Hier staat een lijst van van babyproducten mét en zonder suiker! Suiker in babyvoeding | SuikerWijzer Verder sluit ik me bij de meesten aan! Hier ook altijd geprobeerd om onnodige suikers te voorkomen... Al merk ik wel dat hoe ouder ze wordt, hoe lastiger het is. Snoepjes kan ik niet meer wegmoffelen en zo
Denk wel dat wat je eet invloed heeft op de smaak, maar geen idee of ze echt zoetere melk binnenkrijgt hoor Van asperges (vies) en anijs (lekker) is het in ieder geval bekend.
De smaak van de voeding wisselt wel, afhankelijk van wat je eet. Maar het blijft toch zoet, dus die chocolade die ik wegwerk makt niet zoveel uit (en groentes hoor, ook heel veel )
Toen ze nog baby waren, was ik heel strikt met suiker. Gewoon, omdat ik het niet goed voor ze vond, en onnodig bovendien. Nu ben ik makkelijker geworden. Met mate mogen ze van mij snoepen, en ze krijgen ook limonade en vruchtensap en yoghurtdrink en chocolademelk. Ook dit: met mate. Ik weet dat ze prima eten en drinken, dat ze niks te dik zijn, dat ze veel energie verstoken, dat ze ook dingen lusten die niet mierzoet zijn. Dus een beetje suiker vind ik geen punt meer. Maar met 6 mnd was ik dus heel strikt! Dat vond schoonmoeder eerst wat vreemd, maar zij was altijd heel makkelijk: jij bent de moeder, dus jij bepaalt het. Nooit discussie over gehad.
Mijn kind krijgt gewoon water, na het zwemmen misschien wat diksap maar vaker echt niet! Ook krijgt hij s'middags een babykoekje of een soepstengel, geen idee of hier suiker in zit. Maar mijn kind mag best een koekje hier gaat hij echt niet dood aan. Overigens eet hij wel gewoon zijn fruit sóchtends en een broodje s'middags met boter en 2 x in de week met appelstroop of jam.
Oja hij krijgt ook aardbeien yoghurt na het eten.. Dit omdat de volle yoghurt die hij normaal na het eten krijgt op was.. Anders gewoon volle yoghurt.
Mijn moeder vertelde me net dat ze zo graag een paashaas wilde kopen voor de pasen voor ons zoontje. Haha na een half uur niet meer bijgekomen te zijn heb ik haar voor gek verklaard. Gelukkig moest ze ook lachen en respecteerd ze altijd wat wij willen maar t idee alleen al... Haha voor een baby van 6 maanden... Hoe verzin je het!
Nou, met pasen is hij toch alweer een maand of 7, dan moet zo'n lekker choco haas best kunnen toch....
Haha vind het wel heel schattig van je moeder. Mijn opa en oma sturen ons altijd een adventkalender voor kerst (met chocolaatjes erin) en natuurlijk kwam dit jaar er ook 1 voor mijn dochter (toen 8 maanden). Mijn man en ik hebben hem leeggegeten. Maar net als bij de paashaas gaat het denk ik meer om het idee.
Hier het 1e jaar geen toegevoegde suikers, van 1-2 jaar bij uitzondering en vanaf 2 jaar met mate. Bij de oudste is het tenminste zo gegaan en ik denk bij de jongste ook.
Tja dan zouden mensen bij mij helemaal een discussie maken als ze horen hoeveel suiker zij binnen krijgt. Sochtens brood en flesje Nutrinidrink zit bomvol suikers +2 stuks fruit. Smiddags 2 boterhammen + Nutrinidrink zit bomvol suikers + 1 fles yogolinopapje met 3 scheppen fantomalt(is ook suiker) + fles limonadesiroop +3 scheppen fantomalt. En dan liga nijntje koekjes 2 stuks. Savonds zo`n 400 gram avondeten + yoghurt of Danoontje + flesje Nutrinidrink. En dan om half 8 flesje opvolgmelk met 3 scheppen fantomalt. Dit krijg ze kwa schema wat met het eetteam/dietiste en ka is besproken om haar goed aan te laten sterken voor de opetatie voor volgende week. Ze was erg veel afgevallen e woog ruim 1,5 week geleden nog 7,9 kilo. Gisteren bij screening voor de operagie woog ze alweer 9200 gram. Met behulp wat ze nu krijgt moet ze weer naar de 11 kilo. Dan komt ze weer op gezond gewicht aangezien ze al 89 cm is. Nu dus best veel suiker maar bij haar is dit een dieet.
Ik snap dat het nodig is, maar zijn zulke gewichtsschommelingen in korte tijd wel goed voor zo'n klein kindje? In 1,5 week tijd 1,5 kilo aankomen kan toch nooit gezond zijn? En die suikers zorgen ook niet voor structureel gezond gewicht, maar kunnen alleen andere problemen veroorzaken in de toekomst. Hoewel ik hoop dat de diëtiste hier ook naar kijkt.. Ik snap overigens dat je blij bent dat ze nu groeit en geopereerd kan worden. En fijn dat ze al die voeding en suikers verdraagt. Mijn kinderen zouden alleen ziek worden van zoveel eten en suikers denk ik.
hahahaha.. ik heb een foto van mijzelf als baby.. Mijn moeder gaf me een choco paashaas om mee te spelen bij de buurvrouw. Ik lag blijkbaar op de bank, mama draaide zich om en zag ineens een zwart kindje liggen .. Ik had mezelf helemaal ondergesmeerd met chocola.. (zij dacht dat ik er gewoon naar zou kijken )
Dat vroeg ik mij ook al af! Ze valt snel af en komt dan weer heel snel aan... Lijkt me niet zo gezond eigenlijk. Maar neem aan dat de diëtiste daar wel op let/ naar kijkt??? Moet ze het na haar operatie ook nog allemaal blijven gebruiken of kan ze dan weer 'normaal' eten en daar van groeien? Lijkt mij in ieder geval de moeite waard om in ieder geval te proberen... en dan is ze maar lang en slank, so what? Zal ze later alleen maar profijt van hebben toch???
haha,.. ik moet meteen denken aan een filmpje dat ik heb van mezelf als baby van een maand of 9.... met .. jawel... een mega chocolade ei... heb ik dus mooi gewoon gegeten toen... maar ik zou het mijn zoon nu ook echt niet geven hoor.
Ze krijgt na de operatie alleen nog maar fantomalt om niet af te vallen. Die moet ze dan tot 18 mnd gebruiken. Ik heb nog 10 flesjes Nutrini staan en als dat op is is het op. Moet zo naar de ka ik vraag dan hoe het zit met het aankomen of het niet te snel gaat. Ze was in 1,5 week tijd wel bijna 3 kilo afgevallen. Dat vond de dieetiste en ka wel veel en je kon ook haar ribben tellen zag er echt niet gezond uit. Het is de brdoeling haar een boost te geven om aan te sterken en aan te laten komen voor de operatie. Zodra ze geholpen is mag ze geen nutrinidrink meer en moet haar lichaam het zelf doen. De Nutrinidrink die ze krijgt is muli-fibre met een smaakje en volledige voeding met extra vezels. Ik denk dat ze ook flink opknap nadat ze is geholpen. Mijn oudste zoon kwam ook goed aan na geholpen te zijn aan zijn amandelen en oren.
Dat is wel weinig inderdaad..... mijn zoon weegt nu al bijna 9 kilo ... Ik kreeg gisteren van het cb te horen dat ik hem echt geen nachtvoedingen meer mag geven omdat hij nog veel te snel aankomt..... en dat hij ze echt niet nodig heeft.... pfff.. dat wordt nog lastig... natuurlijk kwam hij vannacht daarom maar een keertje extra .... ik heb hem wel gewoon gevoed overigens.....
Is idd ook weinig aangezien ze ook al 9 kilo woog met 5 mnd oud. Nu 9 mnd later is ze maar 200 gram zwaarder maar wel 18 cm langer gegroeit. Als ze ondwrgewicht heeft is het ook niet goed omdat je ook minder weer stand heeft en sneller ziek word. Ze is nu al vanaf 5,5 mnd 3 keer erg veel afgevallen en ook 3 keer in het zh gelegen. Laten we hopen dat ze na het verwijderen van haar neus en keelamandelen en doorprikken van haar oren gewoon zelf goed aankomt en gezond blijft. Ben er echt moe van dat zh in en uit in 8,5 mnd tijd. Ka vond het ook te snel aangekomen en moet nu over op 2 flesjes Nutrini per dag. Denk dat dit een goede keuze is.
Ka vond haar ook te snel aangekomen. Het moet iets langzamer ivm stofwisseling en dat er dan andere stoffen word aangemaakt(insuline?) En moet nu over op 2 flesjes Nutrinidrink ipv 3. Denk dat dit beter is om haar normaal aan te laten komen.
neus en keelamandelen verwijderen bij zo een kleintje??? ... Ik dacht dat ze dat niet deden voor de 2 jaar...