Nog meer meiden de griep? Slap,duizelig hoofdpijn echt een bleee gevoel, net niet te ziek om de hele dag in bed te leggen maar ook niet zo fit om alles te kunnen doen moeders kunnen niet ziek zijn! hoe doen jullie dat met de griep en kinderen?
Ja hier ook vanaf vorige week woensdag. Eerste drie dagen hele hoge koorts. Mijn ex man heeft de jongens donderdag opgehaald en zaterdag hebben ze bij mijn ouders geslapen en zondag weer bij mijn ex man. Heb ze nu net zelf weer opgehaald van school. Gelukkig gaat het wat beter. Beterschap
Yup hiero. Misselijk bleeeh gevoel en slap. Ook niet in bed maar vanavond slaap ik denk ik om half 9.
Ja: eerst twee weken geleden had mijn man buikgriep. Vervolgens ik. Vervolgens mijn zoontje. Toen vorige week kreeg ik keelpijn, koorts, spierpijn, verkouden en heb ik nu nog zo'n gare hoest aan over. En die kreeg mijn man ook en zoontje is ook mega verkouden. Ik begin donderdag met een nieuwe baan dus kan wel rustig aan doen nog nu ik thuis ben maar met zo'n kleintje is chill anders natuurlijk! Gelukkiig nam mijn man mij 's avonds over en sliep ik overdag met de uk mee..
Ik mag zo ziek zijn als ik wil, maar ik heb nog nooit de hele dag in bed gelegen. Dat kan ik gewoon niet. Geef mij maar een zetel en tv / laptop. Daar rust ik ook. Net zoals ik echt niet een hele dag kan slapen als ik ziek ben. Ik wil op zijn minst lezen of internetten. Elk zijn eigen manier van ziek zijn en griep beleven. Zelfs in een ziekenhuis word ik gek als ik niet kan rondlopen.
Als je echt griep heb lig je wel in bed hoor. Ik zal nooit meer snel zeggen dat ik griep heb. Ik heb echt griep gehad..nou toen zat ik echt niet lekker achter mn laptop!
Hier ook niet lekker geweest! Het begon dinsdag met gewoon een hele erge verkoudheid t/m vrijdag, dat was niet zo erg. Maar zaterdag werd ik wakker en was ik echt niet lekker. Mijn zoontje heeft gewoon lekker gespeeld en we hebben samen veel tv gekeken (i know...). Sinds vanochtend voel ik mij gelukkig weer goed. Beterschap!
Hier wel enorm verkouden en te ziek om echt iets te kunnen doen. Slaap erg veel, flinke koppijn, aan het snotteren en enorm aan het hoesten, maar geen griep idd. De echte griep heb ik vorig jaar gehad en hoe je het ook wend of keert, je kan dan gewoon niet op je benen staan! Meerdere dagen achter elkaar boven de 41 graden koorts gehad, kon niet uit mijn ogen kijken en rilde als een gek.
Wat zijn mensen weer lekker beoordelend zeg. Iedereen gaat anders met de griep om. De ene voelt zich met een verkoudheid al veeeelste ziek om op te staan en de ander gaat met een longontsteking nog naar werk.
Bij echte griep kun je niks! Maakt niet uit of je een doorzetter bent of kleinzerig of wat dan ook. Zelfs opstaan om naar de wc te gaan is al te veel!
Haha nee dat is gewoon grappig. Echt griep griep en niet een zware verkoudheid (daar zijn er 200 soorten van) dan kun je echt niet op je benen staan. Je mag best op de zetel willen liggen in plaats van bed en zo nu en dan behoefte hebben aan tv en dergelijke maar wanneer je opstaat om wat drinken te pakken of een soepje dan voel je je echt wel licht in je hoofd en alsof je zwevend aan het lopen bent.. Anders is het gewoon echt geen griep. Daarbij duurt een echte griep ook langer dan een zware verkoudheid en mensen zien tegenwoordig echt het verschil niet. Waarschijnlijk omdat het enorm veel op elkaar lijkt. Maar zoals ik al zei er zijn meer dan 200 soorten verkoudheid is niet gek dat de ene dan wel en de ander niet z'n bed uit kan komen want het kunnen 2 hele verschillende types zijn. Ik ben trouwens wel van mening als je zo ziek bent dat je er een longontsteking aan overhoud dat je dan echt ook gewoon thuis moest blijven niet alleen voor jezelf maar ook voor andere! Beterschap trouwens TS.
Haha oke, misschien dat ik dan nooit een echte griep heb gehad waardoor ik er geen ervaring mee heb. In mijn omgeving praten we namelijk ook over een goede griep wanneer je gewoon echt heel erg beroerd bent, maar dan nog wel uit bed kan komen.
Doen we hier ook hoor en daarom denken zo veel mensen dat ze griep hebben wanneer het een flinke verkoudheid was. Laatste keer dat ik me kon herhinneren echt griep griep te hebben woonde ik nog bij m'n moeder en die bracht mij dan soepjes en genoeg water zodat ik snel beter werd en moest ik veel slapen haha. Maar ik was een jaar of 10-11 ofzo. Het is echt heel makkelijk om de definitie van griep te misvatten. Dat deed ik ook eerst.
Ben sinds een dag of twee weer aan het opkrabbelen na ruim 2 weken. Pffff kan me niet herinneren ooit zo ziek te zijn geweest. Vind dat ik nu wel weer een aantal jaartjes vooruit kan.
ik wel, slapen en soms internet. Lig wel in bed maar zou her liefste een hele grote fijne ligbank beneden willen. Maar Lyme is pas eng. Toen veranderden de letters in een soort wazig schrift en ik kon niet meer lezen. Nog nooit zoiets engs meegemaakt. Daar is griep niets bij vergeleken. Trouwens ik ben niet verkouden maar wel hondsberoerd hoe kan dat dan? En heb overdag ook niet in bed gelegen en normaal gegeten. Zou dat dan virus heten?
hier al een paar dagen goed verkouden met migraine aanvallen. nu sinds 3 uur ook koorts (39.6). hopelijk wordt het niet erger. ik ga zo ook lekker me bedje in
Hier al van kerst aan het kwakkelen. Van de ene iets naar de andere iets. keelpijn, hees, een hoest gehad die ik nog nooit in mn leven had gehad,verkouden,dan weer beter, dan zoontje ziek, ik weer verkouden, vriend ziek, ik weer verkouden,... Ze zeggen dat je vaker ziek word met kleine kinderen maar ik kwakkel nu al een week of 6 pfff Nu voel ik me weer goed maar mijn oor zit nog steeds dicht. En echt dicht hè, hoor mezelf 3 keer zo hard en iemand anders 3 keer slechter bij dat oor Als ik iets heb noem ik het wel de griep maar de echte echte echte griep heb ik al jaren niet meer gehad. Dan kan je inderdaad echt helemaal niks. Je glas drinken vastnemen is dan al te zwaar
Hier ook zo, tot ik vorige week maandag echt ziek begon te worden met 40 graden koorts. Uiteindelijk slijm met veel bloed ophoesten en bleek ik dus wel aan t begin van een longontsteking te staan. Nu antibiotica en ik merk echt verschil.