De Granaatappel Club :D

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nic2910, 10 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirya

Mirya Bekend lid

15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Zo, mijn eerste glaasjes granaatappelsap zijn geschiedenis. Ik las dat je van Healthy People beter twee glazen per dag kan nemen omdat die minder geconcentreerd is? Als het op is, ga ik die van Pom of van de Tuinen halen.

2. nic2910

nic2910 Actief lid

8 feb 2015
    486
    24
    18
    Welkom :D leuk dat je mee komt kletsen!

Ik ben ook wel erg benieuwd naar deze antwoorden.. MrsMG als je het weet hoor ik het wel haha :p en van die rondes, tja ik kan me goed voorstellen dat als je al lang bezig bent je het precies weet omdat je er zo mee bezig bent maar vind het knap van je dat jullie hebben gezegd van 'we zien het wel'. Ik merk nu bijvoorbeeld dat ik vanmorgen kramp had en me direct afvraag of dat een eisprong kan zijn. Volgens mn kalender is die morgen maar geen flauw idee of dat überhaupt klopt haha! Wil eigenlijk nog niet gaan temperaturen maar misschien doe ik het toch maar ;)

3. nic2910

nic2910 Actief lid

8 feb 2015
    486
    24
    18
    Misschien een stomme vraag, maar ik heb die pitjes van de ah gekocht en opgegeten. Klopt het dat je ze zo eet of moet je die harde pitjes/stukjes niet opeten ;)? Ze zijn wel crunchy, lees dat pitjes van verse granaatappels lekkerder zijn :p

4. MrsMG

MrsMG Niet meer actief

Is toch geen stomme vraag? ;)

Volgens mij kan je ze gewoon zo eten. Ik heb 1x een verse gegeten en daar zaten ook van die harde pitjes in. Had ik niet verwacht dus ik keek gek op haha. Ik dacht dat het zacht zou zijn, maar het is hard en zuur.
    Die ingevroren van de ah doe ik alleen maar in de blender om smoothies van te maken dus dan merk je niet zo veel meer van de pitjes.

5. MrsMG

MrsMG Niet meer actief

Nic2910, dat "we zien het wel" is ondertussen wel verdwenen hoor haha. Ik ben dus ook deze maand voor het eerst begonnen met temperaturen.

Ik heb altijd voor mijn menstruatie al last van bruin verlies en ik weet nooit zo goed wanneer het nu echt rood is of alleen bruin, want rood zit altijd eerst door het bruin heen bij mij. Heeeel onduidelijk haha.
    Dus ik hoop deze maand door het temperaturen te kunnen ontdekken hoe en wat en wat ik als eerste dag van menstruatie moet zien.

Ik wordt alleen een beetje geïrriteerd van het temperaturen omdat ik 2 mogelijkheden heb qua eisprong nu hihi. (zie foto)

Het kan zijn op dag 15 (wat ik eigenlijk hoop) zoals de app aangeeft, maar omdat het een stippellijn is en de dagen erna de temp een beetje gek doet is het niet zeker.
    De andere optie is dag 19/20 omdat mijn temp toen echt omhoog ging.
    Dus als het deze maand niet raak is dan hoop ik dat de volgende iets duidelijker zal zijn haha.

Bijgevoegde bestanden:

6. nic2910

nic2910 Actief lid

8 feb 2015
    486
    24
    18
    Ohh spannend hoor! Flink geklust rond die dagen ;)?

Ik heb precies hetzelfde trouwens, ook lang bruin verlies en dan weer rood met bruin en dan nog menstruatie... Geen pijl op te trekken! :p Ik wilde ook gaan temperaturen maar kan niet echt een moment vinden dat het elke dag hetzelfde tijdstip kan (geen zin om mijn wekker in het weekend om 7 uur te zetten :D) dus ik wacht het even af.

Wanneer is je nod? Die van mij staat nu op 3 januari uitgaandr van een cyclus van 30 dagen. Nog zoiets: hoe weet ik nou of dat klopt, mijn cyclus is in al die maanden nog nooit hetzelfde geweest 😂 Zucht... En kan het kloppen dat mijn eisprong al 4 dagen na mijn laatste ongi dag is?! Heb zo'n app ervoor maar wrs gaan jullie nu zeggen 'je weet het alleen door te temperaturen :D' hahaha!

7. MrsMG

MrsMG Niet meer actief

Het klussen zijn de kruisjes bij BD dus ook dan zou het het mooist zijn als de app het goed heeft haha.

Ik zet de wekker op mijn telefoon om 5:15 uur voor het temperaturen omdat mijn man er dan uit moet voor zijn werk dus dan wordt ik toch vaak al even wakker en ik slaap daarna gewoon verder tot mijn andere wekker gaat om 7 uur. En in het weekend ook. Even wakker worden, temperaturen, en verder slapen. Gaat echt heel goed moet ik zeggen.

Wanneer mijn nod is weet ik ook niet zo goed. Ik ben wel aardig regelmatig volgens mij, en als ik de "standaard" 28 dagen aan zou houden dan is donderdag mijn nod. Maar ja, als ik qua eisprong de tweede optie zou moeten aanhouden dan is dat dus pas over 9 dagen. Verwarrend!

Of het kan kloppen dat je ei 4 dagen na je laatste ongie dag is dat is afhankelijk van hoe lang je menstruatie is. Je begint met tellen vanaf dag 1 van je menstruatie en dan gemiddeld genomen is 14 dagen later je ei. Maar helaas is het inderdaad alleen met temperaturen of ovulatietesten zeker te zeggen. ;)

8. nic2910

nic2910 Actief lid

8 feb 2015
    486
    24
    18
    Ahh oke, nou ik hoop dat het raak is voor je hoor :D wanneer ga je testen? Want donderdag kan maar ook dus volgende week pas? Idd heel verwarrend!

Ik hoop dat het voor mij ook zo is haha. Als ik vanaf mn eerste dag reken is het dag 12 waar de eisprong nu op staat maar geen idee of dat klopt.

Als het deze maand niet raak is ga ik ook maar eens kijken naar het temperaturen. Zou alleen zo snel geen tijdstip kunnen verzinnen dat het altijd kan, echt geen zin om heel vroeg mn wekker te zetten omdat ik heel slecht ben in weer in slaap vallen daarna :p

9. MrsMG

MrsMG Niet meer actief

Ik heb gisteren getest, maar die was helaas witter dan wit.
    Ik wacht nu nog een paar dagen voor ik opnieuw test als ik in de tussentijd niet ongesteld wordt.

Jij hebt nog even voor je nod. Wat duren die wachtweken een eeuwigheid he? pff...

10. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.401
    1.177
    113
    Ik denk dat je ei op dag 19 gesprongen is :D

11. DDara

DDara Bekend lid

20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Je kan ze gewoon zo eten die kleine pitjes er in kun je gewoon opeten!
    Ik gooide ze ook wel is in de blender en dan met ananas er bij ook erg lekker en goed!

verder nam ik iedere dag een bakje van de ah en/of een glaasje pomme!
    HEEL VEEL SUCCES IEDEREEN, ik hoop dat het bij jullie net zo snel gaat als bij mij!

12. maryjames

maryjames Bekend lid

25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    #32 maryjames, 18 dec 2015
    Laatst bewerkt: 18 dec 2015
    De granaatappel club:D Geweldig hahah.
    Ik eet vanaf het begin van mijn cyclus elke dag een (soms 2) verse granaatappel(s). Die pel ik zelf. Ik vind die voorverpakte van de ah echt niet te eten namelijk. De verse die je zelf pelt zijn heerlijk zoet. Daarnaast drink ik 2 glazen sap van healthy people.

Mijn nod is op 23 december. Nog even in spanning blijven dus!

13. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Dag dames,

Ik zat eventjes mee te lezen, heb een paar maanden geleden veel over granaat appelsap gezocht en gelezen. Heb alleen niet in het andere onderwerp mee gepraat.

Maar nu zag ik dat hier iemand vroeg wanneer je niet stoppen met granaatappelsap, maar datbhoeft juist niet! Het drinken of eten ervan is ook goed tijden de zwangerschap voor het ongeboren kindje.
    Ik kopieer en plak ff wat ik een paar maanden geleden heb getypt:

- Granaatappelsap bevorderd de innesteling van het vruchtje.
    -Drink of eet granaatappel(sap) tijdens de zwangerschap en je vermindert het risico dat jouw kleintje hersenbeschadiging oploopt tijdens een traumatische bevalling

Daarnaast bevat het ook heel veel vitamines en mineralen die goed zijn voor je zwangerschap. Denk bijvoorbeeld aan vitamine A, vitamine B, vitamine C en vitamine E. Vitamine A is goed om de ogen van je baby te ontwikkelen tijdens de zwangerschap. Vitamine B is goed voor de ontwikkeling van je baby zoals bijvoorbeeld de ontwikkeling van de ruggenmerg en de hersenen. Vitamine C verhoogd de opname van ijzer tijdens je zwangerschap, wat weer nodig is voor de aanmaak van het bloed van je baby. Vitamine E zorgt ervoor dat je eigen immuunsysteem voldoende werkt tijdens je zwangerschap. Op die manier voorkom je dat je ziek wordt en kunnen alle goede vitamines en mineralen naar je baby toe.

14. jallou

jallou Actief lid

15 feb 2014
    234
    0
    16
    Clarajilla bedankt ik vroeg dat namelijk.

Zijn er nog dames zwanger misschien door de granaatappelsap hahahaha

15. Lala90

Lala90 Bekend lid

21 aug 2015
    958
    1
    0
    Ik ben deze maand begonnen, en weet op oudjaarsdag of het geholpen heeft! Zal iets laten weten 😊

16. Babywish2016

Babywish2016 Fanatiek lid

28 nov 2015
    3.048
    0
    0
    Waar halen jullie het de granaatappelsap? Ik ben nu cd4 kan ik het nog wel gaan drinken nu of is t te laat?

17. nic2910

nic2910 Actief lid

8 feb 2015
    486
    24
    18
    Ik weet ook rond oudjaarsdag of alle granaatappel gewerkt heeft :p en Babywish2016 het kan zeker nog hoor! Sowieso is granaatappel super gezond voor je dus kwaad kan het nooit.
    De meesten hier nemen het (als ik het goed heb) ook onder het mom van 'baat het niet, schaadt het niet' :D

Vind het wel echt spannend, hoop zo dat het nu zo is... Ik wil voor de kerst al gaan testen, hopelijk kan ik vl dan het mooiste kerstcadeau ooit geven :) ik zit dan tussen 8 en 10 dagen dpo dus nog wel pril als het zo is. Raadt iemand bepaalde testen aan waarmee je het vroeger kunt weten? Hoorde positieve verhalen over de sensitest :)

18. Babywish2016

Babywish2016 Fanatiek lid

28 nov 2015
    3.048
    0
    0
    Ooh okay dank je wel...
    Ik ga t wel halen bij ah daar kan ik t wel vinden denk ik...
    Welterusten en allemaal geluk voor een beebje <3

19. nic2910

nic2910 Actief lid

8 feb 2015
    486
    24
    18
    En is het gelukt met de pitjes Babywish? :) gisterochtend wilde ik ze halen maar helaas waren ze op, straks maar weer terug haha.

Wat een stilte hier trouwens, jammer :( hoe gaat het bij iedereen met test drang, nod's en dpo's :D? Ik kan wrs op oudjaarsdag testen maar wil zo graag al eerder testen!! Iemand trouwens ervaring met bruin verlies midden in de cyclus na het klussen ;)? Hoop dat het innestelingsbloed is of misschien dat we het te gezellig hebben gehad hahah maar het maakt me onzeker...

20. maryjames

maryjames Bekend lid

25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    Het is inderdaad stil hier.
    Vandaag mijn nod. Heb nog geen menstruatie gespot en ook nog niet getest. Ga denk ik morgen testen als ik niet ongesteld word. Spannend dus!

Deel Deze Pagina