hallo, meschien weet iemand wat ik het beste kan doen?! mijn zoon bijt sinds kort heel veel spenen stuk,soms 1 op n dag,n gaatje dan, hij heeft de avent speen,en hij kan s nachts echt nog niet zonder speen in slaap komen,heb al andere spenen geprobeerd,ook goedkopere,en van difrax omdat die harder zijn van 12 +,maar die spug die eruit, nou geef ik hem alleen met slapen n speen,maar dan moet ik ook oppassen dat hij s morgens nie stuk bijt hah, wordt me n duur grapje, trouwens ,hij heeft wel dubbele oor onsteking gehad,ab voor gehad,maandag weer terug naar huisarts hij heeft er nog last van,meschien daar iets mee te maken,of tandjes,hij heeft bijna alletandjes al,aleen paar kiezen nog niet,zoon is bijna 16maanden iemand tips??bedankt
Ik zou er 'doorheen' gaan, en zonder speen leren gaan slapen. Als hij ze kapot blijft bijten, en andere spenen niet wil, dan zou ik dat zelf zien als een mooi moment om de speen af te leren. Bij 16 mnd is het geen zuigbehoefte meer maar gewoonte geworden, die ook slecht voor de tanden/kaak/spraak-ontwikkeling is. Misschien een knuffeldoekje in de plaats geven? Ik gebruik daar de spuugdoekjes voor. Waarschijnlijk paar nachten, hooguit week huilen, en je bent er 'doorheen'. Anders wordt het een dure grap denk ik, dan blijf je kopen + misschien nog wel belangrijk dat een kapot gebeten speen gevaarlijk is.
Lijkt me duidelijk. Stoppen met de speen! Erg gevaarlijk dit dus dat risico moet je niet willen lopen.
Ff 'doorbijten'. Speen kapot= zelf in vuilbak gooien. Hier heeft ze er 3, en als de laatste straks stuk is, heeft ze pech. Heb het nou duizend keer verteld (bijten =kapot=weggooien) en ze snapt het wel.