Aanstaande zaterdag heb ik mijn zoveelste echo, ik ben dan 9 weken en 1 dag ( heb al een echo gehad bij 4 - 5,4 - 6 - 6,1 - 6,4 en 7,5 weken gehad. Op de laatste 3 een mooi kloppend hartje gezien. ( bij 6 weken weer een bloeding gehad waarop de dienstdoende gynaecoloog vertelde dat dit weer een miskraam in wording was. Bloeding is nu trouwens weg ) Nu heb ik zo de zenuwen. Je leest zo vaak dat meiden eerst een mooi kloppend hartje hebben gezien en dat het daarna toch alsnog fout is gegaan. Dit is nu mijn 4de zwangerschap, de eerste 3 zijn helaas miskramen geworden. Ik weet dat niemand me garanties kan geven, wilde het gewoon even van me afschrijven. Nu ik naar de datum van de echo ga, wordt de spanning weer zo groot en kan ik er weer minder van genieten door de angst dat het weer mis kan gaan
Ik snap je helemaal meid, ben dan misschien iets verder, maar leef echt van echo naar echo. Morgen zie ik mijn kleintje weer na 2 weken, en de avond voor iedere echo heb ik echt een slapeloze nacht en ik lig ik te piekeren. Ik heb geen tip voor je, maar probeer niet teveel te stressen, dat is juist niet goed. Probeer positief te blijven! Succes met de echo en hopelijk ziet alles er weer goed uit.
Dank je wel voor je lieve woorden.....ik weet dat niemand garanties heeft. Het is allemaal dubbel. Je wilt zo graag genieten, maar bent ook bang om te genieten omdat je het ook weer kwijt kunt raken. Ik ben van de eerste 2 miskramen zo verdrietig geweest. Heeft zo lang geduurd voor ik het een plekje kon geven. Nu was ik na de 3de miskraam direct weer zwanger, maar durf gewoon niet heel blij te zijn. Ik hoop op weer een hele mooie echo, met opnieuw een mooi kloppend hartje. Ik wens jou hetzelfde toe.....pfff 2 weken wachten.....dat lijkt me zo lang !!! Ik ben ook bang dat ik na deze echo voorlopig geen echo meer zal krijgen....ja bij 12 weken en 20 weken weer. Maar zal niet meer de luxe hebben van iedere week een echo denk ik. Ben nu namelijk door de gyn verwezen naar de verloskundige omdat het nu "goed" gaat. Mochten er toch nog dingen gebeuren, kan ik direct contact opnemen. Maar vond het eigenlijk heel prettig om toch iedere week een bevestiging te hebben dat het goed ging met de kleine. JIj ook heel veel sterkte met wachten !!! pfff wat een hel
Mijn echo met 9 weken en 1 dag....wat zag onze frummel er prachtig uit. Morgen gaan we nog een keer terug. ( mijn moeder dacht de echo gefilmd te hebben, maar had het verkeerde knopje gebruikt ) Maar ons wondertje is prachtig en krachtig !!!
Ik ben nu 16 weken en 3 dagen, maar ook ik leef van echo naar echo. Dat zal wel pré moeder eigen zijn... Heb gisteren de geslachtsecho gehad en over 3 weken hebben we de 20 weken echo. Maar die 3 weken lijken heel erg lang. Hoop dat verder bij jou alles goed blijft gaan.
Wat fijn dat alles goed is!! Elke echo is spannend en blijft zenuwslopend, wij krijgen maandag 3 November de 20 weken echo en vreet me nu alweer op van de zenuwen.
Ik vind het idd super spannend en doodeng......Komt denk ik ook omdat ik hiervoor al 3x een miskraam heb ervaren. Kan gewoon haast niet geloven dat het nu goed zal gaan. Morgen mag ik weer ff kijken, dan hebben we op 14 nov weer een echo staan en op 5 dec de echo voor geslachtsbepaling. De datum voor de 20 weken echo weet ik nog niet .....maar er zullen vast nog een aantal echo's tussendoor gaan komen. annick1984 en Drieka ik wens jullie ook een hele mooie zwangerschap toe en dat de zenuwen toch een keer mogen gaan liggen zodat we er echt volop van kunnen genieten. Maar ik denk dat ik nooit echt meer onbezorgd zwanger zal zijn. De momenten dat ik mijn kleine frummel dan zie bewegen en dat het hartje zo mooi klopt, maakt het voor mij extra speciaal en ben ik even gerustgesteld.... Op naar de volgende echo
Wat een mooie echo Amber! Ik weet helemaal hoe je je voelt, heb dan wel 'maar' 1 miskraam gehad, ik leef ook van echo naar echo en weet ook ff niet hoe ik de termijn tussen de 12 en de 20 weken echo door moet komen want dan voel je ook nog niks.. We hopen op het allerbeste Veel sterkte, 3 miskramen lijkt me vreselijk zwaar
Ik snap je helemaal Divarg, vandaar dat wij niet willen wachten tot de 20 weken om een geslachtsbepaling te doen. We doen hem gewoon eerder zodat we onze kleine wurmie nog ff kunnen zien En morgen ga ik hem/haar nog even bewonderen en dan wordt het als het goed is wel gefilmd. Vind het heerlijk om af en toe de beelden terug te kijken. Het is zo onwerkelijk, want zo ver als ik nu ben, ben ik nog nooit gekomen. Ging elke keer mis tussen de 6de en 7de week. Ik denk dat iedereen die een miskraam heeft mee gemaakt toch niet meer voor de volle 100% kan genieten. Ik hoop het wel, want dat wil ik heel graag.....niet meer bang hoeven zijn dat het nog fout gaat. Misschien dat dat komt als ik de 20 weken heb bereikt, ik durf het niet te zeggen. We gaan het in ieder geval proberen en de echo's helpen dan een heel stuk
Ik heb 4 miskramen gehad voor deze zwangerschap. En dat ook nog eens tijdens de MMM. Wat dus betekent dat je het niet 'elke ronde' opnieuw kunt proberen, maar weer het hele zkh gebeuren in moet. Daardoor voelt elke poging die je hebt nog kostbaarder en ben je nog banger dat het (weer) mislukt. Ik was bij deze zwangerschap een wrak van de zenuwen in het begin. Eerst tig keer getest, toen 4 hCG bepalingen en de eerste echo al met 6w6d. Ik heb van de eerste met 6w6d tot en met de 20w echo 11 echo's gehad, waarvan 9 tot ik de nekplooimeting had met 13w. Toen konden we zo duidelijk zien dat alles erop en eraan zat dat het vertrouwen kwam. Natuurlijk zijn het bizar veel echo's geweest, vergeleken met andere zwangeren, maar ik had dat echt nodig. Ik was door al die miskramen echt mijn vertrouwen volledig kwijt. Inmiddels ben ik bijna 23w en nu heb ik 'al' 3w geen echo meer gehad. Het gaat dus beter met die zenuwen. Wel heb ik (terwijl ik dat eigenlijk niet wilde, omdat babytjes het onaangenaam vinden) een thuis-doppler aangeschaft. Wel pas na 20w, omdat je er sowieso niet te vroeg in de zwangerschap mee moet beginnen. Artsen en vk's gebruiken de doppler pas na de 11w heb ik begrepen. Maar goed, ik heb dus die thuisdoppler en daar luister ik elke week letterlijk een paar seconden mee naar het hartje. Ik heb namelijk een placenta die aan de voorkant ligt, waardoor het (voor mijn gevoel iig) heel lang duurt voor je het kindje gaat voelen bewegen. Pas nu sinds een paar dagen begin ik het gekriebel duidelijker en vaker te voelen. Ik hoop dat het snel echt schoppen wordt, zodat ik helemaal geen bevestiging van die doppler meer nodig heb En ja, ik geniet er enorm van! Volledig onbekommerd en onbezorgd is denk ik onmogelijk. Ook als je geen mk's hebt gehad, omdat je nu eenmaal leest en hoort wat er bij anderen misgaat. Ik heb er alle vertrouwen in dat jij ook gaat genieten hoor!
Dat heb ik ook. De placenta ligt tegen mijn buik aan en tot zover ligt de uk met zijn rug naar mijn buik toe. Maar de verloskundige die bij de geslachtsecho was zei dat je de eerste baby pas rond de 20 weken kunt gaan voelen (als de placenta en baby dan al van positie veranderd zijn) Dus... ik moet sowieso nog 4 weken wachten.
Volgens mij gaan de baby en placenta niet van positie veranderen Volgens mij wordt de baby sterk genoeg om het door die extra dikke laag heen te kunnen voelen. En tegen mij zeiden ze dat het minstens tot 22w zou duren...
Hilly1980, Wat fijn dat je volop van je zwangerschap nu kunt genieten. Ik hoop dat ik dat ook zal gaan krijgen dat vertrouwen. Vandaag weer een echo gehad....en het is iedere keer zo'n mooi gezicht als ik dat frummeltje zie en dat het weer iets gegroeid is. Dat het hartje klopt en dat het met armpjes en beentjes beweegt ( zoals vandaag ) De volgende echo is over 2 en een halve week. en daarna weer met 15 weken.....dus de tijd die er nu tussen komen te zitten worden wel iets langer. Ik heb nu al 8 echo's achter de rug en tot nu toe ziet alles er heel goed uit. Ik doe echt me best om er van te genieten. Het wordt nu wel meer werkelijkheid. Vandaag met mijn moeder en oma op pad geweest.....mochten onze kinderwagen en babykamer uitzoeken. Moeder heeft vandaag de kinderwagen voor ons besteld en oma de babykamer ( we krijgen die van hun kado )....dus nu wordt het ineens heel realistisch. Hun zijn er van overtuigd dat het nu allemaal goed gaat komen, dus ik hou me met beide handen aan hun geloof vast Echt heel tof voor jou dat je ook na zo'n moeilijke periode van continue miskramen toch zwanger bent geworden en nog steeds bent. Alsnog mijn felicitaties....want het is je gegund !!!
Nog steeds bij elke echo is het eerste wat ik doe kijken of ik een hartje zie of beweging. Maar net wat ik eerder zie Dus het blijft spannend hoor. Maar het is gewoon geweldig om je kindje te zien bewegen En ik heb er alle vertrouwen in dat je steeds meer vertrouwen krijgt en dan met nog meer ontspanning kunt genieten. Heus.
Ik herken het vroeg vandaag ook gelijk aan de vk.....is dat het hartje wat ik zie kloppen whahahah ze zei, ja idd dat zie je goed Heb de beelden ook mee op dvd gekregen. Ze heeft hem niet afgesloten zodat straks alle beelden van de latere echo's op de dvd erbij gezet kunnen worden. Ik vind het zo gaaf om het terug te zien. Kijk al erg uit na 14 nov, dan mogen we weer
Uhm.. kan een soort van wel.. Alleen verplaatst de placenta niet, maar je baarmoeder groeit en komt naar mate je verder bent naar voren. Hoe ik dit weet? Nou.... Ik had bij 10w2d een echo waarop verloskundige zei dat mn placenta aan de voorkant zit. Nu had ik afgelopen vrijdag een pretecho en toen de echoscopiste mij vroeg of ik het al voel zei ik nee.. maar mn placenta zit aan de voorkant, wou ze toch nog even checken en nu dus niet meer! Placenta zit nu klein stukje voor-boven en loopt dus aan de bovenkant nu door.. haar verklaring was dus wat ik hier boven noemde 😊