FF mijn ei kwijt (baby nu 8 weken) en jullie mening wat moet ik doen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamadieneke, 3 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamadieneke

mamadieneke Actief lid

6 jun 2009
    205
    0
    0
    mama
    zuid-holland
    Hallo,

Onze zoon is met 37,2 geboren, dmv inleiding in een bevalling van iets meer dan 12 uur. Hij is met 1 hand op zijn hoofd geboren.
    De eerste week verliep goed, met borstvoeding om de 3 uur. De 2 e week, kwam hij steeds vaker voor een voeding en gaf hij steeds meer terug. Omdat onze dochter er echt onder begon te lijden, dat mama heel de dag aan het voeden was, zijn we overgestapt op friso comfort. Hij bleef spugen en ik ben bij de huisarts geweest en heb losec 10mg gehad.
    Flesjes altijd helft heet/gekookt water voeding erbij, roeren met een lepel, en dan koud water erbij. Hij komt nu 7x voor een voeding van 120 ml en die gaan niet eens altijd helemaal leeg. Hij doet 10 minuten over zijn fles, boert goed. En geeft dan ook mondje terug. Daarna is hij heel erg onrustig, huilt/krijst/gilt. Heel hoog en heel schel. Ook overstrekt hij zich. Smorgens gaat het vrij goed en slaapt hij wel even een paar korte slaapjes zowel in zijn eigen bed of in de box daar zit geen verschil in, dan is hij rustig maar na 12 uur begint het.
    Ook komt hier 1x per week de kinderfisio sinds 3 weken, ivm een sterke voorkeurshouding. Maar alleen als hij zijn tukkie doet na de fisio is hij rustig daarna niet meer.
    Hij is hardstikke moe, en echt gewoon op en op. En als we hem dan bij de eerste moeiheid(gaapje) m in zijn bedje leggen is het het zelfde verhaal. Of zelfs nog gekker. Ook in een draagdoek of draagzak is er weinig verschil. Savonds kan hij nog wel eens een poosje rustig rechtop op mijn borst slapen eventjes, maar ook dit is meer uitzondering dan regel. En snachts is hij vaak bezig tot 12 uur. Dan slaapt hij tot ong. 4 uur en dan schone billen flesje en dan lekker naar bed. Daar ligt hij altijd nog een uur te piepen/huil/krijs/gil.
    Ook heeft hij veel poepluiers, zeker 7 bij zijn voedingen, en regelmatig tussen door verschoon ik m nog wel eens. Extra jpb mag er niet in zijn voeding van de KA omdat hij anders nog meer dun poept. Ook "blaast" hij heel veel belletjes met zijn kwijl, want als ik hem op mijn borst heb slapen, dan heb ik echt een natte plek van zijn mondje. Zuigbehoefte heeft hij niet echt, want mijn pink of speentje duwt hij meteen weg met zijn tong of handje
    Inbakeren hebben we al geprobeerd maar ook dat is geen succes want dan gilt hij alleen maar harder.

Dus bij deze een wanhopige mama,
    Heeft er iemand nog een tip?
    Ze zijn van harte welkom. Loop voor hem bij het ziekenhuis en woensdag mogen we weer komen, maar toch heb ik het idee dat we niet echt serieus genomen worden.

Thanks alvast! en sorry voor het lange verhaal!

2. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Hoihoi,

balen meid! Heb zo ook niet echt een oplossing voor je, maar wil je wel ff suc6 wensen. Waarom moet je naar de KA? Misschien heeft t er iets mee te maken? Zou als je het niet meer weet gewoon het ziekenhuis bellen en advies vragen, daar zijn ze voor. En voor je afspraak voor jezelf je vragen opschrijven en niet weggaan voor je antwoord hebt.
    Balen als je niet serieus genomen wordt.

liefs emmalotte

3. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    pff wat sneu zeg voor t manneke dat hij zich niet lekker voelt.
    Want dat is wel duidelijk.
    Wat bij mij op komt is koemelkallergie, maar of dit echt zo is....

Ik wil je wel heel veel sterkte wensen en vertel ook de ka dat je je niet serieus genomen voelt.

4. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hoi. jamie had in het begin heel erg veel last van buikkrampen. deze kwamen na zijn flesjes. het hielp dan om hem op zijn buikje te leggen en op zijn rug te aaien of anders om en hem gewoon op zijn buik te aaien. ik heb mezelf sinababy aangeschaft (homeopatisch middel tegen krampen) en dit hielp aanzienlijk! misschien dat is proberen? omdat je zegt dat hij gilt en zich ook helemaal uitstrekt... is wel een teken van buikkrampen! dat poepen weet ik niet. jamie poepte denk ik 3 of 4 keer per dag. bij borstvoeding was het ook altijd dun! en echte spuitluiers.

5. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

je kan op verschillende manieren inbakeren. Waar woon je in zuid holland? Want dan wil ik je wel helpen en het een keer voordoen.

Het overstrekken kan ook met zijn nek of een eventuele reflux te maken hebben.

6. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ik wilde ook zeggen dat je inbakeren vaak wel even de tijd moet geven . Rayn gilde de eerste paar dagen ook alles bij elkaar als we hem in de inbakerzak deden na een aantal min werd het minder omdat ie toch niet kon "winnen " . Denk dat het bij elkaar een week ofzo geduurd heeft voordat ie er gewend was.

wil je heel veel succes wensen bij de KA hoop dat hij/zij je dit keer serieus neemt ( anders moet je er wat van zeggen hoor) en dat er een oplossing komt !
    dit is verschrikkelijk zo !

7. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Wat rot dat je kindje zo onrustig is. Wij hebben de eerste paar weken ook heel erg lopen ´tobben´ met ons ventje. Hij huile ook veel, gaf steeds wat melk terug en was de hele dag erg onrustig. Huisarts en consultatie bureau vonden het niet zorgwekkend.
    Tijdens de nacontrole bij mijn verloskundige gaf zij me het advies om eens langs een osteopaat te gaan. Dat was de beste tip die ik ooit gekregen heb!

Tijdens het bezoek aan de osteopaat bleek dat er een nekwerveltje niet goed zat dat bij de bevalling was veroorzaakt. NA 2 behandelingen hadden we een ander kind! De osteopaat helpt niet alleen bij klachten aan wervels en gewrichten, maar ook bij bijvoorbeeld problemen met de darmen. Kijk maar eens op osteopathie.nl

Ik hoop dat het snel beter gaat met jullie kleine.

8. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Hier het zelfde gehad met mijn zoontje,, hij kreeg oowk losec voorgeschreven maar dat maakte het alleen maar erger,, ik zou gewoon naar de kinderarts gaan!! Liam werd toen voor een week opgenomen en hebben ze eens goed gekeken wat er aan de hand was,, hier namelijk 2 maand bezig geweest om erachter te komen wat het was en hij heeft zow veel pijn gehad de eerste 2 maand van zijn leven,, het was zelfs zow erg dat hij niet meer dronk en amper nog bewoog :(
    Gewoon net zow lang bijven zeuren tot ze je serieus nemen!

Liefsz

Owjah hier was het reflux maar met 5 schep nutriton onder controle zonder medicatie,,

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier vaak adviezen gelezen om een bezoek te brengen aan een osteopaat. Bij vele heeft het echt heel erg geholpen, dus ik zou dat eens proberen als ik jou was. Kan nooit kwaad toch?

En zou het kunnen dat hij niet goed verzadigd is na zijn fles? 10 minuten voor een fles is nog best aardig snel. Ik opper ook maar wat hoor. Ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden.

10. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    reflux komt bij ij op. mijn zoontje heeft t ook, zit in t zelfde schuitje. hier lijkt niets te helpen. gewoon terug blijven gaan naar je ka. en idd bezoek aan osteopaat zal wel geen kwaad kunnen

11. linda1986

linda1986 Actief lid

16 mrt 2009
    111
    0
    0
    hallo, :)

ik werk zelf op een KDV en herken dit bij een baby bij mij op de groep..
    wat bij komt dagen is Reflux, maar misschien ook gewoon krampen dit kan ook erg vervelend zijn vooral ook omdat het na z'n fles is.. ik zou INFACOL zou gaan proberen, dit mag je vanaf de geboorte gebruiken en homeopatisch. Heb er op het werk veel positieve verhalen over gehoord.. miss het proberen waard? :)

iig heel veel succes ook bij het ziekenhuis..

groetjes

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heb niet alle reacties gelezen, maar klinkt veel als Thirza destijds, ook rond die leeftijd.
    Hier heeft de osteopaat echt heel erg goed geholpen! Op z'n ergst sliep ze nog maar 2-3 keer per dag 20 minuutjes, (dan was ik 3 kwartier bezig geweest haar in slaap te krijgen), en dronk ze elk half uur een klein beetje (BV). Ze gaf ook heel erg veel terug.
    Na de eerste behandeling bij de osteopaat was het spugen over en na nog 3 behandelingen veranderde ze stapsgewijs in een baby die rustig zelf kon spelen en zelfstandig ging slapen, (2 keer een langer slaapje van 1,5-3 uur, 1-2 keer nog korter: 3 kwartier).
    Kan me dus voorstellen dat als er echt werveltjes goed klem zitten, de osteopaat een goede behandeling naast de fysio zou zijn. Wel even een geregistreerde osteopaat zoeken, anders loop je kans met een lekkere kwakzalver te maken te krijgen... (zie Osteopathie)

13. raspberry

@Linda: Infacol is niet homeopathisch.
    Heeft hier wel goed geholpen tegen de krampjes, niet tegen spugen. Maar hier kwamen de krampjes door niet goed boeren en daar helpt Infacol goed bij. Denk eigenlijk niet dat dit voor TS een oplossing is.

14. baby blue

baby blue Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
    Als ik je verhaal zo lees, dan denk ik aan [verborgen] reflux. Ons zoontje reageerde hetzelfde en wij zijn pas met 4 maanden er achter gekomen wat hij had. Door zuur in zijn slokdarm, wilde hij alleen maar slikken... kindje lijkt dan erg hongeriger, maarja... het slikken verzacht zijn keeltje. Hij was erg huilerig tot krijsen toe, veel overstrekken, elke keer flink van slag, niet slapen, alles duidde toen op krampjes, maar dat bleek het niet te zijn. Ik werd niet echt serieus genomen door de KA, zij dacht steeds dat het koemelkallergie was en wilde niet verder kijken. Ik voelde dat er wat anders aan de hand was, maar ik kon er geen vinger opleggen... Totdat hij bloed ging spugen, één bezoekje aan de HA was toen voldoende.

Ruikt jullie zoontje ook zurig in zijn mondje? Zie je hem vaak slikken? Wanneer geeft hij bijv. terug? Gelijk na de voeding of enige tijd erna? Leg het in ieder geval voor aan de KA, HA of aan het CB... Zij kunnen dan met je "meekijken"...

Sterkte!!!

15. mamadieneke

mamadieneke Actief lid

6 jun 2009
    205
    0
    0
    mama
    zuid-holland
    Hoi Hoi,

Ontzettend bedankt ! al zoveel lieve reacties!
    Ik wandel ff door alle tips heen,
    *op zijn buikkie-> heb ik wel geprobeerd, maar dan spuugt hij nog erger.
    *sinababy/infacol--> sinababy de eerste 4 weken gebruikt, werd niks beter infacol vanaf 4 weken tot en met nu maar moet zeggen dat het precies het zelfde blijft
    *inbakeren--> hebben we les gehad van het cb bij ons thuis, op 3 manieren, mocht je er nog een weten, tips welkom ik woon vlakbij alblasserdam 30 min vanaf rotterdam
    *Reflux, heeft hij, daarvoor krijgt hij ook de losec .
    De reflux werd al vermoed door huisarts en is bewezen na 24 uur in het ziekenhuis voor een ph metrie.
    * Koemelkallergie, dat zou ik idd nog eens kunnen vragen morgen in het ziekenhuis. Ga daar nu voor de 5 e keer heen, en idd alle keren lijstje mee wat ik zeggen wil, want ze praten je zo de deur uit. En ik krijg vaak maar 1 of 2 antwoorden. Morgen gaat mijn man ook mee, die is wat "strenger"of hoe ik het zeggen mag.

Ontzettend fijn dat jullie zo meedenken!
    Mochten jullie nog wat tegen komen of iets hoor ik het graag!
    Osteopaat, ga ik NU bellen!

16. mamadieneke

mamadieneke Actief lid

6 jun 2009
    205
    0
    0
    mama
    zuid-holland
    Hallo

Ik ben gisteren bij de kinderarts geweest, en we gaan friso hypoallergene melk geven.
    En ik had de ostheopaat gebeld en kon vandaag al terecht.
    Hij zei het zit niet lekker in zijn nek, de werveltjes zitten erg vast en zijn buik (darm/maag) zijn erg gespannen.
    Dus dr wordt aan gewerkt, en ik hoop dat het echt beter gaat worden, want ik zit er langzaam aan toch heel flink door heen.

Groetjes dieneke

17. raspberry

Hier heeft de osteopaat super geholpen. Check m'n andere posts maar eens, :)

18. Brezjika

Brezjika Bekend lid

In ieder geval rekening houden met een koemelkallergie, dit laten checken kan nooit geen kwaad.

Oudste zoon had dit ook, en kwam er pas met 7 maanden achter, was gewoon zielig.

19. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Dit had ik dus te laat gelezen :)

Deel Deze Pagina