Stel je toch eens voor dat je langer dan 6 maanden bv wilt geven. Wat een regelrechte ramp ofzo Vreemd advies. Als jij je prettig voelt zoals het nu gaat, gewoon lekker zo blijven doen hoor zover ik weet kun je een kindje onder een jaar niet "vet mesten". Zodra ze gaan kruipen/lopen enz trainen ze het er allemaal weer vanaf. Water geven is opzich natuurlijk niks mis mee, maar ze willen gewoon de helft van je borstvoedingsmomenten vervangen door water. Lijkt mij een slechte zaak, water bevat niks. Bv geeft je kindje het grootste deel wat hij nodig heeft. En ze hebben toch wel degelijk nog melk nodig! Niet zo handig als ze ervoor gaan zorgen dat je bron opdroogt of zie ik dat verkeerd? Wat is het cb toch een rot bureau af en toe
Vaak zit er aan het CB een LK verbonden. Wat je kan doen is deze benaderen. Vertellen over het advies dat je hebt gehad. Dit is gewoon een afbouw advies, en daar heb je helemaal niet om gevraagd! 3x bv op een dag? Dan is je productie binnen de kortste keren weg...dit is een jaren 70 advies, gebaseerd op kv. Als ik jou was zou ik echt de LK benaderen. Anders leren mensen het nooit! Dat noemt zich arts...
Mijn collega ( ook LK) heeft naar de LK van cb al een mail gestuurd .. Het is idd een afbouw advies.. Maar ik wil helemaal niet afbouwen.. Soms laat ik mijn dochter weleens proeven ( PROEVEN!! ) stukje wortel, smeerkaas met plukje brood, lange vinger, slokje thee ( ze trekt vaak de beker hit me handen ).. Maar ze spuugt het zo weer uit, trekt een vies gezicht.. niks is lekkerder dan mama's melk
Wat een erg verhaal... En bv slecht voor de tandjes. Wat een onzin! Gelukkig heb ik nooit zulke vreemde adviezen gehad. Gelukkig kan jij ze naast je neerleggen, maar dat geldt wellicht niet voor andere moeders. Erg zeg...
ik heb ook veel adviezen gekregen van elke soort dokter/verpleegster. maar uiteindelijk weet je het zelf beter en moet je doen wat goed aanvoelt voor jezelf... heb mij ook serieus zitten opjagen met sommigen die hun advies opdrongen(zoals de kinderarts die vind dat ik al meteen een voeding tussenuit moet laten terwijl toen naar mijn gevoel het te vroeg was.)
Dit is een dikke vette klacht waard! Ik las het eerder al op de pagina van je LK, ik vind echt dat hier werk van gemaakt moet worden!
Ik vind het een beetje vreemd hoe het cb reageert, maar bij elk bureau is het anders. In het begin vonden ze Jack ook te dik en wilden ze er wat van zeggen qua voeding, maar toen ik aangaf volledige bv te geven hebben ze hier niets meer over gezegd. Ook hier nooit gedwongen om meer eten te geven, maar mocht kijken of hij er al aan toe was en het gewoon proberen. Ik heb nooit schema's gekregen, maar dat kan ooknaan mij liggen. Ik had nooit echt vragen aan het cb en alles ging prima Het enige wat ik jammer vind is dat mijn cb dicht gaat per 1 januari en dat ik door de nieuwe indeling een nieuwe jeugdverpleegkundige krijg terwijl ik zo tervreden was over de oude. Als we die op straat tegen kwamen wist ze de naam van Jack nog, vind ik toch knap omdat ze zoveel kindjes krijgt te zien
Eens, ik vind dit ook reden voor een klacht. Ronduit een schandalig slecht en incorrect advies. Moet je nagaan wat een schade zo'n incompetente arts toebrengt bij ouders en baby's die minder goed op de hoogte zijn. En zij gaat gewoon hiermee door als er nooit iets van gezegd wordt... Dat verhaal over dat nachtvoedingen slecht zijn voor de tandjes is bijvoorbeeld ook gewoon onwaar! Op bv.com kun je lezen over onderzoeken die dat ontkrachten. Ik kreeg hetzelfde commentaar en kon het met de kennis die ik had gelukkig naast me neerleggen. Ik heb verder niet zulke vreselijk foute adviezen gehad ook omdat ik duidelijk maakte dat ik niet op adviezen zat te wachten. Maar als ik jou was zou ik er toch echt iets mee doen.
Hoi meiden.. Ik heb gisteren een klacht opgestuurd.. .. Kreeg vandaag mail.. Dat ze met de arts in besprek gaan ( ze is ook stafarts ojee ) en ze willen een gesprek met mij.. Ben benieuwd!
Goed gedaan! Ik denk dat ze je wel extra serieus nemen aangezien jij ook kraamzorg bent. Maar dat moeten ze natuurlijk met iedereen doen
Er zou een algemeen meldpunt moeten zijn voor dit soort zaken Dit soort dingen lees ik vaker. Gebeurt door het hele land.