Hoi Allemaal, Eerst even wat info: 1 mei 2011 laatste menstruatie 18 juni voor het eerst positief getest. Hierna nog een aantal testen gedaan (omdat ik het niet geloofde) ook allemaal positief. Heel duidelijk ook. Verloskundige gebeld op 20 juni. Afspraak gemaakt voor termijnecho, deze heb ik gisteren gehad (7 juli) Was weinig op te zien helaas, wel verdikte baarmoederwand. En 2 witte stipjes. Vk kon hier verder niet zoveel mee. (inwendige echo trouwens) Heb een onregelmatige cyclus. Maar zou dus nu rond de 8 weken moeten zitten. volgens de vk was ik sowieso niet verder als 5 weken, of is het niet goed. Moet over 2 weken weer heen. Was wel benieuwd of meer mensen dit mee hebben gemaakt? Of hoe jullie hier over denken. Zelf denk ik dat het niet goed is. Omdat een verschil van ongeveer 3 weken wel groot is.
Gezien je onregelmatige cyclus zou ik er van uitgaan dat je positief getest hebt bij ongeveer 3-4 weken. Eerder test je namelijk niet positief. Dus je zou vanaf die 18e moeten tellen en niet vanaf 1 mei. Je zwangerschap begint namelijk pas echt vanaf je eisprong, die twee weken die erbij opgeteld worden, wordt altijd gedaan omdat de meeste vrouwen hun eisprong niet weten en de gemiddelde cyclus er 1 van 28 dagen is met rond dag 14 de eisprong. Je hebt je VK verteld van je onregelmatige cyclus? Want vooralsnog zou ik dus gewoon van kortere zwangerschapsduur uitgaan, niet dat het misgaat. Dat eerste lijkt me veel logischer in jouw geval.