Voor mijn zoon probeerde te lopen zei hij ineens aan tafel Loemkohl= Bloemkool En ja we aten dat ook Ook toen hij 3 maandjes oud was Allloohh=hallo Ik weet het is vroeg maar we waren het op dat moment aan het zeggen Wel lief al was het niet bewust
Mijn zoontje spreekt steeds meer woorden uit zoals het hoort, maar gebruikt ook nog grappige woordjes, zoals poetje = speen boekaa = broek aan bamb = lamp poesss = poes toto = auto
Vandaag zette ik een muziekje aan voor tijdens de lunch. Komt Lucas naar me toe, slaat zijn armen om mijn benen en zegt: mama tannen, mama tannen.... ofwel mama dansen mama dansen... ahhhh, smelt!!
Wat ontzettend leuk he, dat geklets van onze dreumessen! Thije heeft de volgende "gekke" vondsten: owe (vogel) asje (hondje, hoe hij erop komt....geen idee...) kokke (alle kipachtigen (ganzen hanen, kalkoenen) lese (alle boekjes,maar die snap ik dan wel weer) Oja, hij is 1,5 maar mijn banner klopt niet!
Mjah, ik kan haar moeilijk verbieden om te praten Maar wij wonen in een niet zo criminele buurt hoor, dus we komen niet zoveel negerpersonen tegen hier Ik zag ook iemand met moija, dat zegt Julia ook, precies zo! Alles is ook meteen mooi, alles wat ze leuk vindt ofzo. 'Sjaal! Moija!' Ze is de afgelopen dagen helemaal gek op 'bet' = bert van sesamstraat
Wat een leuk topic . Ons zoontje begint ook flink te praten. Zijn 'gekste' woordjes zijn: laballe = gevallen (hij spreekt het uit als een Italiaan die Engels probeert te spreken, haha!) 'te koo' en tegelijk 'nee' schudden = het is niet koud appel = alle fruit, en alle sap dat hij drinkt, maar hij schudt weer 'nee' met zijn hoofd als het iets anders is kappel = paprika kak = kwark pieieies = vies pappapappa = barbapapa (favoriete TV prgramma)
Ik bedoelde trouwens niet dat negerpersonen crimineel zijn ofzo, mocht iemand dat negatief opvatten. Ik bedoel meer dat we niet bang hoeven te zijn voor mensen die hier heel boos over worden, denk ik.
Hier ook wat gekke woorden: boekaaaa = boekje koekaaa= koekje memem= pinquin haha sisje= visje nana=nijntje haar zusje = biebieeee (ze wiegert haar naam te noemen haha) niejeuk= niet leuk (met hoofdschuddend gebaar en gefronste wenkbrauwen baahhh= haar schaap hoggel=vogel ehem= ernie jeggh=weg (met gebaar haha) ik vind dit de leukste (tot nu toe) ze klets al heel wat af haha. Leuke reacties lees ik! Wat zijn kids toch creatief!
Hier is vogel: goggel (de v en f is dus idd lastig, haar eigen naam met de f kan ze dus ook niet uitspreken, dit wordt n) yoghurt = galla (???) mandarijn = mamamijn (of bedoeld ze "mama is van mij?!") poes = was een hele tijd poee maar inmiddels poes En verder zag ze in een boekje engselse drop staan met daaronder het woord "snoep" maar dit werd "papa". Tja, hoe zou dat nou komen?
Sil heeft niet erg veel 'grappige' woordjes nog. Het meeste is gewoon heel duidelijk herkenbaar. Ik heb hem wel deze week wat leuks geleerd: BLUB! 3x raden wat dat is Verder moet ik heel erg lachen omdat hij altijd over JA op zegt (Wil je naar bed? JA! Heb je honger? JA) tenzij het antwoord echt nee is, hahaha! Dan zegt hij gewoon helemaal niks. Oh en het geluid van een kip doet hij ook sinds een paar dagen: tatatata! Tok-tok is toch nog te lastig
Oh hier is er ook eentje zo lekker aan het kletsen. Tussen Kerst en nieuwjaar hoorden we per dag meerdere nieuwe woordjes. Naast de standaard dingen als Heit (papa), Mem (Mama), Pake (opa) en Beppe (oma) Fawa = onze hond Fardau (maar ook andere honden en hondachtigen) toetaa = toetje boete = buiten baatie = bad Pietuuh = haar knuffel Pieter pieke = kipjes, volgens toese = (nu geworden) koese = slapen gaan siesie = televisie mingka = Mega Mindy bijf = blijf (commando aan honden)
bij mijn dochter is: sippies: sokken soefies: schoenen. en alle babies zijn zusje die sokken en schoenen hebben we al zo vaak herhaald, maar ze blijft het op haar manier zeggen. terwijl ze voor haar 20 maanden toch echt al heel veel praat en ook heel veel goed zegt. ow ja mijn man heeft haar sinds 3 dagen ook iets anders geleerd: dan gaat ze met haar handen op haar heupen staan, dan wiegeld ze met haar heupen en zegt dan ; mama essi (sexy) zo schattig
Mijn broertje kon je meenemen naar de dierentuin, park, strand of kinderboerderij, maar wat hij dan echt geweldig vond onderweg of daar waren de 'sjaaffesjienes' oftewel graafmachines.