Jeuk aan buik en borsten!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pixiehollow, 1 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Sinds een paar weken heb ik ontzettend veel jeuk aan mijn buik en borsten. Vorige week was het wat minder maar nu is het weer mega erg! Ik word er echt gek van.

Van mijn buik kan ik nog begrijpen, ik denk dat dit is omdat de baby aan het groeien is, maar van mijn borsten zou ik het echt niet weten. Het is eigenlijk vooral rond de tepels, het jeukt zo erg dat het soms lijkt of ze los komen!

Kan iemand mij vertellen waardoor dit komt en wat ik kan doen om het een beetje draaglijk te maken.

Ik ga vanavond naar mijn huisarts, maar ben te beschaamd om het aan hem te vragen.

2. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    door het oprekken en het aanmaken van borstvoeding.
    de borsten worden de hele zwangerschap groter en groter.
    je kunt ook last hebben van je benen (als je op het einde vocht gaat vasthouden wordt het hier ook dikker en jeukt het ontzettend)

ik ben 32 weken en heb er ook heel veel last van vooral buik en borsten.
    goed smeren en niet te lang douchen en als je doucht geen badschuim gebruiken op deze plekken, omdat het uitdroogt.

ik heb zwangerschapsolie van weleda, die is erg fijn!

3. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    hallo,
    ik heb aan mijn buik niet echt jeuk gehad,hij is wel mooi aan het groeien hoor,maar mijn borsten,jeetje zeg.
    ik ben bijna 21 weken zwanger,en ben van cup 75c naar 85d gegaan in korten tijd.
    ik draag nu sinds kort meegroei bh's,en heb soms het idee dat de jeuk daardoor erger wordt.
    als ik s'avonds mijn bh uitdoe is het gewoon een opluchting.
    wel smeer ik borsten creme,door ze goed vet te houden,vermindert het de jeuk.
    ik begreep van de verloskundige dat de jeuk komt door het groeien,dan ontstaan er onderhuidse scheurtjes....

ik zou het toch even aan de huisarts vragen,sommige borsten cremes werken verkoelend,en mischien kan hij je wat aanraden??

draag je al meegroei bh's?

groetjes petra

4. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    ik draag ook meegroeibh's eigenlijk al vanaf het begin, omdat die bortsen ook zeer deden en die beugel zat acht niet meer.
    maar eigenlijk moet ik nu weer een grotere maat kopen. ik wist niet datz e zolang doorgroeide zeg!
    ik moet nog 8 weekjes, dus wil eigenlijk geen geld uitgeven aan een grotere bh voor die korte tijd.
    maar ik denk dat het wel moet, dit past niet meer!
    jeuk rond mijn tepels is op dit moment ook meer geworden.

tip:
    als je bortsen en buik insmeert na het douchen, idd even laten luchten en drogen voordat je weer bh + kleren aadoet.
    s'avonds trek ik lekker vroeg een los pyama shirt aan zonder bh zodat het lekker luchtig is.

5. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    ja,zo doe ik dat ook.
    het is een hele opluchting als ik me ga douchen,en mijn harnas mag uit.
    in bed draag ik wel een strak hemd,omdat ik anders pijn heb als ik me draai,zitten mijn boobs in de weg:D....

ik zou wel een grotere bh kopen,ik weet niet of je borstvoeding gaat geven,anders kun je kijken voor een voedingsbh.
    bij de livera hebben ze ook goedkopere,die zijn net zo goed hoor.
    ik heb daar 1 dure gehaald van "anita',en de goedkopere,ik merk er weinig verschil van....

oh ja,ik masseer mijn borsten ook na het douchen met borsten creme,veminderd de jeuk ook wel...

6. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Bedankt voor de reacties!

Ik draag wel al een grotere bh, dacht eraan om binnekort een voedingsbh te gaan kopen.

Borstencrème smeer ik nog niet, enkel voor de buik. Zal ik dan toch maar best eens proberen.

7. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    ja ik draag nu tijdelijk een sportbh (zón charmant ding..), de meegroeibh's groeien niet meer met me mee;)

ik wil bv gaan geven ja, maar ik dacht het eerst af te wachten want als het niet lukt zit ik weer met een bortsvoedingsbh en ik ben ook bang dat mijn borsten nog meer gaan groeien en dat ik over 8 weken die borstvoedings bh ook niet meer pas.:x

als de sneeuw straks weer weg is, zal ik eens gaan kijken in de stad.

Deel Deze Pagina