De groote suiker discussie!!

Discussie in 'Voeding' gestart door Daantje57, 9 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Klopt,Danielle is een uitzondering.
    Haar amandelen zijn steeds ontstoken en ze zijn erg groot en helemaal op.
    Kno arts schrok gewoon van de staat van haar amandelen.
    Haar amandelen maken haar ziek dus moeten er echt uit.

Ze verwachten dan ook dat ze daarna niet vaak ziek meer is en ze weer super gaat eten en niet meer afvalt.

Normaal doen ze het niet voor de 2 jaar.

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn cb zei juist dat mijn dochter blijkbaar die nachtvoedingen nodig heeft omdat ze zo enorm hard groeit, 5,5 cm in 2 maanden. Ik zou gewoon lekker geven hoor, en jij geeft toch bv?

3. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    goh... gek zeg.... maarja elke arts daar heeft natuurlijk ook weer zijn eigen ideeën.

ik geef 50/50 borst/fles.... overdag fles, savonds, smorgens en snachts borst.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Mijn zoontje krijgt van iedereen chocoladeletters met Sinterklaas. Afgelopen Sinterklaas heeft hij een klein stukje gekregen maar sorry, de rest is voor ons ;)

Bianca wat een zorgen :(

5. Islah

Islah Niet meer actief

Van de ene kant snap ik wel dat ouders hun kind geen suiker willen laten eten hoor. Maar wat ik een beetje tegenstrijdig vind is dat bepaalde ouders zó streng zijn hiermee in de babytijd maar aan hun peuters wél dagelijks koekjes/siropen e.d. geven. Helemaal omdat ze dat "ze wennen eraan argument" ook nog erbij halen. Tsja, een peuter went daar ook gewoon aan hoor, als je 'm dat geeft.
    Mijn dochter heeft echt wel eens suiker gehad toen ze een wat oudere baby was, maar ook nu probeer ik wel te matigen. Ze krijgt dus bv. niet dagelijks sapjes. Sommigen vinden dat streng, maar wil gewoon niet dat ze er teveel aan went. Wij kregen ook geen cola en siroop van mama en het resultaat is dat ik het nu niet lust en het liefst water of kruidenthee drink, hoop dus dat dat bij mijn dochter ook zo zal gaan.

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Of dat ze later juist alleen maar die dingen gaan eten en drinken...
    Denk als je het zelf met mate geeft, het zeker geen kwaad kan.
    Ze krijgt hier dan ook geen cola, maar gewoon diksap en een snoepje is voor haar gewoon rijstringetjes met een yoghurtlaagje (HEMA).
    Bij opa en oma krijgt ze wel eens een koekje met chocolade of doosje smarties, maar dat is alleen daar en ze vraag er thuis niet om.
    Als je er té krampachtig mee om gaat denk ik dat het ook averechts kan gaan werken...

Natuurlijk is het niet zo (hier althans) dat ze vanaf 2 jaar ineens helemaal los mag gaan, maar je wordt er zelf (met mate) wel losser in. Soms kun je het ook niet voor zijn, op kdv of zo... en haar niet mee laten doen met een traktatie oid vindt ik sneu en wil haar absoluut niet aan doen!

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik vind zelf al die (extra) suikers gewoon echt niet nodig voor een baby. Maar op een gegeven moment komen ze dus inderdaad op een leeftijd dat ze door hebben dat anderen dat wel hebben. Dan zal ik haar dat ook echt niet altijd gaan ontzeggen, maar voor nu vind ik het gewoon echt niet nodig. En ook als ze wat ouder is zal er geen sap ofzo in huis komen. Ze drinkt perfect water en thee, waarom zou ik haar dan thuis wat anders aan bieden? Maar als we op bezoek zijn mag ze dat best hoor, wanneer ze wat ouder is. Al is cola en andere frisdrank wel echt uit den boze tot ze een jaar of 10 is. Ik kreeg vroeger thuis ook nooit frisdrank en vind het nu bij hoge uitzondering alleen maar lekker. Maar mijn zusje is opgegroeid in hetzelfde huis en heeft echt een tijd lang alleen maar cola willen drinken toen ze op zichzelf ging wonen. En zo ken ik inderdaad ook iemand die thuis nooit snoep kreeg en toen ze eenmaal zakgeld kreeg daar stiekem snoep van kocht. Dat wil ik natuurlijk ook niet, daarom zal ik er op een gegeven moment echt wel flexibeler in worden. Maar nu hoeft het van mij dus nog niet en bovendien heeft ze nog niet zo door dat ze geen snoepje/koekje/taartje mag, maar een soepstengeltje krijgt :)

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje mag ALLES proeven...
    Maar niet zo dat ie die dingen ook standaard krijgt ofzo

Hij krijgt alleen een hapje als ik iets eet, vorige week was dt een kitkat gister een speculaasje

Hij krijgt wel elke dag een fles sap
    Soms een koekje
    En aantal x per week rozijntjes

En dat was het wel zoon beetje
    Voor de rest wel gewoon gezond

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ja dat is ook zo, t is idd het idee! Ik zei ook al: je mag hem wel geven... Maar dan eten wij hem op ;)

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou hier echt niet naar luisteren. Nachtvoedingen schrappen met 6 maanden is gewoon niet te doen. Prima als je kindje het niet nodig heeft, maar dat heeft hij blijkbaar wel. Mijn dochter krijgt nog dagelijks nachtvoedingen, en soms 2 of 3. Bovendien zijn nachtvoedingen goed voor je productie, dus als je ermee op zou houden is het denk ik snel gedaan met je bv.

En te snel aankomen? Bij een baby van 6 maanden? Die CB's kletsen maar wat. Krijg soms echt het idee dat ze gewoon maar wat wauwelen en anti-bv adviezen geven. Of gewoon uit onwetendheid.

(sorry als ik fel overkom, is echt niet tegen jou, meer tegen de stommiteiten van sommige CB's :D)

Deel Deze Pagina