niet langer dan een uurtje.

10. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ieder kindje slaapt anders. Nu is het bij ons zo dat wij een meid hebben die veel slaapt. Ze slaapt eigenlijk de hele dag en is maar ongeveer bij elke voeding 1 uur wakker.
    Dus van de 24 uur is ze ongeveer 7 uur wakker, de rest slaapt ze meestal toch wel (17 uur), uitzonderingen daar gelaten.

11. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ieder kindje slaapt anders. Nu is het bij ons zo dat wij een meid hebben die veel slaapt. Ze slaapt eigenlijk de hele dag en is maar ongeveer bij elke voeding 1 uur wakker.
    Dus van de 24 uur is ze ongeveer 7 uur wakker, de rest slaapt ze meestal toch wel (17 uur), uitzonderingen daar gelaten

Share This Page