Hoi allemaal, Mijn dochter van 14 maanden is de afgelopen 3 dagen goed ziek geweest. Flinke koorts en diarree. Nu is ze gelukkig weer aan het opknappen, ze heeft geen koorts meer en nog geen poepluier gehad. Alleen nu zitten haar buik, rug en nek helemaal onder de rode vlekjes. Ik heb niet het idee dat het jeukt maar schrok er een beetje van vanmorgen. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Ze slaap overigens ook echt superveel, als ze een uur wakker is, is het veel.
Waarschijnlijk de zesde ziekte. Compleet onschuldig, tenzij de koorts langer dan drie dagen duurt. Als de koorts wegzakt, verschijnen idd de rode vlekjes die je weg kunt drukken (als je er bv voorzichtig een glas op duwt, dan trekken de rode vlekjes even weg). De rode vlekjes moeten na twee dagen weer wegtrekken en ze jeuken idd niet. Komt vooral voor bij kindjes tussen 6 maand en 2,5 jaar. Volgens mij dus een schoolvoorbeeld van de zesde ziekte, een onschuldige, vaak voorkomende kinderziekte
Klinkt inderdaad als 6e ziekte. Hier had dl dezrlfde symptomen behalve diarree. Met een dag waren de vlekjes weer weg. Wel duurde het nog een paar dagen voor ze weer zichzelf was.
Hier ook gehad, koorts geen jeuk en heel veel vlekken. Eerst paar en steeds erger. Sliep iets meer en na een paar dagen was de koorts weg.
Idd de 6de ziekte hier 2 weken geleden precies hetzelfde gehad. Normaal slaapt zoontje echt weinig maar toen sliep hij ook zoveel.
dankje, denk inderdaad dat dat het is. vlekjes trekken alweer weg en ze is alweer ff koortsvrij. toch merk ik dat ze nog niet der zelf is maar dat komt wel weer